قیمت نسخه اشتراکی بدون تبلیغات اینستاگرام ارزان می‌شود؟

سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
ریلز اینستاگرام زومیت روی گوشی آیفون ۱۲ پرو
متا برای کاهش نگرانی اتحادیه‌ی اروپا احتمالاً قیمت سرویس اشتراکی اینستاگرام و فیسبوک را کاهش می‌دهد.
تبلیغات

براساس گزارش رویترز، متا پیشنهاد کرده است که برای رفع نگرانی نهادهای رگولاتوری اتحادیه‌ی اروپا، قیمت نسخه‌ی اشتراکی اینستاگرام و فیسبوک را کاهش دهد. این نسخه تمامی تبلیغات را متوقف می‌کند و مزایای دیگری نیز درمقایسه‌با نسخه‌ی رایگان دارد.

تیم لمب، وکیل متا، در جلسه‌ی استماع با حضور نمایندگان کمیسیون اروپا گفت که این شرکت پیشنهاد کرده است هزینه‌ی اشتراک ماهانه را «از ۹٫۹۹ به ۵٫۹۹ یورو برای هر حساب کاربری و ۴ یورو برای حساب‌های اضافی» کاهش دهد. هدف متا «رسیدن به شرایط باثبات» است و این پیشنهاد پس از گفت‌و‌گو با رگولاتوری اروپا مطرح شده است.

لمب می‌گوید که متا امیدوار است نگرانی‌های اروپا درباره‌ی سرویس‌های اشتراکی فیسبوک و اینستاگرام به‌زودی از بین برود.

متا اواخر سال گذشته‌ی میلادی در واکنش به سخت‌گیری اروپا روی سیاست‌های جمع‌آوری و پردازش داده‌ی مردم، سرویس اشتراکی بدون تبلیغات خودش را راه‌اندازی کرد. متا در آن زمان گفت که امیدوار است به‌لطف سرویس اشتراکی جدید بتواند در چهارچوب قوانین GDPR و DMA اروپا باقی بماند. سرویس اشتراکی متا در ناحیه‌ی اقتصادی اروپا و سوئیس دردسترس است.

زمان زیادی از راه‌اندازی سرویس اشتراکی نگذشته بود که صدای گروه‌های حامی مصرف‌کننده درآمد. به‌طور دقیق‌تر هشت گروه حامی مصرف‌کننده از متا شکایت و این شرکت را به نقض قوانین GDPR متهم کردند. مشخص نیست که کاهش قیمت سرویس اشتراکی باعث رفع نگرانی این گروه‌ها می‌شود یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات