اینستاگرام با ویژگی Blend به رقیب‌ جدی‌تری برای تیک‌تاک تبدیل می‌شود

شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ریلز اینستاگرام زومیت روی گوشی آیفون ۱۲ پرو
قابلیت Blend اینستاگرام رقابت این شبکه‌ی اجتماعی با تیک‌تاک را وارد مرحله‌ی جدیدی می‌کند.
تبلیغات

اینستاگرام درحال توسعه‌ی قابلیت جدیدی به‌نام بِلِند (Blend) است که محتوای ریلز شخصی‌سازی‌شده برای شما و یکی از دوستانتان ایجاد می‌کند. شبکه‌ی اجتماعی تحت مالکیت متا اعلام کرد ویژگی مذکور درحال‌حاضر در مراحل اولیه قرار دارد و آزمایش عمومی آن هنوز آغاز نشده است.

ویژگی Blend اینستاگرام را اولین‌بار الساندرو پالوتزی کشف کرد؛ فردی که سابقه‌ی بسیار خوبی در شناسایی قابلیت‌های جدیدِ در حال توسعه‌ی اینستاگرام دارد.

پالوتزی با اشتراک‌گذاری اسکرین‌شاتی در ایکس (توییتر سابق) نشان داد ویژگی Blend ریلزهایی پیشنهاد می‌دهد که بر اساس آنچه کاربر به‌اشتراک گذاشته و ریلزهایی که لایک کرده است انتخاب شده‌اند.

ویژگی Blend اینستاگرام

اگر در اینستاگرام دوست خود را به یک Blend دعوت کنید، این پلتفرم فید شخصی‌سازی‌شده از ریلزهایی تولید خواهد کرد که برای هر دو شما جذاب باشند.

به‌نظر می‌رسد Blend تاحدودی شبیه قابلیت مشابهی است که اسپاتیفای در سال ۲۰۲۱ روی پلتفرم خود ارائه داد؛‌ قابلیتی که به دو نفر اجازه می‌دهد آهنگ‌های موردعلاقه‌ی خود را در قالب فهرست پخش مشترک، ترکیب کنند.

اسکرین‌شات فاش‌شده از قابلیت Blend اینستاگرام نشان ‌می‌دهد محتوای پیشنهادی این ابزار بین شما و دوست‌تان خصوصی خواهد بود و می‌توان در هر زمان آن را ترک کرد.

ویژگی ‌Blend اینستاگرام با هدف کمک به کشف ریلزهای جدید به‌صورت اشتراکی طراحی شده است و درنتیجه می‌توان این قابلیت را راهکاری برای افزایش تعامل و زمان تماشای ریلزها درنظر گرفت.

از آنجا که کاربران ریلزهای موردعلاقه‌ی خود را ازطریق دایرکت برای دیگران ارسال می‌کنند، اینستاگرام اکنون از آن اطلاعات برای پیشنهاد و نمایش فعال ریلزهای دیگری که احتمالاً هر دو کاربر از آن‌ها لذت خواهند برد، استفاده می‌کند.

قابلیت Blend در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد و هنوز مشخص نیست اینستاگرام دقیقاً چه زمانی آن را دردسترس عموم قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات