تصاویری دل‌نشین از دو شیر عاشق که با هم به خواب ابدی فرو رفتند

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
باغ وحش لس‌آنجلس دو شیر آفریقایی ۲۱ ساله را به دلیل مشکلات سلامتی و کهولت که منجر به کاهش کیفیت زندگی آن‌ها شده بود، به خواب ابدی فرستاد.
تبلیغات

حدود ۹ ماه پیش باغ وحش لس‌آنجلس اعلام کرد که کارمندان سلامت و مراقبت از حیوانات، تصمیم دشواری برای به خواب بردن هم‌زمان دو شیر آفریقایی خود گرفته‌اند. هوبرت و کالیسا، زوج عاشق ۲۱ ساله به دلیل مشکلات سلامتی و بیماری‌های وابسته به کهولت سن که منجر به کاهش کیفیت زندگی آن‌ها شده بود، اتانازی شدند.

هوبرت در شیکاگو و  باغ وحش پارک لینکلن متولد شد و کالیسا از باغ وحش پارک وودلند در سیاتل آمده بود. آن‌ها پس از انتقال به باغ وحش لس‌آنجلس در سال ۲۰۱۴ یکدیگر را ملاقات کردند و از آن زمان به بعد هرگز از هم جدا نشدند. کارمندان باغ وحش می‌گویند، هرگز نتوانستند کالیسا را بدون هوبرت ببینند؛ زیرا هوبرت همیشه در کنار و مراقب او بود.

این تصمیم برای مسئولان، کارکنان و بازدیدکنندگان بسیار سخت و دردناک بود؛ ولی حداقل اینکه این زوج عاشق دنیا را با هم ترک می‌کردند و هیچ یک مجبور نبود لحظه‌ای بدون دیگری بماند، تسلی‌بخش همه‌ی آن‌ها بود.

(برای دیدن تصاویر در ابعاد اصلی، روی آن‌ها کلیک کنید)

به گفته‌ی سخنگوی باغ وحش LA، بث شفر، هوبرت و کالیسا با یکدیگر پیوند واضح و محکمی داشتند که از نظر مهمانان و کارمندان غیر قابل انکار است. توجه این زوج همیشه به یکدیگر معطوف بود؛ زیرا آن‌ها اغلب با هم استراحت می‌کردند، یکدیگر را نوازش می‌کردند و در آغوش می‌گرفتند.

 افرادی که خاطرات دوست‌داشتنی خود را از هوبرت و کالیسا در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند، ما را به‌شدت تحت تأثیر قرار دادند. عشق این زوج به یکدیگر، ارتباط عمیقی با مهمانان و همدردی باور‌نکردنی‌ در میان آن‌ها ایجاد کرده است.

شیرهایی که در اسارت زندگی می‌کنند، اغلب به سن ۲۰ تا ۲۵ سالگی می‌رسند؛ اما متوسط عمر یک شیر که در طبیعت زندگی می‌کند حدود ۱۲ تا ۱۶ سال است.

یکی از علت‌های افزایش عمر در باغ‌ وحش‌ این است که شیرها دیگر مجبور نیستند در استرس و نگرانی حضور شکارچیان باشند. بزرگ‌ترین شکارچی شیرها انسان‌ها هستند؛ اما این حیوانات باشکوه همچنین باید مراقب یوزپلنگ و کفتار‌ها باشند تا غذایشان را ندزدند.

شیرها در طبیعت به مراقبت‌ پزشکی دسترسی ندارند؛ پس اگر پنجه‌ی خود را ببرند یا بشکنند، در نهایت فقط رنج می‌برند؛ اما شیرهایی که در باغ وحش نگه‌داری می‌شوند اگر اتفاقی برایشان پیش بیاید، فوراً تحت مراقبت‌ پزشکی قرار می‌گیرند.

هوبرت و کالیسا دو شیر عاشق که اتانازی شدند

عامل دیگر افزایش طول عمر در باغ وحش‌هایی که سیستم نگه‌داری استانداردی دارند، مسائل زیست‌محیطی است. شیرها در طبیعت برای رفاه خود فقط وابسته به طبیعت هستند؛ پس اگر خشک‌سالی به وجود بیاید، آب یا منابع غذایی برای آن‌ها در دسترس نخواهد بود‌. شیرهایی که در باغ وحش زندگی می‌کنند با این مشکلات مواجه نخواهند شد؛ زیرا فضای زندگی آن‌ها همیشه ثابت است و نگهبانان باغ وحش آب و غذا کافی برای آن‌ها فراهم می‌کنند.

دنیس ورت، مدیر باغ وحش لس‌آنجلس، پس از تشکر از کارکنان بخش مراقبت و دامپزشکی گفته است:

هوبرت و کالیسا بلافاصله پس از انتقال به این باغ وحش مورد توجه تمام کارکنان و مهمانان ما قرار گرفتند. خوشحالم که این دو شیر عاشق و زیبا بیشتر از میانگین طول عمر شیرهای دیگر، چه در طبیعت و چه در مناطق نگه‌داری دیگر، در کنار ما زندگی کرده‌اند. این تصمیم برای همه‌ی ما سخت بود؛ اما مطمئنیم که هوبرت و کالیسا از اینکه هر دو با هم این دنیا را ترک کردند، خوشحال هستند. این دو شیر برای همیشه بخش مثبتی از تاریخ ما خواهند ماند و ما دلمان برایشان تنگ خواهد شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات