تماس صوتی و ویدیویی شبکه اجتماعی ایکس رایگان شد

شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو ایکس X شبکه اجتماعی توییتر
کاربران نسخه‌ی رایگان ایکس، قابلیت تماس صوتی و ویدیویی را دریافت کرده‌اند.
تبلیغات

پلتفرم اجتماعی ایکس سال گذشته قابلیت جدیدی را معرفی کرد که به کاربران امکان می‌داد مانند اپلیکیشن‌های فیس‌تایم و واتساپ تماس‌های صوتی و تصویری برقرار کنند. این قابلیت تا‌به‌حال تنها در دسترس کاربران پریمیوم بود.

لیندا یاکارینو، مدیرعامل ایکس، می‌گوید که به تدریج ویژگی برقراری تماس‌های صوتی و تصویری در اختیار کاربرانی که اشتراک X Premium را خریداری نکرده‌اند قرار می‌گیرد.

ایکس پریمیوم که قبلاً با نام توییتر بلو شناخته‌ می‌شد، اشتراک پولی ایکس است که قابلیت‌هایی مانند ویرایش پست‌، آپلود ویدیو‌های طولانی‌تر و پیام‌های رمزنگاری‌شده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تبلیغات برای کاربران پریمیوم نمایش داده نمی‌شود، آن‌ها یک تیک آبی دریافت می‌کنند و در بخش کامنت پست‌ها اولویت بالاتری نسبت‌ به کاربران نسخه‌ی رایگان دارند.

به‌زودی تمامی کاربران ایکس می‌توانند مانند اینستاگرام و واتساپ از طریق دایرکت تماس بگیرند و این ویژگی دیگر منحصر به افرادی که اشتراک پریمیوم را خریداری کرده‌اند، نخواهد بود. کاربران گوشی آیفون می‌توانند تماس‌های دریافتی خود را مانند یک تماس معمولی روی صفحه‌ی قفل مشاهده کنند.

قابلیت جدید ایکس جنجال‌های زیادی به‌پا کرده است؛ زیرا بسیاری از افراد معتقدند امکان برقراری تماس توسط افراد ناشناس برایشان خوشایند نیست. خوشبختانه امکان تعیین اینکه چه کسانی اجازه دارند با شما تماس بگیرند وجود دارد و حتی در صورت عدم تمایل می‌توانید ویژگی تماس را خاموش کنید.

کاربران می‌توانند از طریق مسیر Settings and Privacy، انتخاب Privacy and Safety Menu و Direct Messages Option تنظیمات تماس صوتی و تصویری خود را آنگونه که تمایل دارند، تغییر دهند.

نحوه‌ی تغییر تنظیمات تماس‌های صوتی و تصویری در شبکه‌ی اجتماعی ایکس

کاربران می‌توانند طوری تنظیمات را تغییر دهند که فقط از حساب‌هایی که دنبال می‌کنند، کاربران تأییدشده و آدرس‌بوک‌ خود تماس دریافت کنند. آن‌ها می‌توانند گزینه‌ی Enable Audio and Video Calling را خاموش کنند تا دیگر هیچ تماسی با آنان گرفته نشود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات