رئیس اینستاگرام شفاف‌سازی کرد: نمی‌خواهیم تردز را جایگزین توییتر کنیم

شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اینستاگرام تردز / Instagram Threads روی آیفون ۱۳ پرو مکس
رئیس اینستاگرام به‌صراحت می‌گوید تردز قرار نیست جایگزین توییتر شود؛ بلکه محیطی «با خشم کمتر» برای کسانی که به توییتر علاقه ندارند فراهم می‌کند.
تبلیغات

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در پاسخ به خبرنگار ورج گفته است که شبکه‌ی اجتماعی تردز برای جایگزینی با توییتر ساخته نشده است. این گفته در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از کاربران در روزهای اخیر تردز را جدی‌ترین رقیب توییتر خطاب کرده‌اند و سراغ مقایسه‌ی این دو شبکه‌ی اجتماعی رفته‌اند.

موسری می‌گوید اپلیکیشن Threads تمایلی ندارد به محفل سیاست‌مداران و خبرهای مهم حوزه‌ی جنگ و سیاست تبدیل شود.

به عقیده‌ی موسری، تمرکز روی خبر باعث می‌شود تردز در معرض خطر تحقیقات رگولاتوری و منفی‌گرایی باشد و متا قصد ندارد چنین رویکردی در پیش بگیرد؛ حتی اگر خبرهای سیاسی باعث شوند بازدید و درآمد تردز افزایش پیدا کند.

آدام موسری می‌گوید جوامع بسیار زیادی نظیر ورزش، موسیقی، مد، زیبایی و سرگرمی وجود دارند و تردز می‌خواهد در این حوزه‌ها حرف برای گفتن داشته باشد. متا در پی تبدیل تردز به «پلتفرمی پر‌جنب‌و‌جوش» است، بدون اینکه روی سیاست یا خبرهای مهم روز تمرکز کند.

متا در سال‌های اخیر از حوزه‌ی خبررسانی و سیاست فاصله گرفته و حتی حجم محتواهای سیاسی موجود در فیسبوک را نیز کاهش داده است. این شرکت سال گذشته کلمه‌ی News (اخبار) را از نام فید اصلی فیسبوک حذف کرد. متا در واکنش به قانون جدید کانادا (که اعلام می‌کند شرکت‌ها باید برای انتشار خبرهای محلی به دولت پول بدهند) گفت انتشار اخبار را در فیسبوک و اینستاگرام متوقف می‌کند.

رئیس اینستاگرام در پست دیگری می‌گوید تردز به‌دنبال پایین‌ آوردن رتبه‌ی خبرها و محتواهای سیاسی نیست، اما با این نوع محتواها مثل فیسبوکِ قدیم برخورد نمی‌کند.

آدام موسری معتقد است که تردز جایگزین توییتر نخواهد شد: «هدف این نیست که جایگزین توییتر شویم. هدف این است که میدانی عمومی برای جوامع اینستاگرام بسازیم که واقعاً هرگز سراغ توییتر نرفتند.»

رئیس اینستاگرام در ادامه‌ی سخنانش اضافه کرد: «همچنین به‌دنبال ایجاد پلتفرمی برای کاربرانی در توییتر و سایر پلتفرم‌ها هستیم که به محیطی با خشم کمتر برای انجام مکالمه علاقه دارند؛ اما قرار نیست این محیط برای تمامی کاربران توییتر باشد.»

تردز بامداد پنج‌شنبه به وقت تهران منتشر شد و در زمانی کوتاه به بیش‌ از ۷۰ میلیون کاربر دست پیدا کرد. تردز فعلاً قابلیت‌های محدودی دارد و پست‌ها را در فید الگوریتمیک نمایش می‌دهد. شبکه‌ی اجتماعی تردز ممکن است در آینده به دایرکت مجهز شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات