فینالیست‌های مسابقه عکاس پرندگان سال 2021 اعلام شدند

یک‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فینالیست‌های مسابقه عکاس پرندگان سال 2021 (BPOTY) مشخص شدند و برنده نهایی سپتامبر اعلام خواهد شد.
تبلیغات

عکاسی از حیات وحش یکی از ژانرهای عکاسی سخت و لذت‌بخش است. عکاسان فعال در این حوزه ساعت‌ها و روزها و حتی سال‌ها برای شکار لحظه مناسب انتظار می‌کشند. فینالیست‌های امسال در ششمین سال برگزاری مسابقات BPOTY، به‌خوبی نتیجه صبوری و زحماتشان را نشان داده‌اند.

در مسابقه عکاس پرندگان امسال، ۲۲ هزار شرکت‌کننده از ۷۳ کشور مختلف دنیا حضور داشتند. به‌گفته ویل نیکولاس، سرپرست مسابقات، استاندارد عکاسی در مسابقات امسال به‌شدت چشمگیر و تنوع در گونه‌های مختلف درخورملاحظه بود.

عکس‌های برنده نهایی در دسته‌بندی‌های «رفتار پرندگان» و «سیاه‌‌و‌سفید» به‌همراه تمامی برندگان سپتامبر ۲۰۲۱ اعلام خواهد شد. برنده نهایی علاوه‌بر کسب عنوان عکاس سال پرندگان، مبلغ ۵ هزار پوند جایزه نقدی دریافت خواهد کرد. ویلیام کالینز عکس‌های فینالیست‌ها و دیگر تصویرهای برجسته مسابقات امسال را در کتاب هنرهای زیبا ثبت خواهد کرد و از‌طریق وب‌سایت BPOTY در‌دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

در میان تصاویر فینالیست‌های بااستعداد امسال، عکسی از جیمز ویلکاکس وجود دارد که لحظه شیرینی بین صدف‌خواری جوان در‌کنار پدرش را به زیبایی هرچه تمام‌تر شکار کرده است. صمیمیت بین این دو پرنده بیننده را مجذوب خود می‌کند. عکس شکارشده فهاد النزی عقاب ماهی‌خوار دم‌سفیدی را نشان می‌دهد که می‌کوشد از جان خود در‌برابر روباه محافظت کند. النزی در این عکس نمونه‌ای زیبا از لحظه‌ای دراماتیک در زنجیره غذایی رقابتی را به‌‌تصویر کشیده است.

در تصویر رقص درناهای تاج‌قرمز با جفت‌هایشان، لی‌یانگ لو شکوه و قدرت را به‌خوبی در‌معرض دید قرار داده است. تمامی تصاویر اعلام‌شده در این دوره از مسابقات از زوایای مختلف سعی می‌کنند بیننده را درگیر کند. برای مشاهده این تصاویر خیره‌کننده، با زومیت همراه باشید.

 Raymond Hennessy©

 James Wilcox©

Anupam Chakraborty© 

 ©Daphne Wong

© Irma Szabo

 Brad James©

 Gail Bisson©

 ©Zdeněk Jakl

© Irene Waring

© Scott Suriano

© Fahad Alenezi

© Li Ying Lou

© Øyvind Pedersen

© Brian Matthews© Thomas Vijayan

© Mario Suarez Porras© Taku Ono© Gábor Li© Eirik Grønningsæter© David White

© Terry Whittaker© Diana Schmies © Daniela Anger© Daniel Zhang© Tom Schandy© Mark Sisson© Amanda Cook© Andy Parkinson© Aguti Antonio

عکاس پرندگان سال 2021

© Tzahi Finkelstein

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات