پیشنهاد پست‌های سیاسی در اینستاگرام و تردز متوقف می‌شود

شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
صفحه هوم فید اینستاگرام از نمای نزدیک
متا با اعمال تغییراتی در اینستاگرام و تردز، از پیشنهاد پست‌های سیاسی جلوگیری می‌کند.
تبلیغات

جلوگیری از نمایش پست‌های سیاسی در سرتاسر اینستاگرام و تردز به‌زودی آسان‌تر خواهد شد و البته کاربران در صورت تمایل می‌توانند همچنان این نوع پست‌ها را مشاهده کنند.

متا با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد سیاست‌های کنونی ریلز را گسترش خواهد داد تا محتوای سیاسی افرادی که آن‌ها را دنبال نمی‌کنید، از صفحه‌ی پیشنهادها حذف شوند. این تغییر افزون‌بر اینستاگرام، در تردز نیز اعمال خواهد شد.

آدام موسری، مدیر اینستاگرام، با اشاره به اینکه تغییرات جدید طی هفته‌های آینده اعمال خواهند شد، توضیح داد: «هدف ما حفظ توانایی کاربران برای انتخاب سطح تعامل با محتوای سیاسی و همچنین احترام به کسانی است که تمایل دارند این نوع پست‌ها را مشاهده کنند.» انتظار می‌رود این تغییرات به‌زودی در فیسبوک نیز اعمال شوند.

کاربرانی که همچنان می‌خواهند پست‌های سیاسی ببینند، باید محدودیت جدید را ازطریق بخش تنظیمات غیرفعال کنند. گزینه‌ی جدید در صورت فعال‌ بودن روی بخش‌هایی مثل اکسپلور، ریلز، محتوای پیشنهادی در صفحه‌ی اصلی و کاربران پیشنهادی اعمال خواهد شد.

فیلتر پست های سیاسی اینستاگرام

به‌روزرسانی سیاست‌های نمایش محتوای اینستاگرام و تردز، تأثیری بر نمایش محتوای حساب‌هایی که دنبال می‌کنید نخواهد داشت و بدین‌ترتیب کاربرانی که در حساب‌ خود پست‌های سیاسی منتشر می‌کنند همچنان قادر خواهند بود محتوای جدید را با دنبال‌کنندگانشان به‌اشتراک بگذارند.

متا می‌گوید اگر حساب‌های Creators واجد شرایط توصیه‌ شدن نباشند، هیچ‌یک از محتوای آن‌ها را به دیگران پیشنهاد نخواهد داد. با اعمال تغییرات جدید، حساب‌های Professional اینستاگرام قادر خواهند بود از ویژگی وضعیت حساب برای بررسی اینکه ارسال محتوای سیاسی بر واجد شرایط بودنشان برای توصیه‌ی محتوا تأثیر دارد یا خیر، استفاده کنند.

حساب‌های Professional همچنین می‌توانند از وضعیت حساب برای ویرایش، حذف یا جلوگیری از نمایش پست‌های سیاسی بهره ببرند.

به‌روزرسانی سیاست‌های اینستاگرام را می‌توان بخشی از تلاش‌های متا برای فاصله‌ گرفتن از دنیای خبر و سیاست در نظر گرفت.

فیسبوک در سال ۲۰۲۲ متوجه شد کمتر از سه درصد محتوایی که کاربران آمریکایی در فید خبری خود مشاهده می‌کنند به موضوعات سیاسی ارتباط دارد و با نزدیک‌ شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده به‌نظر می‌رسد این شرکت نگرانی‌هایی درمورد انتشار محتوای سیاسی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات