جنجال بزرگ؛ زاکربرگ در ۱۹ سالگی کاربرانش را «احمق» خطاب کرده بود

جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
مارک زاکربرگ / Mark Zuckerberg در جلسه مجلس سنا با کت شلوار
یک اسکرین‌شات از دوران ۱۹ سالگی مارک زاکربرگ نشان می‌دهد او هیچ اهمیتی برای حریم خصوصی کاربرانش قائل نبوده است.
تبلیغات

با از راه رسیدن تردز، تنش بین مارک زاکربرگ و ایلان ماسک به بالاترین حد رسیده است. درحالی‌که این دو از مبارزه در قفس می‌گویند، هم‌اکنون پلتفرم‌هایی اجتماعی دارند که رقیب مستقیم محسوب می‌شوند.

زمان زیادی از آغازبه‌کار تردز نگذشته بود که ایلان ماسک، مارک زاکربرگ و اعضای تیمش را به «تقلب» متهم کرد و وکیل توییتر گفت که این شبکه‌ی اجتماعی از متا به‌خاطر سرقت اسرار تجاری شکایت می‌کند.

همزمان با این حواشی، اسکرین‌شات مکالمات زاکربرگ در ۱۹ سالگی فاش شده و جنجال بسیار زیادی به پا کرده است.

اسکرین شات فاش شده از ۱۹ سالگی مارک زاکربرگ

توییتی که اسکرین‌شات زاکربرگ در آن فاش شده تاکنون بیش‌از ۱۳ میلیون بازدید دریافت کرده و بیش‌از ۸۵ هزار بار لایک شده است.

مارک زاکربرگ خطاب به فردی می‌نویسد که اگر به اطلاعاتی درباره‌ی افراد حاضر در دانشگاه هاروارد نیاز دارد، درخواست کند. زاکربرگ می‌گوید: «بیش‌از ۴٬۰۰۰ ایمیل، عکس و آدرس دارم.» فرد مقابل از زاکربرگ می‌پرسد چگونه به چنین اطلاعاتی دسترسی پیدا کرده و مدیرعامل فعلی متا پاسخ می‌دهد که مردم خودشان چنین اطلاعاتی ثبت کرده‌اند: «نمی‌دانم چرا. آن‌ها به من اعتماد دارند. احمق‌های آشغال.»

بررسی‌ها نشان می‌دهد مکالمه‌ی ۱۹ سالگی زاکربرگ واقعی است. خبرگزاری بیزنس اینسایدر ۱۳ سال پیش مقاله‌ای با محوریت این اسکرین‌شات منتشر کرده است.

ایلان ماسک که رابطه‌ی خوبی با زاکربرگ ندارد و در چند وقت اخیر تا مرز مبارزه در قفس با او پیش رفته، از دو علامت تعجب در زیر توییت حاوی اسکرین‌شات استفاده کرده است.

متا سال‌ها است که سابقه‌ی خوبی در حوزه‌ی حریم خصوصی ندارد. این شرکت تاکنون بارها توسط نهادهای رگولاتوری اروپا صدها میلیون دلار جریمه شده است. بزرگ‌ترین نمونه از نقض حریم خصوصی متا در ماجرای کمبریج آنالیتیکا اتفاق افتاد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات