بهترین لانچرهای اندروید 2024

شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
مطالعه 17 دقیقه
می‌توان برای جذاب‌تر کردن محیط کاربری گوشی‌های هوشمند اندرویدی از لانچرهای بسیار خوبی مانند Nova Launcher و Microsoft Launcher استفاده کرد.
تبلیغات

قابلیت‌ سفارشی‌سازی سیستم‌عامل اندروید از بهترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. می‌توان با تغییر دادن اجزای مختلف، سیستم‌عامل را کاملاً مطابق سلیقه خود تغییر داد. از راحت‌ترین روش‌ها برای تغییر کامل رابط کاربری اندروید، استفاده از لانچرهای که برای آن طراحی شده‌اند. با استفاده از لانچر می‌توانید مدل‌های مختلفی از تم‌های جذاب را روی دستگاه خود اعمال کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

علاوه بر این، معمولاً لانچرها امکانات و تنظیمات زیادی برای اجزای رابط کاربری دراختیار افراد قرار می‌دهند و شما می‌توانید مواردی مثل صفحه‌ی خانگی، آیکون‌ها، منوی برنامه‌ها، ویجت‌ها و دیگر گزینه‌ها را مطابق سلیقه‌ی خود تغییر دهید. اما شاید از خود بپرسید بهترین لانچر برای سیستم‌عامل اندروید کدام است؟ قصد داریم در این مقاله یکی از بهترین لانچرهای اندروید سال 2024 را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها سیستم‌عامل جذاب‌تری داشته باشید.

شاید نتوان لانچرها را در دسته‌ی بهترین اپلیکیشن های اندروید دانست که باید روی گوشی خود داشته باشید؛ اما بودن آن‌ها می‌تواند محیط کاربری را برای شما لذت‌بخش‌تر کند.

در ادامه بهترین لانچرهای اندرویدی که در فروشگاه گوگل پلی و مکان‌های دیگر پیدا کرده‌ایم، آورده شده است.

بهترین لانچرهای اندرویدی که می‌توانید امروز دانلود کنید

یافتن بهترین لانچر برای گوشی هوشمند اندروید امری سلیقه‌ای تلقی می‌شود، اما میان همه گزینه‌ها Nova Launcher یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین‌ها است. این لانچر می‌تواند به خوبی قابلیت‌های مختلف را شخصی‌سازی کرده و امکانات زیادی دراختیار کاربران خود قرار دهد. ‌گزینه‌ی مذکور به تمام افرادی که قصد دارند لانچر جدیدی برای دستگاه خود دانلود کنند توصیه می‌شود. البته گزینه‌های دیگری نیز مانند Smart Launcher 6 وجود دارند که سریع به‌روزرسانی شده و ویژگی‌های جدیدی به کاربران خود ارائه می‌دهند.

حال اگر دوست دارید اعلان‌ها به صورت برجسته نمایش داده شوند، Niagara Launcher را از دست ندهید. درضمن اگر طراحی مینیمالیستی را می‌پسندید، Lean Launcher بهترین گزینه برای شما است، درحالی‌که AIO Launcher تقریباً رویکرد کاملاً مخالفی در پیش گرفته و سعی دارد تا آنجا که امکان دارد اطلاعات بیشتری را در لحظه به کاربر نشان دهد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، تقریباً برای هر سلیقه‌ای در گوگل پلی لانچری جذاب وجود دارد.

اگر هیچکدام از مواردی که در بالا نام برده شد برای شما جذاب نیست، ادامه مقاله را مطالعه کنید زیرا گزینه‌های بسیار دیگری از بهترین لانچرهای اندرویدی جمع‌‌آوری شده‌اند و می‌توانید از بین آن‌ها هر کدام که به سلیقه‌تان نزدیک‌تر است انتخاب کنید.

نوا لانچر (Nova Launcher)

صفحه اصلی، منوی اپ و کشوی کناری لانچر نوا

نمی‌توان فهرستی از بهترین لانچرهای جهان تهیه کرد، بدون آن که نام نوا در آن دیده شود. Nova Launcher سریع، جذاب و بسیار قابل سفارشی‌سازی است. لانچر مذکور توانسته میان ظاهر جذاب و ابزارهای سفارشی‌سازی گسترده تعادل ایجاد کند. همچنین این امکان را به کاربران خود می‌دهد که بدون کاهش سرعت، بهترین تغییرات را روی دستگاه خود اعمال کنند.

نوا لانچر قابلیت‌های بسیاری را دراختیار کاربران اندروید قرار می‌دهد. ویژگی‌های یادشده به شما اجازه می‌دهند که به‌سرعت بتوانید نمای ظاهری رابط کاربری دستگاه اندرویدی خود را زیبا سازید. شما می‌توانید انیمیشن‌ها، رنگ‌ها، قالب‌بندی‌ها، آیکون‌ها و بخش‌های دیگر لانچر را مطابق سلیقه‌ی خود تغییر دهید. با پرداخت مبلغ ۴٫۹۹ دلار می‌توانید نسخه‌ی پریمیوم آن را خریداری کنید و از امکانات بیشتری مثل سفارشی‌سازی ژست‌های حرکتی، افکت‌های بیشتر برای اسکرول و موارد دیگر بهره‌مند شوید. البته امکانات نسخه‌ی رایگان این لانچر به احتمال زیاد برای بسیاری از کاربران کافی است و با همین نسخه‌ می‌توان رابط کاربری گوشی اندروید را به‌دلخواه خود تغییر داد.

توسعه‌دهندگان نوا هیچ‌وقت استراحت نمی‌کنند و همیشه در حال بهبود لانچر جذاب خود هستند. می‌توانید با نصب این لانچر یکی از بهترین تجربه‌های ممکن هنگام شخصی‌سازی دستگاه اندرویدی خود را داشته باشید.

لانچر AIO

اسکرین شات صفحه های مختلف لانچر AIO

هنگامی که دیگر لانچرها سعی دارند مواردی که در لحظه به کاربر نمایش داده می‌شوند را کاهش دهند، AIO Launcher تمام تلاش خود را می‌کند تا بیشترین اطلاعات ممکن را نشان دهد. این لانچر اپ‌هایی که به‌صورت مکرر استفاده کرده‌اید و همچنین اطلاعات سیستم‌، تماس‌ها، پیام‌ها، ایمیل‌های دریافت شده اخیر، رویدادهای روزهای آینده در تقویم و دیگر موارد را به نمایش می‌گذارد.

درحالی‌که AIO Launcher رایگان است، برای استفاده از قابلیت‌های دیگر آن نظیر پشتیبانی ویجت، آیکون اپ‌ها و دیگر موارد به پرداخت درون برنامه‌ای نیاز است. این دوستانه‌ترین رابط کاربری موجود در بین بهترین لانچرهای اندرویدی نیست، اما اگر تراکم اطلاعات شما را اذیت نمی‌کند انتخابی خاص و جالب به نظر می‌رسد.

مایکروسافت لانچر (Microsoft Launcher)

لانچر مایکروسافت و صفحات مختلف آن

اپ مذکور تجربه‌ای جذاب به کاربران اندروید ارائه می‌دهد. Microsoft Launcher تمام مواردی که انتظار داریم از جمله آیکون‌های مخصوص، تصاویر پس‌زمینه سفارشی و تم تیره را در خود جای داده است.

از آن‌جایی که لانچر یادشده توسط شرکت مایکروسافت توسعه یافته است، با بسیاری از محصولات شرکت مذکور ارتباط می‌گیرد. برای مثال، ازطریق مایکروسافت لانچر می‌توان به‌راحتی به رویدادهای تقویم، وظایف و سرویس‌های دیگر دسترسی داشت.

البته باید به این نکته اشاره کرد که برای استفاده از Microsoft Launcher به حساب مایکروسافت نیازی ندارید. می‌توان از آن مانند دیگر اپ‌های شخص ثالث موجود استفاده و مطابق سلیقه سفارشی کرد. درضمن، لانچر مذکور رایگان است و می‌توانید به‌راحتی آن را از پلی استور دانلود کنید.

نیاگارا لانچر (Niagara Launcher)

نیگارا لانچری جذاب و قدرتمند بوده که برای قرار دادن اپ‌ها و اعلان‌های کاربر در جلو و مرکز طراحی شده است. با داشتن این لانچر روی دستگاه خود، فاکتورهایی که می‌توانند حواس شما را پرت کنند به حداقل می‌رسد.

تنظیمات لانچر نیاگارا به‌گونه انجام شده است که اعلان‌ها درست در صفحه اصلی شما نمایش داده شده، همچنین هرزنامه‌ها و اعلان‌های مداوم به‌طور خودکار فیلتر می‌شوند. درضمن،‌ نیاگارا لانچر اپ‌های مورد علاقه را به‌طور خودکار به شما نمایش داده و میانبرهای الفبایی مفیدی نیز ارائه می‌دهد.

با توجه به نکاتی که درباره آن گفته شد، باید این مسئله را متوجه شده باشید که نیاگارا چنان مینیمالیستی طراحی شده که نباید در آن منتظر هیچگونه گزینه غیرمعمول بصری که از اکثر لانچرهای شخص ثالث انتظار دارید، باشید. Niagara Launcher به‌طور مکرر به‌روزرسانی می‌شود و می‌توانید قابلیت‌های جدید اضافه شده به آن را در بخش توضیحاتش مطالعه کنید.

ناثینگ لانچر (Nothing Launcher)

صفحه اصلی و منوی اپ های لانچر ناثینگ

اگر از علاقه‌مندان به دنیای فناوری باشید، به احتمال زیاد نام ناثینگ به گوشتان خورده است. حال لانچر جدیدی منتشر شده که می‌تواند تجربه‌ی جالبی به کاربران ارائه دهد.

Nothing Launcher در مرحله‌ی بتا است و ویژگی‌های محدودی دارد اما خوشبختانه تنها به محصولات ناثینگ محدود نمی‌شود و می‌توان آن را امتحان کرد. اگر به‌دنبال رابط کاربری ساده‌ و نسبتاً مینیمالی هستید که با هزاران گزینه مختلف شما را سردرگم نمی‌کند، لانچر ناثینگ مورد خوبی به نظر می‌رسد که می‌تواند یادآور روزهای اولیه‌ی اندروید باشد، زمانی که همه چیز انقدر پیچیده نبود.

اسمارت لانچر ۶ (Smart Launcher 6)

اسمارت لانچر از دیرباز با داشتن گزینه‌های شخصی‌سازی خاص و طراحی جذاب، مورد علاقه کاربران اندروید بوده است. آخرین نسخه آن که Smart Launcher 6 نام دارد، ویژگی‌ها و اصلاحات زیادی را دریافت کرده و قول می‌دهد گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتری را به کاربران خود ارائه دهد.

قابلیت‌های معروف و قدیمی اسمارت لانچر هنوز فعال هستند، اما این‌بار با چند طراحی جدید همراه شده‌اند که می‌توانند اپ‌های مورد علاقه کاربر را دردسترس قرار دهند، به‌گونه‌ای که بتوان به‌راحتی و با یک‌دست روی آن‌ها کلیک کرد. این در حالی است که جست‌وجوی هوشمند و منوی اپلیکیشن‌ها به‌گونه تنظیم شده که کاربر سریع به همه موارد، چه در داخل گوشی و چه در وب، دسترسی داشته باشد.

آیکون‌ها و رنگ‌های تطبیقی، ویجت‌هایی با قابلیت تغییر اندازه کامل و گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتر، همگی با هم فضای جذابی را برای این لانچر کلاسیک ایجاد کرده‌اند. البته برای داشتن نسخه پروی آن و دسترسی به قابلیت‌های بیشتری مانند ویجت‌های پاپ‌آپ و کنترل‌های حرکتی گسترده، باید ۷ دلار هزینه کرد.

لانچر Before

محیط کاربری لانچر Before که صفحه اصلی بدون آیکون آن را نشان می دهد

اگر به‌دنبال لانچری ساده هستید که گزینه‌های زیادی ندارد، Before Launcher انتخابی عالی است. در این لانچر مینیمال هر اپ با کلمه‌ای روی نمایشگر نشان داده می‌شود. با تغییر پس‌زمینه و میانبرها می‌توان دستگاه را شخصی‌سازی کرد و تغییر داد تا به مرور زمان خسته‌کننده به نظر نرسد.

اگر Niagara Launcher نتوانسته نیاز شما را برطرف کند اما همچنان به‌دنبال گزینه‌ای هستید که طراحی مینیمال داشته باشد و بتوان به‌راحتی از آن استفاده کرد Before Launcher ارزش امتحان کردن را دارد.

می‌توانید از Before Launcher به صورت رایگان استفاده کنید اما اگر به‌دنبال ویژگی‌های بیشتری مانند پوشه‌ و اپ‌های مخفی هستید، باید هزینه‌ی ۵٫۹۹ دلاری خرید درون برنامه‌ای آن را بپردازید.

اپکس لانچر (APEX LAUNCHER)

اگر به شخصی‌سازی‌ علاقه دارید، اپکس لانچر گزینه‌ای عالی برای شما است. تقریباً می‌توانید همه‌ی اجزای رابط کاربری سیستم‌عامل اندروید دستگاه خود را با این لانچر شخصی‌سازی کنید. با اپکس لانچر می‌توان از دستورها مبتنی بر ژست‌های حرکتی برای ایجاد یک تجربه‌ی کاربری ایده‌آل بهره گرفت. لانچر مورد نظر را می‌توان رؤیای کاربرانی دانست که به شخصی‌سازی اندروید اهمیت زیادی می‌دهند. اپکس امکان ویرایش آسان المان‌های مختلف را دراختیار کاربر قرار می‌دهد و به‌صورت کامل نرم و روان اجرا می‌شود.

اپکس را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین لانچرهای اندرویدی دانست که بین قابلیت‌های جذاب و عملکرد قدرتمند تعادل ایجاد کرده است. ویژگی‌های اصلی آن شامل قابلیت سفارشی‌سازی تعداد اپ‌های موجود در صفحه اصلی و کشوی قابل حرکتی می‌شود که حداکثر پنج صفحه را درون خود جای می‌دهد. اسکرول بی‌نهایت، انیمیشن‌های جابه‌جایی، استایل‌های مختلف پوشه‌ها و چند مورد دیگر را نیز به ویژگی‌های اصلی اپکس لانچر اضافه کنید.

می‌توانید با پرداخت ۸٫۹۹ دلار، به همه قابلیت‌های اپکس لانچر دسترسی داشته باشید.

لانچر Lessphone

لانچر لسفون که روی گوشی هوشمندی فعال است

در این بخش لانچری را معرفی می‌کنیم که قصد دارد کاربر را هرچه بیشتر از گوشی هوشمند خود دور نگه دارد. اگر حس می‌کنید دیگر نمی‌توانید میزان استفاده خود از تلفن همراه را کنترل کنید،‌ Lessphone گزینه‌ی خوبی به نظر می‌رسد.

ویژگی برجسته‌ی لانچر Lessphone این است که می‌تواند میزان استفاده کاربران از تلفن همراهشان را کاهش دهد. برنامه مذکور می‌تواند چنین کاری را با محدود کردن دسترسی به تنها چهار اپلیکیشن در نسخه رایگان یا هشت مورد در نسخه پولی (۱٫۳۹ دلار) انجام دهد.

تم‌ها مختلف برای آن طراحی شده‌اند که می‌توان از میانشان هر کدام که دوست داشت را انتخاب کرد. Lessphone سعی دارد به کاربران کمک کند عادت بد استفاده مداوم از گوشی هوشمند را کنار بگذارند.

پوکو لانچر (POCO Launcher)

محیط کاربری لانچر پوکو که صفحه اصلی، منوی اپلیکیشن ها و منوی دیگری را نشان میدهد

می‌توان سرعت و سبکی را از ویژگی‌های اصلی لانچر پوکوی شیائومی دانست. لانچر مذکور از حساسیت معمول طراحی شیائومی فاصله گرفته و اپ دراوری با تب‌های دسته هوشمند ارائه می‌دهد که به‌طور خودکار اپلیکیشن‌ها را به گروه‌هایی مانند ارتباطات و عکاسی طبقه‌بندی می‌کند. اگر در گوشی خود اپ‌های زیادی نصب کرده‌اید، لانچر پوکو می‌تواند راه‌حل مناسبی برای دسته‌بندی آن‌ها باشد.

ازآنجاکه پوکو لانچر توسط شیائومی منتشر شده، به‌طور مداوم به‌روز خواهد شد. این همان لانچری است که در دستگاه‌های شرکت مذکور نیز استفاده می‌شود، بنابراین انتظار می‌رود اصلاحات و ویژگی‌های جدیدی برای آن دردسترس قرار گیرد.

پوکو لانچر وزن سبکی دارد و به صورت رایگان دردسترس کاربران قرار می‌گیرد.

لانچر Ratio

صفحه اصلی، منوی اپلیکیشن ها و یکی دیگر از صفحه های لانچر Ratio به رنگ سیاه و سفید

اگر صفحه اصلی شما بیش از حد شلوغ است و به‌راحتی موجب حواس پرتی می‌شود، Ratio بهترین لانچر اندرویدی است که می‌تواند یاری‌رسان باشد.

این اپلیکیشن اندروید دارای سه صفحه اصلی است که هر کدام کارایی خاصی دارند. به‌عنوان مثال، صفحه درخت تمام پیام‌ها را در مکانی نگه می‌دارد، درحالی‌که صفحه ریشه کارت‌های سفارشی آب‌وهوا، یادداشت‌ها، یوتیوب و ... دارد. در نهایت نیز صفحه کاشی‌ها به صورت خودکار اپ‌ها را در دسته‌های مختلف تفکیک می‌کند.

تنها مشکل Ratio نبود هیچ گزینه تم رنگی است. البته رنگ مونوکروم هم خوب به نظر می‌رسد. به این مسئله توجه داشته باشید که برای عملکرد صحیح، لانچر مذکور باید به تمام داده‌های شما دسترسی داشته باشد. درحالی‌که توسعه‌دهندگان Ratio ادعا می‌کنند تمام داده‌ها روی تلفن باقی مانده رمزگذاری می‌شوند، به نظر نمی‌رسد کاربری با اشتراک‌گذاری همه اطلاعات خود راحت باشد. روی هم رفته، Ratio یکی از بهترین لانچرهای اندروید در سال ۲۰۲۲ است.

در ضمن قیمت لانچر Ratio رایگان است.

لانچر Square Home

اگر تا به حال از ویندوز ۱۰ روی گوشی هوشمند استفاده کرده باشید، Square Home را دوست خواهید داشت. این لانچر دارای کاشی‌هایی مشابه ویندوز ۱۰ است که در صفحه اصلی قرار دارند. می‌توانید رنگ‌، اندازه و سطح شفافیت آن‌ها را تغییر دهید. اگر از تبلت استفاده می‌کنید، بدون شک این یکی از بهترین گزینه‌های رایگان برای شما است.

همچنین لانچر مذکور می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای کسانی باشد که بینایی ضعیفی دارند. می‌توان اندازه آیکون‌ها را تغییر داد یا حتی پک آیکون جدیدی را از گوگل پلی دانلود و نصب کرد. درضمن، گزینه‌ای نیز برای افزودن صفحه تماس سریع وجود دارد و می‌توانید اپلیکیشن‌های صفحه اصلی را براساس مواردی که بیشتر استفاده شده‌اند بچینید.

دوره‌ی آزمایشی ۱۴ روزه رایگانی برای استفاده از Square Home در نظر گرفته شده است. درصورت نیاز، می‌تواند به نسخه‌ی کامل برنامه و ویژگی‌های حرفه‌ای با ۴٫۹۹ دلار دسترسی داشته باشید.

بیگ لانچر (Big Launcher)

رابط کاربری لانچر Big با آیکون ها و متن بزرگ و خوانا

Big Launcher نیز مانند BaldPhone برای انسان‌های مسن، کودکان و افراد کم‌بینا طراحی شده است. در این لانچر از دکمه‌های رابط بزرگ و ساده شده برای دسترسی آسان به عملکردهای رایج تلفن مانند تماس‌ها، پیام‌رسانی، مخاطبان مورد علاقه و اپ‌ها استفاده شده است.

این اپ به گونه‌ای ساخته شده که استفاده از آن بسیار آسان باشد، بنابراین انتظار ویژگی‌های رابط کاربری فانتزی را نداشته باشید. Big Launcher یک گزینه مفید برای افرادی است که با رابط کاربری استاندارد تلفن مشکل دارند.

هایپریون لانچر (Hyperion Launcher)

لانچری مشابه پیکسل که توسط تیم سازنده موتور محبوب تم Substratum طراحی شده است. هایپریون قابلیت شخصی‌سازی بسیار بالایی دارد و به شما امکان می‌دهد طیف وسیعی از تنظیمات موجود در رابط کاربری دستگاه خود را تغییر دهید.

در هایپریون علاوه بر تصاویر پس‌زمینه و ویجت‌های استاندارد، کاربران می‌توانند طیف وسیعی از تنظیمات مربوط به تم‌ها، پوشه‌ها، انیمیشن‌ها، پک‌های آیکون و موارد دیگر را پیکربندی کنند. لانچر مذکور بسیاری از ویژگی‌های خود را به صورت رایگان ارائه می‌دهد، اما بعضی موارد مانند تغییر فونت کلی و حرکات سفارشی با خرید درون برنامه‌ای برای نسخه پرو دردسترس قرار می‌گیرند.

لانچر Total

منوی اصلی و صفحه دوم لانچر Total

تطبیق‌پذیری امتیازی مثبت برای لانچرها محسوب می‌شود و Total Launcher این ویژگی را دارد. می‌توان آن را برنامه‌ای همه‌کاره دانست که گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی را ارائه می‌کند. فرقی نمی‌کند طرفدار طراحی مینیمال باشید یا استفاده از ویجت‌های زیاد، با توتال می‌توانید هر استایلی که دوست دارید روی گوشی هوشمند خود پیاده کنید. درضمن، پک‌های رایگانی وجود دارند که با نصب آن‌ها به تم‌های جذابی دسترسی خواهید داشت.

مانند اکثر لانچرها، این برنامه رایگان است. اما اگر می‌خواهید قفل ویژگی‌های اضافی مانند جستجوی پوشه و اپ‌های مخفی را باز کنید دو راه پیش‌رویتان وجود دارد؛ از میان خرید درون برنامه‌ای ۴٫۹۹ دلاری و اشتراک سالانه ۱٫۹۹ دلاری حق انتخاب دارید.

لانچر ZENIT

منوی اصلی و صفحه ویجت های لانچر ZENIT

ZENIT تمام تلاش خود را برای ارائه‌ی ظاهری ساده و دسترسی آسان به کاربران می‌کند. هنگامی که آن را روی دستگاه خود نصب و اجرا می‌کنید، به محض آنلاک کردن گوشی با صفحه‌ای روبه‌رو می‌شوید که همه‌ی اپ‌ها بدون موارد اضافه در آن وجود دارند. جهت اسکرول کردن به سمت بالا و پایین است تا راحت‌تر باشید اما می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید.

البته سادگی این لانچر جلوی اضافه شدن تم‌های جذاب به آن را نمی‌گیرد. حتی مجموعه‌ای از گزینه‌های سفارشی‌سازی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها ZENIT را به لانچر محبوب خود تبدیل کنید.

لانچر ZENIT به صورت رایگان قابل نصب است. اما می‌توانید با پرداخت ۲٫۴۹ دلار تمام ویژگی‌هایش را آنلاک کنید. البته در حال حاضر چیزی برای آنلاک کردن وجود ندارد، اما در آینده قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه خواهد شد. این یعنی می‌توانید همین حالا بدون پرداخت پول به تمام لانچر مذکور دسترسی داشته باشید.

اکشن لانچر (Action Launcher)

اکشن لانچر: پیکسل ادیشن (Action Launcher Pixel Edition) یکی از اولین لانچرهای بزرگ شخص ثالث بود که ظاهر پیکسلی خود را تغییر داد و سفارشی‌سازی فوق‌العاده آن را با ویژگی‌های رابط کاربری جدید ترکیب کرد. اکشن لانچر دارای طراحی خاصی است که توجه بعضی از کاربران سخت‌پسند را به خود جلب می‌کند.

لانچر مذکور شامل نوار اپلکیشن تطبیقی، نوار جستجوی گوگل و میانبرهای اپلیکیشن به سبک اورئو (سازگار با اندروید ۵) می‌شود. همچنین اپ دراوری برای آن تعبیه شده که به کاربران اجازه دسترسی سریع به اپلیکیشن‌ها و ویجت‌ها را می‌دهد. درضمن، سری حرکات خاصی نیز برای اکشن لانچر در نظر گرفته شده است که می‌توانند به کاربر در اجرای سریع اپ‌ها کمک کنند.

یکی از ویژگی‌های جذاب لانچر معرفی‌شده این است که رنگ‌های قالب والپیپر گوشی هوشمند را به‌طور خودکار تشخیص داده و روی پس‌زمینه پوشه‌ها، اپ دراور و کادر جستجو اعمال می‌کند. لانچر مذکور برخی از بهترین قابلیت‌های لانچر گوگل پیکسل را در اختیارتان قرار خواهد داد. از جمله ویژگی‌های بسیار خوب اکشن لانچر می‌توان به گوگل پلی و آیکون‌های گرد اشاره کرد. علاوه بر این با نصب لانچر نامبرده می‌توانید از کنترل‌های مبتنی بر ژست‌های حرکتی و میانبرهای اپ‌ها استفاده کنید.

لانچر Ruthless

صفحه اصلی و  منوی اپلیکیشن های لانچر Ruthless

Ruthless با حجم کم خود برپایه‌ی لانچر Shade توسعه یافته است و انواع گزینه‌های سفارشی‌سازی را ارائه می‌دهد. از قابلیت‌های آن می‌توان به آیکون‌های تطبیقی و انیمیشن‌های قابل تنظیم اشاره کرد.

Ruthless Launcher رایگان است، بدون تبلیغات یا خرید درون برنامه‌ای. همه ویژگی‌ها و تنظیمات دردسترس تمام کاربران قرار می‌گیرد. اگر نمی‌خواهید برای داشتن لانچر هزینه‌ کنید و به‌دنبال جایگزین قابل قبولی برای ظاهر فعلی دستگاه خود هستید، Ruthless Launcher گزینه‌ی مناسبی به نظر می‌رسد.

لین لانچر (Lean Launcher)

اسکرین شات صفحه های مختلف لانچر Lean

Lean Launcher یک اپ منبع‌باز است که برای تقلید از Pixel Launcher رسمی گوگل طراحی شد. لانچر معرفی‌شده می‌تواند گزینه‌های مناسبی به کاربر ارائه دهد. همچنین ظاهر مینیمالیستی Lean Launcher شامل گزینه‌هایی برای مخفی کردن نوار جستجو و سفارشی کردن شبکه اپ‌ها می‌شود. درضمن این لانچر دارای صفحه اصلی قفل پذیر بوده و از آیکون‌ پک‌ها و آیکون‌های سازگار پشتیبانی می‌کند.

Lean Launcher می‌تواند بدون موارد اضافه و با ظاهری تمیز، امکانات مناسبی را در کنار سفارشی‌سازی دراختیار کاربر قرار دهد. این لانچر برای افرادی مناسب است که به‌دنبال تجربه کار در رابط کاربری ساده هستند.

لانچر ASAP

محیط کاربری لانچر ASAP و منوی فهرست اپ ها

ASAP Launcher اپ دیگری است که بر ارائه رابط کاربری تمیز و بدون موارد بی‌معنی تمرکز دارد تا بتوانید در اسرع وقت به کارهایی که واقعاً باید انجام دهید بازگردید. این لانچر دارای طراحی است که باعث می‌شود کاربر به‌راحتی و با سرعت بالا به اپ‌ها و تنظیمات مورد نظر دسترسی داشته باشد.

برخلاف اکثر بهترین لانچرهای اندروید، ASAP به کاربر اجازه شخصی‌سازی نمی‌دهد؛ اما تم‌های مختلفی برای آن وجود دارد و می‌توان از آیکون پک برای اعمال تغییرات استفاده کرد.

کلام آخر

استفاده از گوشی هوشمند برای مدت زمان زیاد، ممکن است محیط کاربری را خسته‌کننده کند؛ درنتیجه می‌توان از لانچرهای جدیدی که ظاهری متفاوت دارند استفاده کرد. تمامی موارد موجود در فهرست دارای طراحی خاص خود هستند که هر کسی با آن‌ها ارتباط نمی‌گیرد. به همین دلیل باید به‌دنبال آن گزینه‌ای باشید که بیشتر از بقیه موارد با شما و علایقتان سازگار است.

لطفا اگر لانچر دیگری وجود دارد که شما از آن استفاده می‌کنید، اما در فهرست ما وجود نداشته، در قسمت نظرات نام آن را به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات