شکست ایلان ماسک در دادگاه؛ قاضی دربرابر پرونده جدید ایکس موضع گرفت

سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
چهره ایلان ماسک کنار لوگو ایکس
قاضی در پرونده‌ی شکایت ایکس از CCDH، به‌ نفع این سازمان حکم صادر کرد و دربرابر ایکس موضع گرفت.
تبلیغات

شکایت ایکس (توییتر سابق) از مرکز مقابله با نفرت دیجیتال (CCDH) از طرف قاضی پرونده رد شد. CCDH سازمانی غیرانتفاعی است که درمورد سخنان نفرت‌انگیز در پلتفرم‌های متعلق به ایلان ماسک تحقیق می‌کند.

قاضی پرونده در توضیحاتش گفت شکایت ایکس درواقع تلاشی برای مجازات CCHD به‌دلیل انتقاداتی است که علیه این پلتفرم اجتماعی انجام می‌دهد.

ایکس تابستان سال قبل از CCDH شکایت و این گروه را به آسیب‌رساندن به کسب‌وکار تبلیغاتی خود متهم کرد. گروه مذکور تحقیقاتی را منتشر کرده بود که ادعا می‌کردند ایکس به گزارش‌های مربوط‌به سخنان مشوق تنفر رسیدگی نمی‌کند و در برخی موارد حتی باعث بیشتر دیده‌شدن این نوع محتوا می‌شود.

چارلز بریر، قاضی فدرال، در حکمی گفت: «این پرونده برای مجازات CCDH به‌دلیل انتشار تحقیقات نامطلوب باز شده است. دادگاه به‌خوبی می‌داند انگیزه‌ی واقعی ایکس برای شکایت از CCDH در سال ۲۰۲۳، آسیب‌دیدن بخش تبلیغاتش نبوده بلکه آسیبی بوده که تحقیقات CCDH برایش به‌وجود آورده است. انگیزه‌ی ایکس در طرح این پرونده مشهود است.»

ایکس می‌خواهد به تصمیم قاضی در پرونده‌ی شکایت این شرکت علیه CCDH اعتراض کند. مدیرعامل CCDH می‌گوید این حکم حق اساسی آن‌ها را برای تحقیق، صحبت، دفاع و پاسخگویی به شرکت‌های اجتماعی تأیید می‌کند. او افزود: «اکنون کاملاً واضح به‌نظر می‌رسد ما به قوانین شفافیت فدرال نیاز داریم.» قوانین یادشده پلتفرم‌های آنلاین را ملزم می‌کنند داده‌هایشان را دراختیار محققان مستقل قرار دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات