۱۰۰ میلیون کاربر در کمتر از پنج روز؛ تردز رکورد ChatGPT را شکست و دست‌نیافتنی شد

دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مرد با گوشی در سایه دربرابر لوگو اینستاگرام تردز / Instagram Threads
همزمان با ۱۰۰ میلیونی شدن شبکه‌ی اجتماعی تردز، آمار غیررسمی از «سقوط آزاد» تعداد کاربران توییتر خبر می‌دهد.
تبلیغات

شبکه‌ی اجتماعی تردز هم‌اکنون بیش‌ از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. تردز این رکورد عجیب‌و‌غریب را در حالی ثبت کرده که ChatGPT، یکی از پرحاشیه‌ترین سرویس‌های چند ماه اخیر، پس از دو ماه توانست به ۱۰۰ میلیون کاربر برسد. رکورد ChatGPT برای تحلیلگران حیرت‌انگیز بود و تردز حتی درخشان‌تر ظاهر شده است.

Instagram Threads بامداد پنج‌شنبه به وقت ایران در دسترس قرار گرفت و آمار ۱۰۰ میلیونی در حالی ثبت می‌شود که هنوز پنج روز کامل از انتشار این شبکه‌ی اجتماعی نگذشته است.

بر اساس گزارش ورج، تردز تقریباً بلافاصله پس از انتشار به سرویسی محبوب تبدیل شد. پس از تنها دو ساعت، دو میلیون کاربر در تردز ثبت‌نام کردند و شمار کاربران به سرعت به پنج میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون و سپس ۷۰ میلیون رسید. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، جمعه‌ی گذشته گفت سرعت رشد تردز «بسیار فراتر از انتظارات» بوده است.

کاربران پرتعداد تردز پست‌های زیادی نیز منتشر کرده‌اند. بر اساس آمار فاش‌شده، تقریباً ۲۴ ساعت پس از انتشار تردز، تعداد پست‌های این شبکه‌ی اجتماعی به بیش‌ از ۹۵ میلیون و تعداد لایک‌ها به بیش‌ از ۱۹۰ میلیون رسید.

با وجود محبوبیت قابل‌توجه، تردز همچنان سرویسی نابالغ است و یک‌سری قابلیت‌ها نظیر پیام خصوصی را ندارد. تردز کارش را طوفانی شروع کرده، اما باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا می‌تواند این حجم عظیم از کاربران را حفظ کند یا نه.

رئیس اینستاگرام در مصاحبه‌ی جدیدی گفته است که متا نمی‌خواهد تردز را جایگزین توییتر کند؛ چون تردز برخلاف توییتر، روی سیاست و اخبار فوری متمرکز نخواهد بود.

آمار تردز و توییتر را نمی‌توان مستقیماً مقایسه کرد؛ با این‌ حال تعداد کاربران فعال درآمدزای روزانه‌ی توییتر تا آذر سال گذشته حدوداً ۲۶۰ میلیون نفر بود. این عدد را ایلان ماسک در همان زمان اعلام کرد.

خبرگزاری وال‌استریت ژورنال مدتی پیش گفت توییتر به حدوداً ۵۳۵ میلیون کاربر فعال ماهانه‌ی درآمدزا دست پیدا کرده است؛ اما آمار غیررسمی نشان می‌دهد که در ماه‌های اخیر ترافیک توییتر روند نزولی داشته است. مدیرعامل کلادفلر ساعاتی پیش مدعی شد که تعداد کاربران توییتر در حال سقوط آزاد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات