شبکه اجتماعی ایکس تیک آبی رایگان به مردم می‌دهد؛ اما با یک شرط مهم

پنج‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
تیک آبی ایکس (توییتر)
کاربران واجد شرایط در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اکنون می‌توانند تیک آبی را رایگان دریافت کنند.
تبلیغات

همانطور که ایلان ماسک با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق) اعلام کرده بود، شبکه‌ی اجتماعی او اکنون به کاربرانی که بیش‌از ۲٬۵۰۰ دنبال‌کننده‌ی تأیید‌شده داشته باشند، تیک آبی رایگان اعطا می‌کند. منظور از دنبال‌کننده‌ی تأیید‌شده، کاربران سرویس پریمیوم است.

خبر اعطای تیک رایگان به کاربران واجدشرایط ایکس، واکنش‌های متفاوتی را به‌دنبال داشت. برخی کاربران محبوب حالا صاحب تیک آبی شده‌اند اما به‌نظر می‌رسد همه از این موضوع رضایت ندارند. اکنون شاهد موجی از پست‌های کاربران هستیم که با دستپاچگی اعلام می‌کنند تیک آبی را نخریده‌اند و این نشان به آن‌ها اعطا شده است.

کتی نوتوپولوس، خبرنگار ارشد بیزنس اینسایدر، یکی از افرادی است که تیک آبی ایکس را به‌طور ناخواسته دریافت کرده. او در حساب خود با لحنی طنزآمیز نوشت: «احتمالاً این اتفاق، مجازات انتشار پست‌های فراوان است.»

تیک آبی ایکس در سال ۲۰۲۲ نشان‌دهنده‌ی اعتبار و تأثیرگذاری کاربرانی بود که این نشان را داشتند. شاید باورش سخت باشد اما در آن دوران شاهد تبلیغات واقعی بودیم و اکنون با انبوهی از آگهی‌های مرتبط با کالاهای بی‌کیفیت چینی مواجه هستیم. در آن روزها تیک آبی به تشخیص افراد مشهور، اینفلوئنسرها و روزنامه‌نگاران کمک می‌کرد و درنتیجه می‌توانست جلوی نشر اطلاعات نادرست را بگیرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات