مشکلات بین ایلان ماسک و مارک زاکربرگ به سال‌ها قبل‌از پیشنهاد مبارزه قفس برمی‌گردد

شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مبارزه ایلان ماسک و مارک زاکربرگ
اگرچه مبارزه‌ی قفس بین ماسک و زاکربرگ اخیراً به موصوعی داغ تبدیل شده، اما بحث و جدل بین این دو میلیاردر حوزه‌ی فناوری از سال‌ها قبل آغاز شده است.
تبلیغات

مبارزه بین ایلان ماسک و مارک زاکربرگ، نقطه‌ی اوج رقابت چندساله بین این دو خواهد بود. مدیرعامل متا اخیراً برای اولین بار در تورنمنت آماتور برزیلی جوجیتسو پیروز شده و در هفته‌ی گذشته پیشنهاد مدیرعامل ۵۱ ساله‌ی تسلا را با انتشار پیام ساده‌‌ی «مکان را برای من بفرست» پذیرفت.

NYPost می‌نویسد، ماسک و زاکربرگ از سال‌ها قبل با یکدیگر مشکل داشته‌اند و هریک از آن‌ها گاهی در انجمن‌های عمومی انتقاداتی از دیگری مطرح کرده یا او را به چالش کشیده است.

زاکربرگ بارها با سخنان تند ماسک مواجه شده و از احترامی که افراد به‌دلیل ابتکار، به او می‌گذارند ابراز نگرانی کرده است. نبرد اخیر بین غول‌های سیلیکون ولی ناشی از برنامه‌های متا برای راه‌اندازی پلتفرم جدیدی برای رقابت با توییتر بود و ماسک در پاسخ به این اقدام، زاکربرگ را چالش کشید.

پس‌از اینکه زاکربرگ پیشنهاد ماسک را برای مبارزه‌ی قفس پذیرفت، مدیرعامل تسلا با انتشار توییتی اعلام کرد محل موردنظرش برای مبارزه «هشت ضلعی وگاس» است که به‌نوعی به ‌Apex Arena UFC اشاره دارد.

مارک زاکربرگ و ایلان ماسک

این درحالی است که زاکربرگ فعالیت زیادی در ورزش جوجیتسو داشته و ازطرف دیگر ماسک تجربه‌ای در هنرهای رزمی ندارد.

مدیرعامل تسلا می‌گوید در دوران کودکی خود در رشته‌های کیوکوشین کاراته، تکواندو، جودو و همچنین جوجیتسو برزیلی تمرین کرده و یک‌بار عکسی از خود درحال نبرد با یک کشتی‌گیر سومو به‌اشتراک گذاشت.

به‌نظر می‌رسد احتمال برگزاری مبارزه بین زاکربرگ و ماسک، مادر مدیرعامل تسلا را ترسانده باشد زیرا اخیراً با کنایه اعلام کرد آن‌ها باید فقط با کلمات بجنگند، درحالی‌که روی صندلی‌های راحت خود نشسته‌اند و چند متر با یکدیگر فاصله دارند.

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI به بلومبرگ گفت: «اگر ماسک و زاکربرگ واقعاً مبارزه‌ می‌کردند حتماً به تماشای این نبرد می‌رفت.»

البته بحث میان میلیاردهای حوزه‌ی فناوری همیشه منفی نبوده است. زاکربرگ در پادکست لکس فریدمن، ماسک را به‌دلیل تلاش‌های زیاد برای کاهش هزینه‌های توییتر و اخراج هزاران کارمند این شرکت، تحسین کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات