بهترین کیبوردهای آیفون در سال ۲۰۲۳ ؛ دسترسی به چت‌بات و تغییر تم

شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
مطالعه 6 دقیقه
کار با آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
استفاده از کیبوردهای ثالث در آیفون امکان تغییر ظاهر و دسترسی به چت‌بات‌های هوش مصنوعی را فراهم می‌کند. در ادامه کیبوردهای آیفون را معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

برخی از کاربران مدتی بعد از اینکه از گوشی خود استفاده می‌کنند ظاهر گوشی برایشان یکنواخت می‌شود و بدشان نمی‌آید بتوانند تنوع ایجاد کنند. یکی از بخش‌های گوشی هوشمند که خیلی با آن سروکار داریم کیبورد است. کیبوردهای پیش‌فرض گوشی‌های مختلف ممکن است طبق نیاز و سلیقه همه افراد نباشند و باید قابلیت‌هایی را داشته باشند تا واقعاً نیاز کاربر را رفع کنند.

برای مثال، یکی از نقاط ضعف کیبورد آیفون نبودن امکان تغییر و شخصی‌سازی ظاهر آن است، درحالی که کاربران اندروید به‌راحتی می‌توانند ظاهر کیبورد را براساس میل خود تغییر دهند. تا همین یک دهه پیش امکان استفاده از کیبوردهای ثالث از توسعه‌دهندگان دیگر در آیفون وجود نداشت تا اینکه در به‌روزرسانی iOS 8 بالأخره این امکان فراهم شد تا کاربران بتوانند از کیبوردهای سایر توسعه‌دهندگان به‌عنوان کیبورد پیش فرض روی آیفون استفاده کنند.

آموزش فارسی کردن کیبورد آیفون
مطالعه '4

کیبوردهای مختلفی توسط شرکت‌هایی مثل مایکروسافت یا گوگل توسعه داده شده‌اند که می‌توانید با نصب آن‌ها روی آیفون تجربه متفاوتی داشته باشید و از قابلیت‌های متمایزشان بهره‌مند شوید. درادامه قصد داریم چند مورد از بهترین برنامه‌های کیبورد آیفون را به شما معرفی کنیم. مثل همیشه با زومیت همراه باشید.

*قبل‌ از امتحان کردن کیبوردهای ثالث روی گوشی آیفون شاید بد نباشد در تنظیمات کیبورد گوشی آیفون خود سرک بکشید و برخی قابلیت‌های آن را تغییر دهید.

کیبورد مایکروسافت SwiftKey

کیبورد SwiftKey در آیفون

مایکروسافت با معرفی هوش مصنوعی بینگ بسیار پرقدرت ظاهر شد و اکنون نه‌تنها ویندوز ۱۱، بلکه کیبورد SwiftKey این شرکت نیز با هوش مصنوعی یکپارچه شده است تا با کمک آن تجربه متفاوتی را برای خود رقم بزنید. این کیبورد به‌صورت هوشمندانه دیکشنری از کلمه‌های مورد استفاده شما ایجاد می‌کند و زمانی که هر حرف کلمه را تایپ می‌کنید با توجه به آن دیکشنری کلمه کامل پیشنهادی را ارائه می‌کند.

کیبورد SwiftKey برای چندین ماه از اپ‌استور حذف شده بود و هیچ به‌روزرسانی‌ای دریافت نمی‌کرد؛ اما کاربران زیادی همچنان از آن استفاده می‌کردند و درصورت بروز مشکل در انجمن‌های آنلاین به یکدیگر برای رفع مشکل کمک می‌کردند. خوشبختانه مایکروسافت بعد از معرفی بینگ جدید، سراغ این اپلیکیشن رفت و حالا کیبورد جدیدی را ارائه می‌کند که هر کاربری می‌تواند آن را براساس سلیقه خود تغییر دهد.

تنها نقطه‌ضعف این کیبورد، نبود امکان تغییر اندازه کیبوردها و تعداد زبان‌های کمتر نسبت‌ به برخی رقبا است. کیبورد SwiftKey به‌صورت رایگان استفاده می‌شود؛ اما برخی قابلیت‌های آن با پرداخت درون‌برنامه‌ای فعال می‌شوند. خوشبختانه این کیبورد از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و حتی امکان تایپ نیم‌فاصله نیز با آن وجود دارد.

کیبورد Gboard

لوگو کیبورد GBoard

گوگل غول فناوری دیگری محسوب می‌شود که در ارائه‌ی کیبورد برای دستگاه‌های اندروید و آیفون، مایکروسافت را تنها نگذاشته است و تقریباً رقابت پایاپایی را با مایکروسافت دارد. کیبورد Gboard نیز مانند SwiftKey امکانات بسیاری زیادی ارائه می‌کند که از جمله می‌توان به شخصی‌سازی ظاهر، پیش‌بینی کلمات هوشمند، جست‌وجو در موتور جست‌وجوی گوگل با یک لمس، اشاره داشت.

با کیبورد Gboard گوگل می‌توانید استیکر و GIF بسازید و برای مخاطبان خود ارسال کنید و قابلیت تایپ Glide نیز سرعت تایپ شما را تا حدی افزایش می‌دهد و می‌توانید با کشیدن انگشت روی حرف‌به‌حرف یک کلمه، آن را تایپ کنید. با‌این‌همه، یکی از نقاط ضعف Gboard را می‌توان در فرایند Copy/Paste مشاهده کرد که نسبتاً در مقایسه با کیبورد اصلی iOS پیچیده‌تر می‌شود و می‌تواند برای بسیاری از افراد گیج‌کننده باشد. همچنین، برای استفاده از Gboard باید حتماً iOS 12 به بالا داشته باشید.

پشتیبانی از زبان فارسی و امکان تایپ نیم‌فاصله از دیگر مزیت‌های کیبورد گوگل Gboard برای کاربران فارسی‌زبان به‌حساب می‌آید.

کیبورد Flesky

کیبورد Flesky

کیبورد Flesky با قابلیت کاربردی میان‌بر GIF، Yelp و جست‌وجوی وب دردسترس قرار دارد؛ به‌علاوه اینکه می‌توانید تم و ظاهر آن را براساس سلیقه خود تغییر دهید. وجه تمایز این کیبورد با دو مورد قبلی در تغییر اندازه کلیدهای کیبورد است. بنابراین، اگر حین تایپ سریع غلط املایی زیادی دارید، شاید بهتر باشد از کیبورد Flesky استفاده کنید. هرچند، قابلیت پیش‌بینی کلمات هوشمند تا حدی اشتباهات تایپی را جبران می‌کند.

نقاط ضعف کیبورد Flesky را می‌توان در نیاز به دسترسی کامل برای برخی قابلیت‌ها و پرداخت درون‌برنامه‌ای بخری افزونه‌ها دانست؛ اما توسعه‌دهندگان این کیبورد ادعا می‌کنند در مقایسه‌ با سایر رقبا سرعت تایپ افراد در Flesky بیشتر می‌شود. البته، برای تایپ فارسی در این کیبورد دچار مشکل می‌شوید و باید از کیبورد عربی استفاده کنید.

کیبورد GO Keyboard

کیبورد GO Keyboard

کیبورد GO Keyboard در اصل برای آیپد طراحی شده است؛ اما کاربران آیفون نیز از آن استفاده می‌کنند. با ویژگی‌های یکپارچه‌ای که در این کیبورد ارائه می‌شود مثل جست‌وجو بین بیش‌ از هزار استیکر، ایموجی و واکنش، این اپلیکیشن را تبدیل به گزینه عالی برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام‌رسان مبتنی بر اینترنت می‌کند.

از مزیت‌های GO Keyboard می‌توان به پشتیبانی از زبان فارسی، امکان ساخت آواتار و تغییر ظاهر برنامه اشاره کرد؛ اما نقاط ضعفی دارد که در نظر گرفتن آن‌ها نیز ممکن است در تصمیم شما برای استفاده اثرگذار باشد. اولین مورد گزارش‌های زیاد درباره کم‌ بودن سرعت آن نسبت‌ به کیبورد اصلی iOS است و دیگر نقطه ضعف آن اشتراکی بودن بخش اعظمی از تم‌ها گزارش می‌شود؛ همچنین، ظاهراً سازگاری خوبی با iOS 14 ندارد.

کیبورد Tenor — GIF Keyboard

کیبورد Tenor GIF Keyboard

شاید باورش سخت باشد؛ اما یکی از محبوب‌ترین کیبوردها در اپ‌استور کیبورد GIF Keyboard است که پیش‌تر با نام Tenor Keyboard شناخته می‌شد. این کیبورد همان‌طور که از نام جدیدش می‌توان حدس زد، متمرکز بر ارسال فایل‌های کوتاه ویدئویی و GIF به‌عنوان واکنش به یک پیام است و راه آسانی برای ذخیره فایل‌های GIF مورد استفاده فراهم می‌کند.

از ویژگی‌های GIF Keyboard می‌توان به دسترسی سریع به ایموجی‌ها، کتابخانه گیف شخصی‌سازی‌شده، ذخیره گیف با یک لمس اشاره کرد. از سویی دیگر، مهم‌ترین ضعف GIF Keyboard ایمن نبودن آن به‌اندازه کیبورد اصلی iOS عنوان می‌شود.

افزودن کیبورد جدید به آیفون

برای افزودن کیبورد جدید به آیفون باید طبق آدرس زیر در تنظیمات آیفون پیش بروید و درنهایت روی Add New Keyboard بزنید و از بین فهرست کیبوردهای دردسترس کیبورد مدنظرتان را انتخاب کنید.

Settings > General > Keyboard > Keyboards.

اکنون، به صفحه قبل بازگردید و روی نام کیبوردی که تازه اضافه شده بزنید تا مجوز دسترسی کامل (Allow full access) را برای آن تأیید کنید. چرا باید دسترسی کامل بدهید؟ فرض کنید کیبورد جدیدی که نصب کرده‌اید امکان ارسال GIF دارد اما برای دسترسی به فایل‌های GIF باید به اینترنت وصل شوید؛ بنابراین، به مجوز دسترسی نیاز دارد یا حتی برای پخش صدای فشردن کلیدها باید به اسپیکرهای گوشی دسترسی داشته باشد.

البته، دسترسی دادن به کیبورد خطراتی دارد و توسعه‌دهنده می‌تواند تمام ریزجزئیات آنچه را که تایپ می‌کنید به سرور یا برنامه‌ی دیگری ارسال کند؛ بنابراین، هر کیبوردی را نصب نکنید و سعی کنید از کیبوردهای شناخته‌شده و معتبر استفاده کنید. خوشبختانه، هنگام وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری و رمزعبور، آیفون به‌صورت خودکار کیبورد اصلی iOS را باز می‌کند تا امنیت اطلاعات حساس شما در معرض خطر قرار نگیرد.

جمع‌بندی

به‌طور کلی استفاده از کیبوردی غیر از کیبورد اصلی آیفون موضوع سلیقه‌ای است؛ اما با استفاده از قابلیت‌های شخصی‌سازی ظاهر کیبوردهای ثالث می‌توانید تنوع ایجاد کنید و در کنار آن از قابلیت‌های فوق‌العاده کاربردی مرتبط با هوش مصنوعی بهره‌مند شوید. بنابراین، بهترین موارد این فهرست از همه‌ نظر کیبورد مایکروسافت SwiftKey و GBoard گوگل خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات