ادامه رشد چشمگیر تردز؛ ایکس حالا احساس خطر می‌کند

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اینستاگرام تردز / Instagram Threads روی گوشی اندروید
با رشد چشمگیر دانلود روزانه‌ی تردز، این شبکه‌ی اجتماعی موقعیت ایکس (توییتر سابق) را بیش از پیش به‌خطر انداخته است.
تبلیغات

بنابر گزارش تک‌کرانچ به نقل از مؤسسه‌ی اپ‌فیگرز، میزان دانلود روزانه‌ی اپلیکیشن تردز در چند هفته‌ی گذشته به‌طور قابل توجهی بیشتر از اپلیکیشن ایکس (توییتر سابق) بوده‌ است.

از زمانی که ایلان ماسک توییتر را خریداری و شروع به ایجاد تغییراتی در این پلتفرم کرد، نگرانی‌هایی در ارتباط با آینده‌ی ایکس (توییتر سابق) و سقوط این شبکه‌ی اجتماعی به‌وجود‌ آمد. این نگرانی‌ها رقابتی بر سر ارائه‌ی سرویس متن‌محور بهتر، به‌وجود آورده است. پلتفرم‌هایی مانند تردز، بلو‌اسکای و ماستودون برای جذب کاربران ایکس در حال رقابت هستند و داده‌های اپ‌فیگرز نشان می‌دهد که تردز پیشتاز است.

آمار تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی متن‌محور درسال ۲۰۲۳ میلادی

پس از راه‌اندازی تردز در جولای ۲۰۲۳ (تیر و مرداد ۱۴۰۲)، این شبکه‌ی اجتماعی بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر را در کمتر از یک هفته جذب کرد. سپس شور‌ و‌ شوق برای تردز به سرعت کاهش یافت و تعامل کاربران تا پایان ماه جولای ۷۰ درصد کمتر شد، با این حال تعداد دانلود روزانه‌ی این پلتفرم همچنان بیش‌تر از ایکس باقی ماند.

تعداد دانلود اپلیکیشن تردز از دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی‌ ۱۴۰۲)، دوباره شروع به افزایش کرد و از آن زمان تاکنون روندی صعودی دارد و در طول سه ماه گذشته دو و گاهی سه برابر ایکس شده است.

آمار تعداد دانلود اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی متن‌محور از دسامبر ۲۰۲۳ تا فوریه ۲۰۲۴ میلادی

تعداد دانلود روزانه فقط نشان‌دهنده‌ی نرخ رشد یک پلتفرم است و طبیعی است که پلتفرم بالغی مانند ایکس با سرعت کمتری نسبت به تردز کاربران را جذب کند زیرا میلیون ها نفر از قبل آن را در دستگاه‌های خود دارند.

با همه‌ی این‌ها، گزارش‌های مالی اخیر هر دو شرکت نشان می‌دهد که تعداد کاربران شبکه‌ی اجتماعی تردز در کمتر از یک‌سال از یک‌چهارم تعداد کاربران فعال ایکس عبور کرده است.

تجزیه و تحلیل داده‌های پاییز سال گذشته میلادی نشان داد که پس از یک سال رهبری ماسک، تعداد دانلود و کاربران فعال شبکه‌ی اجتماعی ایکس در سراسر جهان کاهش یافته است. در ابتدای سال ۲۰۲۴، شرکت فیدلیتی ارزش ایکس را ۷۰ درصد کمتر از آنچه ماسک در سال ۲۰۲۲ پرداخت کرد، ارزیابی کرد.

وجود ربات‌ها تشخیص اینکه چه تعداد کاربر معتبر در این پلتفرم‌ها هستند را دشوار می‌کند. هر دو پلتفرم تردز و ایکس تلاش‌های ضد اسپم خود را تشدید کرده‌اند، با این حال ربات‌ها بیش از همیشه در شبکه‌ی اجتماعی ایکس حضور دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات