همه‌چیز درباره شرایط دریافت و فواید تیک آبی اینستاگرام

سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
تیک آبی کنار لوگو اپلیکیشن اینستاگرام
تیک آبی اینستاگرام چیست و چه افرادی قادر به دریافت تأییدیه‌ی آن هستند؟
تبلیغات

وقتی نام بازیگر یا خواننده‌ی مورد علاقه‌مان را در اینستاگرام جست‌وجو می‌کنیم، تیک آبی کنار پروفایل او است که به ما اطمینان می‌دهد حساب کاربری مربوطه، به شخصی تعلق دارد که در جست‌وجویش هستیم.

ویژگی مذکور که به کاربران اینستاگرام امکان تشخیص حساب‌های اصلی از حساب‌های جعلی را می‌دهد، در گذشته تنها به افراد معروفی که در زمینه‌های ورزشی، هنری، رسانه‌ای و سیاست فعالیت داشتند، اختصاص داشت؛ ولی حالا کاربران معمولی برخی از کشورها نیز می‌توانند با شرایط خاصی به این تیک دسترسی داشته باشند.

در یکی دیگر از مقالات آموزش اینستاگرام، قصد داریم به شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام و نحوه‌ی ثبت درخواست بپردازیم.

تیک آبی اینستاگرام چیست؟

تیک آبی اینستاگرام که در کنار نام کاربری برخی از شخصیت‌های مهم دیده می‌شود، به این معنی است که اینستاگرام اکانت را کاملاً مورد بررسی قرار داده و صلاحیت آن را تأیید کرده است؛ برای اینکه کاربران اطمینان داشته باشند که با برندی معتبر، شخصیتی مشهور یا معروف و مورد تأیید اینستاگرام سروکار دارند.

پیج اینستاگرام با تیک آبی

اگر شخصیتی معروف و مشهور هستید، یا برند معتبری را پایه‌گذاری کرده‌اید، پس از مدتی تیک آبی را دریافت خواهید کرد؛‌ ولی حتی اگر معروف و پرمخاطب هم نباشید راه‌هایی برای دریافت آن خواهید داشت.

تیک آبی اینستاگرام برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ به‌منظور محافظت از حساب‌های پرمخاطب دربرابر کلاهبرداران و تأیید صلاحیت آن‌ها طراحی شد؛ اما مارک زاکربرگ این رویه را بعدها تغییر داد. حالا دیگر چندان مهم نیست که چقدر مخاطب و دنبال‌کننده داشته باشید، چراکه می‌توانید با پرداخت هزینه، اینستاگرامتان را به تیک آبی مجهز کنید.

فواید دریافت تیک آبی اینستاگرام

اگر فکر می‌کنید کسب‌وکار یا برندتان در معرض جعل هویت قرار دارد، هرچه سریع‌تر باید برای دریافت تیک آبی اقدام کنید. انجام این کار مزایای بسیاری دارد که در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم.

  • دریافت تأییدیه از اینستاگرام باعث می‌شود حسابتان انحصاری باشد و از نام تجاری خود دربرابر افراد متقلب و اکانت‌های جعلی محافظت کنید.
  • داشتن تیک آبی اینستاگرام، به مخاطبان القا می‌کند که حساب کاربری مورد نظر ارزش دنبال‌ کردن را دارد.
  • وقتی شخصی نام کاربری شما را جست‌وجو کند، پروفایلتان در بالای نتایج ظاهر خواهد شد.
  • امکان دسترسی به ویژگی‌های اضافه مثل لینک swipe up برای ساخت استوری جذاب در اینستاگرام را خواهید داشت. این در حالی است که حساب‌های عادی برای استفاده‌ از این قابلیت در استوری‌ها، باید حداقل ۱۰,۰۰۰ فالور داشته باشند.

اگرچه بدون داشتن تیک آبی نیز می‌توان با محتواهای منحصربه‌فرد و کاربردی در اینستاگرام معروف شد و مخاطب جمع کرد، وجود تیک آبی در کنار نام پروفایل، مهر تأییدی بر اعتبار و محبوبیت شما است.

شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام

اکنون که فواید دریافت تیک آبی را مرور کردیم، به این سؤال می‌رسیم که چه کسانی می‌توانند تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنند؟ پاسخ این است که هر کسی می‌تواند به تنظیمات حسابش برود و درخواست تیک آبی را ثبت کند؛ اما اینستاگرام در مورد اینکه چه کسی واقعاً تأیید می‌شود، بسیار سخت‌گیرانه و گاهی مرموز عمل می‌کند؛ بنابراین، باید دید که آیا می‌توان معیارهای اینستاگرام را برآورده کرد؟

مردی که تیک آبی را در دست دارد
  • حساب کاربری اینستاگرام باید نماینده‌ی شخصی واقعی، برند یا کسب‌وکاری شناخته‌شده باشد؛ مثلاً اگر فن‌پیج دارید، هرچه هم حسابتان مشابه صفحه‌ی اصلی یکی از شخصیت‌های معروف باشد، اجازه‌ی دریافت لینک آبی را نخواهید داشت.
  • حساب‌های خصوصی اینستاگرام واجد شرایط دریافت تأییدیه نیستند؛ پس اگر صفحه‌ی اینستاگرامتان در حالت خصوصی قرار دارد، نمی‌توانید برای درخواست تیک آبی اقدام کنید.
  • حساب کاربری باید کامل باشد، به این معنی که عکس پروفایل مختص‌ به خودتان باشد و چهره‌ی شما را به‌وضوح نشان دهد، بیو کاملی داشته و حداقل یک پست منتشر کرده باشید.
  • اگر برای کسب‌وکارتان چند حساب مختلف ایجاد کرده‌اید، فقط می‌توانید برای حساب اصلی تأییدیه دریافت کنید؛ البته درصورتی‌که حساب‌های اصلی به زبان‌های مختلفی باشند، ممکن است بتوانید برای هرکدام به‌طور جداگانه تأییدیه بگیرید.
  • نام کاربری‌تان باید تا حدودی شناخته‌شده و در منابع مختلف جست‌وجو شده باشد.

اگر شخصیتی معروف هستید و معیارهای بالا را دارید، می‌توانید برای اینستاگرام درخواست تیک آبی ارسال کنید.

شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام با Meta Verified

دریافت تیک آبی یا بهتر است بگوییم خرید تیک آبی اینستاگرام با استفاده‌ از قابلیت Meta Verified شرایط ساده‌تری دارد. برای این کار، علاوه‌بر رعایت دستورالعمل‌های متا و احراز هویت دو مرحله‌ای اینستاگرام، باید حداقل ۱۸ ساله باشید و بتوانید شناسنامه یا کارت شناسایی معتبری ارائه دهید. شرایطِ دیگر مثل اطلاعات پروفایل، مشابه روش قبل خواهد بود.

دریافت تیک آبی Meta Verified

متأسفانه این ویژگی تنها برای کشورهایی از جمله استرالیا، کانادا، نیوزلند و ایالات متحده در دسترس قرار دارد و ایرانی‌ها در حال حاضر فقط می‌توانند از طریق روش اول برای دریافت تیک آبی اقدام کنند. تیک آبی Meta Verified دائمی نیست و برای دریافت آن باید اشتراک خود را هر چندماه یک‌بار تمدید کنید.

دلایل رد درخواست تیک آبی اینستاگرام

طبعاً اگر شرایط دریافت تیک آبی را نداشته باشید، اینستاگرام درخواستتان را رد خواهد کرد؛‌ مثلاً کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشید، احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال نکرده باشید یا اینکه پروفایلتان که شامل بیو، تصویر و پست می‌شود، از نظر اینستاگرام کامل به‌نظر نیاید.

  • اگر حسابتان کاملاً جدید است، دنبال‌کننده‌های محدودی دارید، حسابتان عمومی نیست و هیچ پستی را منتشر نکرده‌اید و از همه‌ی این‌ها مهم‌تر، هویت یا نام تجاری مشخص و ثابتی ندارید، انتظار تأیید درخواست را نداشته باشید.
  • از شرایط استفاده و دستورالعمل‌های انجمن متا همچون ارسال محتوای نامناسب، هرزنامه یا گمراه‌کننده پیروی نکرده‌اید.
  • ممکن است چندبار مکرراً برای دریافت تأییدیه درخواست داده باشید؛ مثلاً قبل از گذشت ۳۰ روز از آخرین درخواست، دوباره اقدام کرده باشید.

اگر اولین‌بار است که درخواست می‌دهید، برای بهبود نمایه‌تان وقت بگذارید و شرایط مختلف را یک‌بار دیگر بررسی کنید. مخاطبانتان را افزایش دهید و ثابت کنید که فردی شناخته‌شده و معتبر هستید. اگر اینستاگرام قابلیت Meta Verified را برای کاربران ایرانی نیز در دسترس قرار دهد، طبعاً بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد و کاربران بیشتری می‌توانند از تیک آبی اینستاگرام بهره‌مند شوند.

روش درخواست تیک آبی اینستاگرام

ثبت درخواست تیک آبی اینستاگرام ساده‌ترین مرحله‌ی دریافت این تأییدیه است؛ بنابراین، اگر تمامی الزامات دریافت تأییدیه‌ی اینستاگرام را دارید، می‌توانید با رفتن به تنظیمات درخواستتان را ثبت کنید.

  • روی منوی همبرگر در گوشه‌ی بالا سمت راست ضربه بزنید و به Settings and privacy بروید.
  • به بخش Account type and tools بروید و روی Request verification ضربه بزنید.
  • فرم درخواستی را پر کنید و در نهایت Submit را بزنید.
فرم Request verification
تنظیمات Account type and tools
تنظیمات اینستاگرام

برای ثبت‌ نام در Meta Verified نیز باید همین مراحل را طی کنید؛ اما همان‌طور که گفته شد، درحال‌حاضر این شرایط برای کاربران ایرانی فراهم نیست و باید در لیست انتظار بمانید.

سوالات متداول زومیت

  • آیا برای درخواست تیک آبی اینستاگرام باید حتماً مشهور باشم؟

    برای درخواست تیک آبی اینستاگرام، حساب کاربری‌تان باید نمایانگر شخص، برند یا کسب‌وکاری شناخته‌شده باشد که در منابع خبری مختلف جست‌وجو شده است؛ اما برای دریافت تیک آبی با استفاده‌ از Meta Verified به شهرت نیازی نیست.

  • آیا تعداد فالوور و لایک تأثیری در دریافت تیک آبی اینستاگرام دارد؟

    برای دریافت تیک آبی، عدد مشخصی درمورد تعداد فالور و لایک‌ها وجود ندارد. بااین‌حال، باید ثابت کنید که در معرض توجه هستید و دنبال‌کننده‌هایی دارید که پست‌هایتان را پسندیده‌اند.

  • آیا مدت زمان فعالیت در اینستاگرام تأثیری در دریافت تیک آبی دارد؟

    مدت‌زمان فعالیت در دریافت تیک آبی موثر خواهد بود. اگر مدت کوتاهی از ایجاد حساب کاربریتان می‌گذرد، بهتر است کمی صبر کنید و سپس درخواستتان را برای اینستاگرام ارسال کنید؛ چراکه اینستاگرام، تاریخچه‌ی پروفایل را بررسی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات