زاکربرگ پس‌از ۱۱ سال توییت زد و ایلان ماسک را مسخره کرد

جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
ماسک و زاکربرگ
رقابت و طعنه‌های میلیاردرهای معروف فناوری همچنان ادامه دارد.
تبلیغات

درحالی‌که شبکه‌ی اجتماعی تردز متا به‌عنوان رقیب تویتتر تنها چندساعت پس‌از راه‌اندازی اولیه موفق به جذب میلیون‌ها کاربر شد، مارک زاکربرگ مدیرعامل این شرکت اکنون پس‌از ۱۱ سال غیبت در توییتر، از فرصت استفاده کرد و تا با انتشار پستی، ایلان ماسک را با میم معروف دو مردم عنکبوتی کاملاً مشابه که انگشتشان را به‌سوی یکدیگر اشاره کرده‌اند مسخره کرد.

ایلان ماسک کم‌تر از دوساعت پس‌از توییت زاکربرگ پاسخ داد: «همیشه ترجیح می‌دهم غریبه‌ها در توییتر به من حمله کنند تا اینکه در شادی کاذب اینستاگرام پنهان شوم.»

توییت‌های جنجالی میان زاکربرگ و ماسک درحالی منتشر می‌شود که اپلیکیشن Threads موفق شد کم‌تر از ۲۴ ساعت پس‌از راه‌اندازی اولیه بیش‌از ۳۰ میلیون کاربر جذب کند.

زاکربرگ در تردز نوشت:‌ «مدتی طول می‌کشد اما فکر می‌کنم باید یک میلیارد کاربر در این برنامه‌ حضور داشته باشند. توییتر این فرصت را داشت تا چنین کاری را انجام دهد اما موفق نشد.»

راه‌اندازی تردز، نقطه‌ی دیگری از رقابت داستانی بین دو غول فناوری است. جنجال‌های بین مدیرعامل متا و مالک توییتر تاحدی پیش رفت که ماسک و زاکربرگ تصمیم دارند در مبارزه‌ی قفس شرکت کنند.

زاکربرگ اکنون از پایگاه کاربری گسترده‌ی اینستاگرام و سرمایه‌های فراوان بهره می‌برد تا با توجه‌به اشتباهات متعدد و تبلیغاتی ماسک در توییتر، تردز را به مکان بهتری تبدیل کند.

فیوچریسم می‌نویسد، از زمانی‌که ماسک سکان هدایت توییتر را دردست گرفت این شبکه‌ی اجتماعی به بهشتی برای انتشار سخنان حاوی نفرت تبدیل شد زیرا میلیاردر معروف دستورالعمل‌های تعدیل محتوا را به‌طور هدفمند کاهش داد. رویترز می‌گوید جدیدترین اشتباه ماسک، اعمال محدودیت در مشاهده‌ی پست‌ها بود.

زمان نشان خواهد داد آیا تردز می‌تواند قاتل توییتر باشد یا خیر. به‌هر حال سرعت سرسام‌آور افزایش تعداد کاربران این پلتفرم باید زنگ خطری برای ماسک و توییتر باشد. علاوه‌بر این افراد مشهور زیادی مثل الکساندریا اوکاسیو-کورتز، نماینده‌ی ایالات‌متحده، به‌سرعت در شبکه‌ی اجتماعی جدید متا حضور پیدا کردند.

اوکاسیو-کورتز در تردز نوشت: «امیدوارم این پلتفرم حال هوای خوب، جامعه‌ی قوی، شوخ‌طبعی عالی و آزار و اذیت کم‌تری داشته باشد.»

زاکربرگ به‌طور کاملاً واضح در تردز علیه ماسک نوشت: «ما قطعاً اینجا را به مکانی دوستانه تبدیل می‌کنیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات