تیک‌تاک خطاب به اروپا: ما را از فهرست پلتفرم‌های «دربان» خارج کنید

یک‌شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
تیک تاک فعلا در آمریکا مسدود نمی‌شود
تیک تاک از اروپا درخواست کرده که فعلا نامش را از فهرست پلتفرم‌های دربان خارج کند.
تبلیغات

به گزارش رویترز، شرکت چینی بایت دنس (مالک تیک تاک) از دومین دادگاه عالی اروپا خواسته است تا بر اساس قوانین فناوی‌محور اتحادیه‌ی اروپا، تعیین این شرکت به‌عنوان «دربان» را به حالت تعلیق درآورد تا زمانی که قضات در مورد اعتراض آن تصمیم بگیرند.

قانون بازارهای دیجیتال (DMA) تیک تاک و سایر پلتفرم‌های دربان تعیین‌شده، یعنی گوگل، متا، اپل، آمازون و مایکروسافت را موظف می‌کند تا برنامه‌های پیام‌رسان خود را با برنامه‌های رقبا سازگار کنند و با این تعامل، به کاربران اجازه دهند تا تصمیم بگیرند کدام برنامه‌ها را از قبل روی دستگاه‌های خود نصب کنند.

طبق قانون بازارهای دیجیتال، پلتفرم‌های دربان اجازه ندارند خدمات خود را بر خدمات رقبا ترجیح دهند یا از حذف نرم‌افزارها و برنامه‌های از پیش نصب‌شده توسط کاربران جلوگیری کنند.

تیک‌تاک، ماه گذشته تصمیم اتحادیه اروپا را در دادگاه لوکزامبورگ به چالش کشید و ادعا کرد که تعیین آن به‌عنوان دربان، تهدیدی است که هدف قانون بازارهای دیجیتال را برای محافظت از پلتفرم‌های دربان در برابر رقبای جدیدتر مانند تیک تاک تضعیف می‌کند. به گفته‌ی سخنگوی این شرکت، تیک‌تاک درخواستی برای دستور موقت و توقف عملیات ارائه کرده است.

متا و اپل نیز پس از حضور در فهرست پلتفرم‌های «دربان» از کمیسیون شکایت کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات