بهترین موزیک پلیرهای اندروید ۲۰۲۴

سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
مطالعه 9 دقیقه
پخش موزیک با گلکسی A24 سامسونگ
در این مقاله بهترین برنامه‌های پخش موسیقی برای گوشی‌های اندروید را معرفی می‌کنیم تا بتوانید با دانلود آن‌ها با کیفیت بالا موزیک گوش کنید.
تبلیغات

این روزها به‌دلیل قابلیت استریم موسیقی، مجموعه‌های خصوصی موسیقی چندان رایج نیستند و اکثر کاربران در سراسر دنیا از اپلیکیشن‌های استریم موسیقی استفاده می‌کنند؛ اما بااین‌حال بسیاری از افراد هنوز ترجیح می‌دهند مجموعه‌ی مخصوصی‌ از آهنگ‌های مورد علاقه‌ی خود را روی گوشی داشته باشند و به آن‌ها گوش دهند.

ناگفته نماند که تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های استریم موسیقی مثل اسپاتیفای و یوتیوب موزیک نیز قابلیت دانلود موسیقی برای اجرای آفلاین را فراهم می‌کنند؛ اما استفاده از آن‌ها نیاز به خرید اشتراک و پرداخت هزینه دارد که برای کاربران ایرانی جدای از ناممکن بودن از نظر فنی، از نظر اقتصادی نیز توجیهی ندارد.

گوشی‌های هوشمند به‌طور پیش‌فرض برنامه‌ای برای پخش موسیقی دارند؛ اما غالباً این برنامه‌ها ویژگی‌های پایه‌ای دارند و برخی از کاربران ترجیح می‌دهند از برنامه‌های متفرقه استفاده کنند که ویژگی‌های پیشرفته ارائه می‌دهند. از‌این‌رو، برنامه‌های موزیک‌پلیر متنوعی برای اجرای موزیک آفلاین روی گوشی هوشمند توسعه یافته‌اند. در این مقاله، به چند نمونه از بهترین موزیک‌ پلیرهای اندروید اشاره می‌کنیم.

۱. موزیک پلیر AIMP

تغییر تم در موزیک پلیر AIMP
پخش موسیقی در برنامه موزیک پلیر AIMP
محیط کاربری موزیک پلیر AIMP
ترتیب نمایش در موزیک پلیر AIMP

AIMP اپلیکیشن قدرتمند موزیک‌پلیر موبایل است که علاوه‌بر متداول‌ترین انواع فایل مثل FLAC ،MP3 ،MP4 از فرمت‌های خاصی نظیر dsf. و it. و webm. و بسیاری از انواع دیگر پشتیبانی می‌کند. درواقع می‌توان هر نوع فایل صوتی را با این برنامه پخش کرد. با این اپلیکیشن می‌توانید از گزینه‌های سفارشی‌سازی، تنظیم theme و دیگر امکانات جذاب استفاده کنید. این اپلیکیشن رابط کاربری ساده‌ای دارد و مشکلی برای شنیدن موسیقی نخواهید داشت.

موزیک پلیر اندروید ایمپ اکوالایزر حرفه‌ای تمام‌صفحه ارائه می‌کند که کنترل گزینه‌های آن راحت‌تر باشد. همچنین، قابلیت‌هایی مثل استریم زنده‌ی HTTP نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. اگر از ویندوز استفاده می‌کنید می‌توانید نسخه ویندوز ایمپ را نصب کنید و همگام‌سازی بین آهنگ‌ها و پلی‌لیست‌های گوشی و کامپیوتر انجام دهید. بزرگ‌ترین عیب این اپلیکیشن رایگان مشکلات تطبیق‌پذیری احتمالی با دستگاه‌های MIUI است.

نقاط قوت

  • کنترل‌های بصری جذاب
  • پلی‌لیست هوشمند
  • کنترل گرانول روی صدا

نقاط ضعف

  • احتمال عملکرد نادرست روی برخی از دستگاه‌های مبتنی‌بر MIUI

۲. موزیک پلیر Poweramp

تغییر افکت موزیک پلیر Poweramp
 موزیک پلیر Poweramp
 موزیک پلیر Poweramp
 موزیک پلیر Poweramp

Poweramp مدت‌ها است یکی از بهترین انتخاب‌های کاربران اندروید به‌حساب می‌آید. این اپلیکیشن تم‌های مختلفی دارد که می‌توانید از گوگل پلی دانلود کنید. موزیک پلیر مذکور از انواع پلی‌لیست‌ها و قابلیت Android Auto پشتیبانی می‌کند. از دیگر امکانات Poweramp می‌توان به ویجت‌ها، ویرایش تگ و دیگر تنظیمات سفارشی‌سازی اشاره کرد. همچنین در صورت نیاز، می‌توانید متن ترانه‌ها را دانلود کنید.

نقاط قوت

  • پشتیبانی از خروجی Hi-Res
  • پشتیبانی از Chromecast
  • کیفیت خروجی فوق‌العاده
  • اکولایزر قدرتمند گرافیکی و پارامتریک

نقاط ضعف

  • نسخه کامل با تمام امکانات رایگان نیست

۳. موزیک پلیر Musicolet

پخش در موزیک پلیر Musicolet
محیط کاربری موزیک پلیر Musicolet
دسته‌بندی در موزیک پلیر Musicolet
محیط برنامه موزیک پلیر Musicolet

Musicolet اپلیکیشنی کامل با انواع امکانات است. این اپلیکیشن تجربه‌ی کاربری کاملاً آفلاین را ارائه می‌دهد و از رابط کاربری سبک و حجم پایین APK استفاده می‌کند. به‌علاوه، از قابلیت‌هایی مثل صف‌های متعدد، اکوالایزر، ویرایشگر تگ، پشتیبانی از متون ترانه‌ روی فایل، ویجت‌ها و مرور پوشه بهره می‌برد.

برنامه Musicolet برای افرادی مناسب است که می‌خواهند موزیک‌پلیری ساده و بدون مزاحمت را تجربه کنند. علاوه‌براین، Musicolet کاملاً رایگان و فاقد امکانات پولی درون‌برنامه‌ای است و به‌دلیل متصل‌ نشدن به اینترنت هیچ تبلیغاتی را نمایش نمی‌دهد. یکی از نکات کاربردی این برنامه وجود دسته‌بندی Not Played است که از آن می‌توان برای مدیریت فضای ذخیره‌سازی استفاده کرد و آهنگ‌هایی را که پخش نمی‌شوند، حذف کرد.

نقاط قوت

  • رایگان بدون نمایش تبلیغات
  • طراحی کاربردی و سبک
  • ایجاد صف‌های مختلف از آهنگ‌ها

نقاط ضعف

  • افزودن دستی متن آهنگ

۴. موزیک پلیر Player Pro

تنظیمات موزیک پلیر Player Pro
پخش آهنگ در موزیک پلیر Player Pro
پخش در برنامه موزیک پلیر Player Pro
تغییرات افکت صدا در موزیک پلیر Player Pro

موزیک‌پلیر Player Pro اپلیکیشن کمترشناخته‌شده‌ با امکانات کافی است. این اپلیکیشن رابط کاربری زیبایی دارد که امکان استفاده از آن را همراه با اسکین‌های قابل‌ دانلود آسان می‌سازد. همچنین، این موزیک‌پلیر قابلیت اجرای ویدئو را دارد.

از امکانات این اپلیکیشن می‌توان به اکوالایزر ده باند، پشتیبانی از Android Auto و Chromecast، افکت‌های صوتی مختلف، ویجت‌ها و برخی امکانات بامزه‌ی کوچک مثل لرزاندن گوشی برای تغییر ترک‌ها اشاره کرد.

اپلیکیشن Player Pro حتی از موزیک Hi-Fi (تا ۳۲ بیت، ۳۸۴ کیلوهرتز) هم پشتیبانی می‌کند. دیگر امکانات جذاب این اپلیکیشن عبارت‌اند از: وارد کردن تاریخچه‌ و رتبه‌ی موسیقی از موزیک‌پلیرهای دسکتاپ، پلی‌لیست‌های هوشمند سفارشی، جست‌وجوی وویس و پلاگین‌های رایگان.

نقاط قوت

  • اکولایزر ۱۰ بانده
  • پشتیبانی از Android Auto
  • پشتیبانی از Chromecast
  • ویجت
  • پشتیبانی از Hi-Fi تا ۳۲ بیت، ۳۸۴ کیلوهرتز

نقاط ضعف

  • نبود تمام امکانات کامل در نسخه رایگان
  • نمایش تبلیغات بعداز گذشت چند روز از نصب

۵. موزیک پلیر Musixmatch

برنامه موزیک پلیر Musixmatch
دسته‌بندی موزیک پلیر Musixmatch
موزیک پلیر Musixmatch
چارت در موزیک پلیر Musixmatch

مهم‌ترین کاربرد برنامه Musixmatch به‌غیر از پخش موسیقی با فرمت‌های متفاوت، نمایش همزمان متن آهنگ است. این موضوع به‌خصوص در زمان گوش کردن آهنگ‌های غیرفارسی برای کاربران می‌تواند جذاب و درعین‌حال کاربردی باشد. فرض کنید در حال استفاده از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی هستید و در کنار آن با کمک برنامه پخش موسیقی Musixmatch آهنگ‌های انگلیسی موردعلاقه خود را با متن شعر گوش کنید.

قطعاً این ترکیب می‌تواند در بهبود ساختار زبانی شما مؤثر باشد؛ به‌ شرطی‌ که از قبل دانش زبانی متوسطی داشته باشید. درواقع، برای بهره‌وری صحیح و تأثیر مثبت باید دانش زبانی شما بالاتر از مبتدی باشد، در غیر این صورت برای بهبود زبان دوم کاربرد چندانی نخواهد داشت. برنامه‌ Musixmatch به‌صورت رایگان قابل نصب است؛ اما امکان پرداخت درون‌برنامه‌ای برای خرید اشتراک نیز وجود دارد.

نقاط قوت

  • اتصال به اسپاتیفای و اپل موزیک
  • جست‌وجوی آهنگ از روی صدا و نمایش متن آهنگ
  • امکان مشارکت برای ثبت یا ترجمه متن آهنگ

نقاط ضعف

  • ایجاد حساب کاربری اجباری
  • نمایش تبلیغات

جمع‌بندی

بهترین موزیک پلیرهای اندروید ویژگی‌های زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند که علاوه‌بر پخش موسیقی و تنظیم صدای خروجی براساس سبک و ژانر آهنگ می‌تواند شامل نمایش متن آهنگ شود و حتی امکان ترجمه آن به انگلیسی یا سایر زبان‌ها را فراهم کند؛ هرچند خیلی نمی‌توان روی ترجمه آن حساب باز کرد. از سویی دیگر، برخی از بهترین برنامه‌ها با وجود پشتیبانی از کروم‌کست، به‌عنوان یکی از راه های انتقال تصویر به تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای مثال می‌توانید برای وصل کردن گوشی به تلویزیون سامسونگ از آن کمک بگیرید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین موزیک پلیر آفلاین اندروید چیست؟

    MusicOlet یکی از بهترین موزیک‌پلیرهای آفلاین است که می‌توانید بدون مزاحمت تبلیغات به‌صورت رایگان از آن استفاده کنید.

  • بهترین موزیک پلیر پولی اندروید چیست؟

    poweramp یکی از بهترین موزیک‌پلیرهای پولی است که امکانات متعددی مثل دانلود متن ترانه‌ها و انواع ویجت‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

  • بهترین موزیک پلیر رایگان اندروید چیست؟

    گزینه‌های زیادی برای موزیک پلیر رایگان اندروید وجود دارند. از میان برترین اپلیکیشن‌ها می‌توان به AIMP، OtoMusic و Phonograph اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات