تصاویر زیبا از عشق در قلمروی حیوانات

چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
گوران آناستازوفسکی عکاس خلاقی است که به ثبت شخصیت حیوانات در عکس‌هایش می‌پردازد. در طی سال‌ها او توانسته است تصاویر زیبایی از حیوانات و عشق میان آن‌ها ثبت بکند.
تبلیغات

گوران آناستازوفسکی، عکاس اهل مقدونیه و به گفته‌ی لندن دیلی میل، پادشاه دوربین، بیش از ۱۵ سال از عمر خود را صرف ثبت و پردازش شخصیت حیوانات در عکس‌های خود کرده است. گوران در یکی از پروژه‌های در حال انجام خود روی ثبت عشق لطیف در میان گونه‌های جانوری مختلف تمرکز دارد. او معتقد است گاهی اوقات حیوانات می‌توانند از انسان‌ها دوست‌داشتنی‌تر به نظر برسند.

گوران درباره‌ی خود می‌گوید:

از سال ۲۰۰۶ مشغول عکاسی هستم و بیشتر از همه دوست دارم از حیوانات عکاسی کنم‌. من قصد دارم عکس‌هایی که می‌گیرم، شخصیت حیوانات را به‌‌ زیبایی نشان بدهند. بعضی از عکس‌ها فقط به‌صورت پرتره به نظر می‌رسند؛ اما فکر می‌کنم در هر تصویری که از حیوانات ثبت کرده‌ام، بخشی از شخصیت آن حیوان حضور دارد.

(برای دیدن تصاویر در اندازه‌ی اصلی، روی آن‌ها کلیک کنید)

 بسیاری از عکاسان حیات وحش ممکن است برای عکاسی از حیوانات به مکان‌های مختلف و دور سفر کنند؛ اما آناستازوفسکی زمان قابل توجهی در باغ وحش ۱۲ هکتاری اسکوپیه، پایتخت مقدونیه شمالی، می‌گذراند. این باغ وحش شامل تقریباً ۵۰۰ حیوان در ۸۵ گونه مختلف است؛ بنابراین آناستازوفسکی سوژه‌های زیادی برای عکاسی در اختیار دارد. عکس‌های او شامل طیف گوناگونی از حیوانات، از گوسفند و بز گرفته تا گرگ، خرس و سیاه‌گوش می‌شوند.

قوچ و بچه قوچ / گوران آناستازوفسکی

هدف آناستازوفسکی از عکاسی این است که زیبایی و وجهه‌ی انسانی حیوانات را به مردم نشان بدهد و آن‌ها را به اهمیت دادن و مراقبت کردن از حیوانات، تشویق کند.

من همیشه تأکید می‌کنم که عکاسی از حیوانات بسیار بهتر از کشتن و شکار آن‌ها است. درحالی‌که عکاسی از این موجودات دوست‌داشتنی به همان اندازه باعث ترشح آدرنالین در انسان می‌شود، آیا بهتر نیست به‌ جای شکارچی بودن به عکاس شدن روی بیاوریم؟
میمون مادر با فرزندش / گوران آناستازوفسکی

در طول سال‌ها، عکس‌های آناستازوفسکی باعث شد او بهتر شناخته شود؛ او در این‌ سال‌ها چندین جایزه را از آن خود کرده و مورد توجه مؤسسه‌های انتشاراتی مختلف در سراسر جهان قرار گرفته است.

عکس‌های آناستازوفسکی از حیواناتی گرفته شده است که داخل باغ وحش هستند؛ اما او به‌ گونه‌‌ای این لحظات را ثبت کرده است که به نظر می‌رسد آن‌ها در زیستگاه طبیعی خود آزاد هستند.

برای حمایت از این عکاس خلاق و حامی حیوانات، می‌توانید صفحه‌ی اینستاگرام گوران آناستازوفسکی را دنبال کنید.

امیدوارم از این قسمت از شاتر لذت برده باشید. نظر شما کاربران زومیت در مورد این عکس‌ها چه بود؟ کدام تصویر را بیشتر پسندیدید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات