محبوبیت لانچرهای iOS از علاقه‌ اندرویدی‌ها به سیستم‌عامل اپل خبر می‌دهد

شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که مدتی از انتشار جدیدترین نسخه‌ی اندروید 13 می‌گذرد، کاربران گوگل با دانلود بی‌شمار لانچرهای iOS علاقه‌ی خود به سیستم‌عامل اپل را جار می‌زنند.
تبلیغات

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های iOS اپل و اندروید گوگل قابلیت شخصی‌سازی بیشتر اندروید است. اپل با انتشار iOS 16 درحال ازهم‌گسستن زنجیر محکمی است که همواره سیستم‌عامل مذکور را از هرگونه تغییری باز می‌داشت تا سرانجام کاربران آیفون نیز از شخصی‌سازی بیشتری در دستگاه‌های خود بهره‌مند شوند. با‌‌توجه‌‌به محبوبیت بی‌سابقه‌ی لانچرهای شبیه‌ساز iOS در این روزها، به‌نظر می‌رسد بسیاری از اندرویدی‌ها مشتاق امتحان‌کردن سیستم‌عامل آیفون هستند.

لانچرهای اندرویدی اپلیکیشن‌هایی هستند که به کاربر امکان شخصی‌سازی صفحه‌ی اصلی و نحوه‌ی سازمان‌دهی اپلیکیشن‌ها و تعامل با آن‌ها را می‌دهد. به‌زبان‌ ساده، لانچرها به شما اجازه می‌دهند طراحی نرم‌افزار را تغییر دهید؛ ولی برخلاف رام یا سفت‌افزارها، هیچ تغییر دائمی ایجاد نمی‌کنند.

یکی از لانچرهایی که اخیراً طرفداران زیادی پیدا کرده، Launcher iOS 16 است که ظاهر سیستم‌عامل اپل را در گوشی‌های هوشمند اندرویدی شبیه‌سازی می‌کند. لانچر مذکور که هنوز در نسخه‌ی آزمایشی است و از زمان عرضه‌ی iOS 13 برای دریافت دردسترس قرار دارد، به کاربران اندرویدی کمک می‌کند تا تجربه‌ی کار با جدیدترین نسخه‌های سیستم‌عامل اپل را به‌دست آورند.

لانچر iOS 16 آیکون‌ اپلیکیشن‌ها به‌همراه ویجت‌ها و نوارها را به‌شکل iOS درمی‌آورد و حتی داک و کنترل‌سنتر سیستم‌عامل مذکور را شبیه‌سازی می‌کند. علاوه‌بر‌این، لانچر محبوب iOS قابلیت‌هایی دارد که حتی در سیستم‌عامل اپل نیز وجود ندارد؛ قابلیت‌هایی مثل تغییر چینش اپلیکیشن‌ها و تغییر نام آن‌ها و تغییر انیمیشن‌های صفحه اصلی.

تاکنون، Launcher iOS 16 بیش از ۵۰ میلیون بار از فروشگاه گوگل‌پلی دریافت شده است و لانچر مشابهی به نام Phone 13 Launcher نیز آمار نصب ۵۰ میلیونی دارد. البته لانچرها امکان اجرای سیستم‌عامل دیگری را روی گوشی ندارند و فقط خصوصیات ظاهری آن را برای کاربر شبیه‎‌سازی می‌کنند. در توضیحات اپلیکیشن Launcher iOS 16 آمده است:

Launcher iOS 16 استاندارد جدیدی برای گوشی‌های اندرویدی تعریف می‌کند. این اپلیکیشن گوشی شما را بهتر از قبل می‌کند و امکانات شگفت‌انگیزی را به لانچر گوشی شما می‌افزاید. با استفاده از Launcher iOS 16، گوشی شما قدرتمندترین و شخصی‌‌سازترین و هوشمندترین دستگاه عمرتان می‌شود.

اگرچه اندروید همچنان محبوب‌ترین سیستم‌عامل جهان است، نشانه‌هایی از علاقه‌ی کاربران آن به مهاجرت به iOS وجود دارد. محبوبیت لانچرهای iOS علامت دیگری از آمادگی اندرویدی‌ها به سفر به قلمرو اپل است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات