توییتر خطاب به تردز: اسرار تجاری ما را سرقت کردید؛ ایلان ماسک: رقابت خوب است، تقلب نه!

جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک / Elon Musk عصبانی با کت شلوار مشکی
توییتر جنگ تمام‌عیار علیه بزرگ‌ترین رقیبش یعنی تردز را شروع کرده و حتی ایلان ماسک نیز وارد میدان شده است.
تبلیغات

توییتر، متا را به شکایت در دادگاه به‌خاطر انتشار اپلیکیشن تردز تهدید کرده است. الکس اسپیرو، وکیل توییتر، نامه‌ای برای متا فرستاده و خطاب به مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت، گفته است متا برای ساخت تردز اسرار تجاری توییتر را سرقت کرده است.

اسپیرو که وکیل شخصی ایلان ماسک و یکی از اعضای شرکت حقوقی Quinn Emanuel محسوب می‌شود، ادعا می‌کند متا به‌منظور توسعه‌ی Instagram Threads ده‌ها نفر از کارکنان سابق توییتر را استخدام کرده است.

اگر ادعای وکیل توییتر حقیقت داشته باشد، چندان متعجب نخواهیم شد؛ چون از زمان روی‌کارآمدن ایلان ماسک هزاران نفر از نیروهای توییتر اخراج شده‌اند و طبیعی است که این افراد به‌دنبال کار در شرکتی دیگر باشند.

به ادعای توییتر، تعداد زیادی از کارکنان سابق این شرکت همچنان به اسرار تجاری و سایر اطلاعات محرمانه دسترسی دارند.

توییتر می‌گوید متا با سوءاستفاده از شرایط، از کارکنان سابق این شرکت درخواست کرده است نسخه‌ی کپی توییتر را توسعه دهند. از نگاه وکیل توییتر، این اقدام متا نقض قوانین ایالتی و فدرال آمریکا محسوب می‌شود.

توییتر با استدلال‌های یادشده تهدید کرده است که اقدام قانونی در قالب «جبران خسارت مدنی و قرار توقیف» انجام می‌دهد. این شرکت همچنین درخواست کرده است که متا «با اقدامات فوری» جلوی استفاده از هرگونه اسرار تجاری یا سایر اطلاعات فوق محرمانه‌ی توییتر را در تردز بگیرد. به عقیده‌ی اسپیرو، متا حق ندارد داده‌های توییتر را جمع‌آوری کند.

بر اساس گزارش ورج، متا با انتشار پستی در تردز به ادعاهای توییتر واکنش نشان داد. مدیر ارتباطات این شرکت می‌گوید هیچ‌یک از اعضای تیم مهندسی تردز کارمند سابق توییتر نبوده‌اند. به‌نظر می‌رسد متا نگرانی خاصی درباره‌ی این موضوع ندارد.

ایلان ماسک، مالک توییتر، در پی انتشار گفته‌های الکس اسپیرو نوشت: «رقابت خوب است، تقلب نه.»

متا شبکه‌ی اجتماعی تردز را بامداد پنج‌شنبه به وقت تهران منتشر کرد و سلبریتی‌ها و برندها قبل از بقیه‌ی مردم به تردز دسترسی پیدا کردند. کمتر از ۲۴ ساعت پس از انتشار تردز، این اپلیکیشن بیش‌از ۳۰ میلیون کاربر دارد. داده‌های فاش‌شده می‌گویند تاکنون بیش‌از ۹۵ میلیون پست در تردز منتشر شده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات