اروپا یکپارچگی اینستاگرام و فیسبوک را درهم‌شکست

دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
استوری اینستاگرام Instagra روی آیفون ناچ صفحه - اختصاصی زومیت
به‌دلیل قوانین سخت‌گیرانه‌ی اروپا، امکان قطع ارتباط اینستاگرام و فیسبوک فراهم می‌شود؛ اما نه در همه‌ی کشورها.
تبلیغات

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی جدید متا، کاربران اروپایی می‌توانند ارتباط بین حساب‌های اینستاگرام، فیسبوک و سایر سرویس‌های متا را قطع کنند. این تغییر مهم، نتیجه‌ی تصویب قانون بازارهای دیجیتال (DMA) است که از ماه مارس (اسفند و فروردین) وارد مرحله‌ی عملیاتی می‌شود.

به گفته‌ی متا، تغییرات جدید قرار است در اتحادیه‌ی اروپا، ناحیه‌ی اقتصادی اروپا و سوئیس اعمال شوند. این موضوع در هفته‌های آینده از طریق نوتیفیکیشن به اطلاع کاربران خواهد رسید.

تغییرات جدید سرویس‌های متا بدین معنی هستند که کاربران اروپایی می‌توانند از پلتفرم‌های پرتعداد متا بدون اشتراک‌گذاری داده‌های شخصی در بین آن‌ها استفاده کنند. برای نمونه امکان استفاده از پیام‌رسان فیسبوک مسنجر بدون داشتن حساب کاربری فیسبوک امکان‌پذیر خواهد شد.

اگر کاربران اروپایی، حساب‌های اینستاگرام و فیسبوک خود را به هم متصل کرده باشند، گزینه‌ی قطع ارتباط در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد. متا می‌گوید سیستم برقراری ارتباط بین فیسبوک و اینستاگرام برای قابلیت‌هایی مثل تبلیغات هدفمند، توصیه‌ی محتواهای مرتبط و اشتراک‌گذاری پست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به‌علاوه، کاربران Facebook Marketplace و Facebook Gaming می‌توانند بدون فراخوانی اطلاعات شخصی از حساب اصلی فیسبوک، سراغ استفاده از این دو سرویس بروند.

البته متا می‌گوید که تغییر اجباری اروپا، باعث ضربه‌ به تجربه‌ی کاربری Facebook Marketplace و Facebook Gaming خواهد شد. برای مثال اگر کاربران بدون حساب فیسبوک از Facebook Marketplace استفاده کنند، برای برقراری ارتباط با خریداران و فروشندگان باید سراغ ایمیل بروند و امکان استفاده از پیام‌رسان فیسبوک مسنجر وجود نخواهد داشت. از طرفی، کاربران Facebook Gaming فقط اجازه‌ی تجربه‌ی تک‌نفره‌ی بازی‌ها را خواهند داشت.

بیانیه‌ی جدید متا در حالی منتشر می‌شود که گوگل نیز به‌دلیل قوانین اروپا مجبور شده است یک‌سری تغییرات در پلتفرم‌هایش اعمال کند. غول آمریکایی صنعت جست‌و‌جو هفته‌ی گذشته گفت که اشتراک‌گذاری داده در بین یوتیوب، گوگل سرچ، مپس و کروم را متوقف خواهد کرد.

اتحادیه‌ی اروپا شرکت‌هایی مانند متا و گوگل را در فهرست «دربان» قرار داده و آن‌ها را به رعایت یک‌سری قوانین جدید و سخت‌گیرانه مجبور کرده است. این لیست شامل اپل و فروشگاه آنلاین اپ استور گوشی آیفون نیز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات