تعداد فالوورهای شما در ایکس احتمالا افت می‌کند

جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
لوگو شبکه اجتماعی ایکس / X به رنگ سفید و آبی
اقدامات ایلان ماسک برای حذف هرزنامه‌ها و ربات‌ها، منجربه کاهش تعداد دنبال‌کنندگان کاربران ایکس خواهد شد.
تبلیغات

ایکس (توییتر سابق) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد دنبال‌کنندگان کاربران ممکن است به‌زودی کاهش یابد؛ زیرا این شبکه‌ی اجتماعی درتلاش است تا فضای پلتفرم را از وجود هرگونه هرزنامه و ربات پاک کند.

پلتفرم اجتماعی ایکس قرار است با به‌کارگیری روشی خلاقانه، پیشگیرانه و مهم، حساب‌هایی را که قوانین مربوط‌به هرزنامه‌ها و فریب‌دادن در فضای پلتفرم را نقض می‌کنند، حذف کند.

ایکس با هدف حفظ امنیت، می‌خواهد شبکه‌ی گسترده‌ای را ایجاد کند که عاری از هرگونه ربات باشد. این راهکار ایکس منجربه حذف هرزنامه‌ها و ربات‌ها و درنهایت کاهش تعداد دنبال‌کنندگان کاربران می‌شود.

ایکس لینکی را به اشتراک گذاشته است تا کاربرانی که به‌عنوان ربات شناخته‌شده‌‌اند و حساب کاربری آن‌ها حذف شده‌ است، درخواست تجدید نظر ارسال کنند.

تصمیم جدید ایکس مبنی‌بر حذف هرزنامه‌ها و ربات‌ها، اندکی بعد از انتصاب کایلی مک‌رابرتز به‌عنوان رئیس تیم ایمنی و ییل کوهن به‌عنوان رئیس ایمنی برند گرفته شد.

ایلان ماسک در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان و آذر ۱۴۰۰) به کارمندان خود تأکید کرد که مبارزه با حساب‌های کاربری اسپم را در اولویت فعالیت‌هایشان قرار دهند؛ با این‌حال مبارزه با هرزنامه‌ها دشوارتر از چیزی است که او تصور می‌کرد و عوامل بسیاری دست‌به‌دست هم دادند تا ماسک به هدف خود در این زمینه نرسد.

تعدیل نیروهای تیم اعتماد و ایمنی ایکس، این شرکت را با کمبود نیرو مواجه کرد. بعداز اینکه توییتر توسط ایلان ماسک خریداری شد و الا اروین و یوئل راس از این شرکت جدا شدند، جایگاه رئیس تیم ایمنی به‌مدت ۱۰ ماه خالی ماند. پیشرفت‌ هوش مصنوعی نیز امکان از بین‌بردن تمام و کمال هرزنامه‌ها را دشوارتر کرد.

به‌نظر می‌رسد برنامه‌ی ایلان ماسک برای الزام کاربران به پرداخت هزینه‌ جهت دریافت پیامک احراز هویت هم نتوانست مانع ایجاد حساب‌های کاربری اسپم در شبکه‌ی اجتماعی ایکس شود.

تعدادی از ربات‌های ایکس دارای تیک آبی تأییدشده هستند که به‌ برخی از پست‌های ایکس با جملاتی همچون «متاسفم، نمی‌توانم پاسخی ارائه دهم؛ چون برخلاف خط‌مشی‌ OpenAI است» پاسخ داده‌اند که نشان می‌دهد این پاسخ توسط یک ربات داده‌ شده‌ است.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که برخی از حساب‌های کاربری اسپم، زیر پست‌های مختلف ریپلای می‌کنند و از کاربران می‌خواهند که لینک قرارداده‌شده در بیوی حساب کاربری را دنبال کنند و از این‌طریق کاربران را به‌سوی محتواهای بزرگ‌سالانه سوق می‌دهند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات