جذاب‌ترین تصاویر مسابقه «عکاس سال سگ کلاب کنل»

دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
مطالعه 31 دقیقه
در این گزارش، جذاب‌ترین تصاویر ثبت‌شده توسط برندگان مسابقه‌ی «عکاس سال سگ کلاب کنل»، به اشتراک گذاشته شده است.
تبلیغات

بر اساس گزارش Boredpanda، هرساله در «نمایش سگ‌های کلوپ وست مینستر»، جایزه بهترین شرکت‌کننده به یکی از سگ‌های حاضر در این رویداد اعطا می‌شود. البته بنیان‌گذاران این نمایش در چهاردهمین سال فعالیت خود تصمیم گرفته‌اند جایزه‌ای نیز برای علاقه‌مندان به سگ‌ها در نظر بگیرند؛ مسابقه مورد نظر عکاس سال سگ کلاب کنل (Kennel Club's Dog Photographer of the Year) نام دارد و به افرادی که بتوانند بهترین تصاویر ممکن از این موجود دوست‌داشتنی را در دوربین خود ثبت کنند هدیه اعطا می‌کند.

این مسابقه بین‌المللی عکاسی تقریبا ۷ هزار اثر از بیش از ۷۰ کشور مختلف در سراسر جهان از جمله برزیل، کانادا، ایالات متحده آمریکا، چین، روسیه، استرالیا و نیوزیلند دریافت کرد. ده دسته‌ی مختلف برای تصاویر ارسالی در نظر گرفته شده بود؛ شامل پرتره، بهترین دوست انسان، سگ‌های در حال بازی، سگ‌ها در محل کار، توله‌ سگ‌ها‌، سگ‌های سالخورده، من عاشق سگ‌ها هستم چون ... (برای شرکت‌کنندگان در سنین بین ۱۲ تا ۱۷ سال)، عکاس جوان (برای ورودی‌های ۱۱ سال به پایین)، سگ‌های مددرسان و سگ‌های نجات‌یافته.

در سال جاری، دنیس سیچوکی از سوئیس، با تصویر سگ نجات‌یافته ۱۴ ساله خود از پودنگوی مرلین، در مسابقه کلی برنده شد. سیچوکی درباره‌ی برنده شدن خود در مسابقه مذکور گفت:

واقعا از برنده شدن در این مسابقه تحت تأثیر قرار گرفتم و به خودم افتخار می‌کنم. هنوز هم باورم نمی‌شود! عکاسان خوب بسیاری در این مسابقه شرکت کرده بودند و از میان آن‌ها من این عنوان را کسب کردم؛ این مسئله کاملاً برای من حیرت‌انگیز است.

من همیشه دوست داشتم از همه چیز عکس‌های زیبایی ثبت کنم و علاقه من به عکاسی از سگ زمانی شروع شد که خودم یکی از آن‌ها را داشتم؛ می‌خواستم خاطرات دوست‌داشتنی با آن خلق کنم. در طول سال‌ها، سعی کردم عکاسی خود را بهبود ببخشم تا احساس بیشتری در تصاویر وجود داشته باشد.

از دیگر برندگان می‌توان به «دوقلوهای کوچک» اثر مونیکا ون در مادن از هلند اشاره کرد که با ثبت تصویری شایان توجه از توله‌ سگ‌های نژاد ویمارانر خود که میسی و وینو نام دارند، مقام اول را در دسته‌بندی «توله‌ سگ‌ها» دریافت کرد.

برنده اصلی این مسابقه می‌تواند یک نمایشگاه اختصاصی از عکس‌های سگ خود در گالری هنری Kennel Club واقع در لندن برگزار کند، همچنین اثر او در گالری هنری Kennel Club به‌عنوان بخشی از نمایشگاه برندگان نمایش داده می‌شود. البته این تنها جایزه در نظر گرفته‌شده برای برندگان مسابقه نیست؛ یک چاپ سفارشی از تصویر که توسط Loxley Color تهیه شده در کنار لوح تقدیر و گواهی نیز به آن‌ها اهدا می‌شود.

در ادامه می‌توانید ۳۰ تصویر برتر و بامزه‌ی مسابقه عکاسی از سگ‌ها را مشاهده کنید. در پایین تصاویر توضیحاتی نیز توسط هنرمند ارائه شده است که می‌توانید با مطالعه‌ی آن‌ها درک بهترین از شرایط ثبت تصویر داشته باشید. لطفاً در بخش نظرات نام اثر مورد علاقه‌ی خود را یادداشت کنید.

سگ‌ها در محل کار - مقام اول

همکاران وفادار (The Loyal Co-Workers) اثر دورین شرپل از کانادا

عکاس سال سگ کلاب کنل

سگ‌ها: سمت چپ سم و سمت راست لدی (نژاد کولی، سن‌های ۵ و ۸)

در یکی از روزهای فوریه امسال در این مسیر روستایی باریک واقع در The Lake District قدم می‌زدم که لدی با خوشحالی به سمت من پارس کرد. از آن‌جایی که من در تمام زندگی خود سگ داشته‌ام و توانسته‌ام با این موجودات پیوندهای خارق‌العاده‌ای برقرار کنم، همیشه از هر سگی که می‌خواهد سلام کند استقبال می‌کنم. صاحب آن‌ها که در تصویر او را مشاهده می‌کنید نیز با من احوال‌پرسی کرد و پس از یک صحبت مختصر و دوستانه مسیرم را ادامه دادم. پس از حدود ده دقیقه متوجه صدای وسیله نقلیه‌ای در پشت سر خودم شدم، برگشتم و دیدم یک صحنه بسیار جذاب در آنجا وجود دارد که می‌توان آن را ثبت کرد. برای من این تصویر تمام انتظارات از زندگی یک سگ روستایی در یک مزرعه کار را به تصویر می‌کشد. اشتیاق‌، بی‌گناهی و خوشحالی سگ‌ها برای حضور در هر مکانی که به آن‌ها نیاز است، آن‌ها را به بهترین همکاران انسان تبدیل می‌کند.من عکاس حرفه‌ای نیستم بلکه نانوا هستم. این عکس صرفاً برای شادی بخشیدن به دوستانم، زمانی‌که در جست‌وجوی زیبایی در حومه انگلیس بودم، گرفته شده است. من این عکس را در مسابقه ثبت کردم نه برای برنده شدن، بلکه فقط برای به اشتراک گذاشتن آن با دیگران؛ زیرا مطمئن هستم که این صحنه می‌تواند قلب افراد زیادی را مملو از حال خوب کند.

سگ‌های نجات‌یافته - مقام اول

فینتستیک (Finntastic) اثر آن گایر از  اتریش

سگ: فین (سگ نجات‌یافته دارای نژاد ترکیبی)

من یک عکاس سگ از اتریش هستم. جغرافیا خوانده‌ام؛ اما همیشه می‌دانستم که علاقه واقعی من عکاسی است. از سال ۲۰۱۴ به‌عنوان یک عکاس سگ مشغول به کار هستم. دلیل اینکه شروع به عکس گرفتن کردم اولین سگ من یعنی سیندی است، او از یک پناهگاه در اتریش نجات یافته بود. اول فقط می‌خواستم از او عکس بگیرم تا لحظاتی برای ابدیت خلق کنم؛ اما بعد یک شور واقعی در من به وجود آمد. اکنون دو سگ نجات‌یافته دارم که نام‌های آن‌ها فین و یوری است. هر دو اهل رومانی هستند. در کنار عکاسی، عاشق مسافرت و پیاده‌روی با سگ‌هایم هستم. فکر می‌کنم وظیفه من در زندگی ایجاد لحظات زنده زندگی سگ‌ها برای صاحبان آن‌ها است، اینکه سعی کنم نشان بدهم که این حیوانات چه موجودات زیبایی هستند و فوق‌العاده بودن سگ‌های نجات‌یافته را به برخی مردم ثابت کنم. به خاطر همه‌ی این دلایل، همیشه تمام تلاش خود را می‌کنم تا ذات روح سگ‌ها را در عکس‌هایم نشان بدهم.این عکس سگ خودم فین را نشان می‌دهد. سال گذشته در تعطیلات در دولومیت این عکس را گرفتم. ما فین را در سال ۲۰۱۴ از رومانی نجات دادیم. از آن زمان او زندگی ما را مملو از عشق کرده است. هرگز سگ دیگری ندیده‌ام که صبر و آرامشی مثل فین داشته باشد. او یک سگ دوست‌داشتنی است و امیدوارم که همه مردم بتوانند قدرت ویژه این موجود را از طریق عکس‌هایی که از او ثبت کرده‌ام احساس کنند.اکنون قصد دارم سازمان نجات سگ Streunerhoffnung در اتریش را برای کمک مالی ۵۰۰ پوندی معرفی می‌کنم. این گروه به ما کمک کرد تا سگی را که اکنون Taavi نامیده می‌شود از پناهگاهی به نام بوتوسانی بیرون بیاوریم. من هنوز هم از آن‌ها بسیار سپاسگزارم.

بهترین دوست انسان - مقام سوم

جلسه ذهن‌ها (Meeting Of The Minds) اثر میشل مک کوی از کانادا

سگ: کت (توله‌ سگ داکسهوند موبلند)

من و همسرم در مزرعه خود واقع در غرب پرنس جورج بی‌سی، کانادا زندگی می‌کنیم. در آنجا فرصت دارم آنچه دوست دارم انجام بدهم، من عاشق عکاسی هستم. عکاسی من در درجه اول شامل تصاویر شبانه است (شفق قطبی، ستاره‌ها و ماه) اگرچه عکاسی از حیوانات نیز موضوع مورد علاقه دیگر من است.در تمام زندگی خود سگ داشته‌ام و عاشق این حیوان هستم. ما سال گذشته از جدیدترین عضو خود یعنی یک توله‌ سگ داکسهوند به نام KAT  استقبال کردیم.این عکس یک صبح زمستانی برفی گرفته شده است. شوهرم از کارهای صبحگاهی در مزرعه برگشته بود تا طبق معمول فنجان چای خود را بنوشد. در همان لحظه کت روی پای او پرید، چشم‌هایشان به هم قفل شد و هیچ‌کدام تکان نخوردند. رفتم و دوربین خود را آوردم و «جلسه‌ی ذهن‌ها» تا چند ثانیه ادامه داشت تا اینکه همسرم شروع به صحبت کردن کرد، سپس او در بوسه‌های کت غرق شد.ثبت یک لحظه و داستان‌سرایی از نگاه دوربین برای من یک بسیار لذت‌بخش است، بسیار ممنونم که این اثر را انتخاب کردید؛ زیرا عکس مذکور برای من بسیار عزیز است.

پرتره - مقام  سوم

همزمانی (Synchronicity) اثر شینا استپلز از کانادا

سگ:‌ سینکرو (نژاد ترکیبی کلی و استافوردشایر تریر)

این تصویر به‌عنوان بخشی از یک جلسه عکاسی پرتره با موضوع پاییز از سینکرو و دو خواهر او گرفته شده است. وقتی انبوهی از برگ‌های زیبا را در امتداد مسیر پارک مشاهده کردم که کاملاً با چشمان گرم و نارنجی‌رنگ سینکرو مطابقت دارد، می‌دانستم که پرتره او یک عکس فوق‌العاده زیبا خواهد بود. سینکرو سگی چابک و بسیار بااستعدادی است که اطاعت‌پذیری فوق‌العاده‌ی آن باعث شد من بتوانم این عکس را به‌راحتی ثبت کنم.من یک عکاس سگ باسابقه هستم اما بیشتر به سمت کارهای پرتره حیوانات تمایل دارم و هدفم ارائه انواع تصاویری به مشتریان است که آن‌ها را برای همیشه به دیوار خانه‌ی خود آویزان کنند. من خوش‌شانس هستم که در دره فریزر زیبا و طبیعی کانادا زندگی می‌کنم، جایی که می‌توانیم با یک ماشین‌سواری سریع از دریا به آسمان برویم و پس‌زمینه هر جا که برویم سرسبز و خیره‌کننده است.پس از ده‌ها سال کار کردن در نهاد‌های نجات و پناهگاه حیوانات، اکنون یک خانواده ۹ نفره از سگ‌ها دارم؛ بنابراین هرگز مدل‌های عکاسی من در مکان‌های مختلف تکراری نمی‌شوند. آن‌ها احتمالا تنها سگ‌هایی هستند که تاکنون در این تعداد عکس حضور داشته‌اند. البته باید به این مسئله هم اشاره کنم که همیشه برای عکس گرفتن از حیوانات افراد دیگر نیز هیجان‌زده هستم. در نهایت باید بگویم که از اینکه می‌توانم عکاسی از سگ‌ها را حرفه‌ی خود بدانم هر روز احساس خوشبختی می‌کنم.

توله‌ سگ‌ها - مقام دوم

پدر و پسر (Father And Son) اثر کارلوس الیپرتی از برزیل

سگ‌ها: تودی و تد (نژاد کولی)

من علاقه زیادی به ۵ دوست وفادار خود دارم؛ اما این عکس دارای مفهوم بسیار ویژه‌ای است؛ زیرا لحظه‌ای ناب از ارتباط پدر (تودی) و پسر (تد) را نشان می‌دهد. همین مسئله باعث می‌شود که حس از دست دادن بسیار بزرگی به سراغ من بیاید. در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۸، تادی درگذشت. او قربانی یک ظلم بزرگ یعنی مسمومیت شد. هنوز قبول از دست دادن او برایم سخت است. من این جایزه را یک ادای احترام شایسته به همراه عزیزم در تمام ساعت‌ها می‌دانم.طراح گرافیک هستم و عکاسی در کار من نقش مهمی دارد. علاوه بر سگ‌هایم، سلیقه من برای عکاسی بسیار گلچین‌شده است زیرا من از مناظر، معماری، صنایع، محصولات، خیابان و هنرهای زیبا عکاسی می‌کنم.

سگ‌های نجات‌یافته - مقام دوم

کنجکاوی (Curiosity) اثر تیاننگ ژانگ از چین

سگ‌ها: نامی اعلام نشده است (نژاد برزوی)

من از دانشگاه ناتینگهام ترنت فارغ‌التحصیل شدم و در رشته عکاسی از سگ تحصیل کردم. پس از فارغ‌التحصیلی، به چین بازگشتم و به‌عنوان یک عکاس تمام‌وقت حیوان خانگی کار کردم و سه سگ پرورش دادم که یکی از آن‌ها یک سگ نجات‌یافته بود. واقعاً از بودن در کنار سگ‌هایم لذت می‌برم و هر روز از آن‌ها تشکر می‌کنم که وارد زندگی من شدند.وقتی از آن‌ها عکس گرفتم، مشخص بود که به‌تازگی رها شده‌اند. دوستم موقتاً آن‌ها را به سرپرستی گرفت و سعی کرد خانه جدیدی برایشان پیدا کند. وقتی برای اولین‌بار این سگ‌ها را دیدم، آن‌ها با کنجکاوی به من خیره شدند. سپس دوربین خود را تکان دادم، با آن‌ها بازی می‌کردم و عکس می‌گرفتم. در مقابل مردم، آن‌ها مانند کودکان معصوم هستند، به همین دلیل تصور درنده‌خویی آن‌ها دشوار است. دلم برای زمانی‌که با آن‌ها می‌گذراندم تنگ شده و چهره‌های دوست‌داشتنی‌شان را هرگز فراموش نخواهم کرد. اکنون این سگ‌های خوش‌شانس همه خانه‌های جدید خود را دارند و با مردمی که واقعاً آن‌ها را دوست دارند زندگی می‌کنند.

پرتره - مقام اول

سالوکی عسلی (Honey Saluki) اثر آناستازیا وتکوفسکایا از روسیه

سگ: جوزلین (نژاد سالوکی، مالک: ارمینا لسیا)

من عاشق کار کردن با سگ‌های شکاری هستم! آن‌ها سگ‌های زیبایی هستند اما همیشه نزدیک شدن به آن‌ها  کار آسانی نیست. اسباب‌بازی و جایزه که دو گزینه اصلی و معمول برای هر عکاس حیوانات هستند، برای این سگ‌ها تقریبا بی‌فایده است. هر بار برای کار کردن با یک سگ از این نژادها باید به‌دنبال روشی خاص باشم.تصویری که مشاهده می‌کنید، یک صبح عالی در ماه آگوست از یک مدل باتجربه نژاد سالوکی به نام جوزلین گرفته شده است. آن روز هنگامی که به لوکیشن مدنظر خود رسیدیم متوجه شدیم که پیش‌تر محصولات آن مکان برداشت شده، در نتیجه تصمیم به جابه‌جایی گرفتیم. ما باید خیلی سریع به‌دنبال مکان دیگری می‌گشتیم. خوشبختانه مزرعه دیگری پیدا کردیم. من احساس خاص این عکس را بسیار دوست دارم.

سگ‌های سالخورده - مقام دوم

جوان در دل (Young At Heart) اثر کت ریس از انگستان

سگ: بیلی (نژاد لابرادور ریتریور)

این دختر چهره‌خاکستری هیچ تصوری از سن بالای خود نداشت. درست در پایان جلسه عکاسی در Beacon Fell، بیلی روی یک کنده پرید و با لبخند به من نگاهی انداخت، به امید اینکه به او چیزی برای خوردن بدهم! اگرچه با ظاهر شدن هر موی خاکستری روی صورت نرمش، سرعت او کمتر می‌شود؛ اما بیلی مانند گذشته برای ماجراجویی آماده است.من این پرتره را با فرمت واید انگل برای نشان دادن هرچه بیشتر اشتیاق کودکانه‌ای که در او وجود دارد، ثبت کردم. هنگامی که با خوش‌رویی در حال تماشای لنز دوربین بود خودم را به او نزدیک‌ کردم و این تصویر ثبت شد.

«من عاشق سگ‌ها هستم چون ...» -  مقام اول

ساعت خواب سگ (Doggy Bed Time) اثر ماریا موبلی از ایالات متحده آمریکا

سگ: کوبی موسوم به توله‌ سگ انیشتین (نژاد ترکیبی مینیاتور پینچر و لهاسا آپسو)

نام من ماریا موبلی است و ۱۲ ساله هستم. در ساحل زیبای اورگان، در شهری کوچک به نام والدپورت، با خانواده و سه سگمان، کوبی، هانتر و روکسی زندگی می‌کنم. من همیشه حیوانات، به‌خصوص سگ‌ها را دوست داشته‌ام؛ زیرا آن‌ها بسیار شیرین، بغلی و همیشه از دیدن شما خوشحال هستند. از زمانی‌که دختری بسیار کوچک بودم شروع به عکس گرفتن کردم و از آن زمان این کار را دوست داشتم.گرفتن عکس از کوبی بسیار سرگرم کننده است زیرا او سگ مادر من است، بنابراین می‌تواند کارهای زیادی انجام بدهد و دوست دارد برای دوربین ژست بگیرد. او برای بازی کردن نیز بسیار سرگرم کننده است. او یک موجود بسیار دوست داشتنی است که من عاشقش هستم.من این عکس را از کوبی در اتاق نشیمن گرفتم. از پس‌زمینه پارچه‌ای مشکی استفاده کردم. مادرم کمک کرد تا کوبی برای دوربین من ژست بگیرد و همچنین رفلکتور را نگه داشته بود. در این حالت که اسباب‌بازی مورد علاقه‌اش را درون پتوی خود پیچیده بود عکس‌های زیادی گرفتم؛ اما این یکی بیشتر از بقیه توجهم را جلب کرد.

دسته‌بندی سگ‌های مددرسان، مقام اول

تسلی‌بخش روح (Soul Comforter) اثر آنجلیکا النت از آلمان

سگ: لیلی (نژاد ترکیبی و نجات‌یافته)

من با عکاسی از انجمن رفاه حیوانات Die Seelentröster – Tiere helfen Menschen e. V (تسلی‌بخش روح – حیوانات یاری‌رسان انسان‌ها) به‌صورت داوطلبانه از آن‌ها حمایت می‌کنم؛ این گروه خستگی‌ناپذیر از هیچ تلاشی برای کمک به حیوانات دریغ نمی‌کنند. یک قسمت اساسی از وظایف آن‌ها نیز استفاده از حیوانات برای کمک به انسان‌ها است. محافظان چهارپای آن‌ها نقش مهمی در روند بهبودی افراد جوان و پیر با معلولیت ذهنی، عاطفی یا جسمی دارند؛ این شیوه‌ گاهی باعث معجزات واقعی شده و نتایج خارق‌العاده‌ای دارد.تصویری که مشاهده می‌کنید در خانه سالمندان هنگام کار تیمی با بعضی از سگ‌های مددرسان که برای کمک به انسان‌ها آموزش کامل دیده‌اند،‌ ثبت شده است. هر زمان که به این پیرزن مبتلا به افسردگی و زوال عقل نگاه می‌کردم کاملاً بی‌احساس بود و به نظر می‌رسید در دنیای خودش اسیر شده است. در اواخر این جلسه، لیلی را در دامان این زن قرار دادند و ناگهان او از دنیای خود بیرون آمد؛ شروع به نوازش سگ کوچک کرد و سرش را کمی به سمت این حیوان پایین آورد. به همین دلیل لیلی سر خود را بلند کرد و برای مدتی آن را به گونه زن فشار داد. لحظه‌ای بسیار دل‌انگیز و صمیمی که موفق شدم آن را در عکس خود ثبت کنم.لیلی موفق شد با این بانوی پیر ارتباط برقرار کند، زنی که قبلاً همیشه نسبت به تعاملات اجتماعی بی‌علاقه بود و در دنیای ذهن خود سیر می‌کرد. این تصویر برای یک بار دیگر ارتباط بسیار ویژه سگ‌ها با انسان را نشان می‌دهد.

پرتره - مقام دوم

آینه (Mirror) اثر ریا پوتزکر از اتریش

سگ: پامپکین (نژاد سگ پلنگی کاتاهولا)

نام من ریا پوتزکر است، ۲۱ ساله هستم و در وین زندگی می‌کنم. چند سالی است که عکاسی بخشی از من شده و امروزه به‌سختی می‌توانید مرا بدون اینکه دوربین در دست داشته باشم ببینید! عاشق عکس گرفتن از حیوانات، به‌ویژه سگ‌ها هستم؛ زیرا آن‌ها همیش احساسات واقعی خود را نشان می‌دهند. من دوست دارم ماهیت شاد آن‌ها را به تصویر بکشم و خاطره‌هایی بسازم که برای همیشه ماندگار می‌شوند!این عکس پس از یک تعطیلات آخر هفته بارانی در تابستان گرفته شده است؛ زمانی‌ که به علت بارش مستمر، گودال‌های آب زیادی روی زمین تشکیل شده بودند. من فرصت را غنیمت شمردم و از سگ زیبای دوستم در یکی از آن‌ها عکس گرفتم. او مجبور شد حدود نیم دقیقه بی‌حرکت بایستد تا آب به اندازه کافی آرام شود و بتوان انعکاس را به‌وضوح مشاهده کرد. آن لحظه واقعا جادویی بود و این اثر هنوز هم یکی از عکس‌های مورد علاقه من است!

سگ‌های در حال بازی - مقام اول

سگ کثیف (Dirty Dog) اثر مونیکا ون در مادن از هلند

سگ: وایلون (نژاد شپرد استرالیایی)

این تصویر خاص، یکی از آثار موجود در مجموعه‌ی جدید من با عنوان «سگ‌های کثیف» است. می‌خواستم به‌ جای پرتره‌های زیبا و تمیز سگ‌ها، چیزی متفاوت ثبت کنم.من به‌دنبال سگی می‌گشتم که دوست داشت در گل بازی کند و بله، همان‌طور که در تصویر مشخص است، وایلون این کار را دوست داشت. چیزی که می‌خواستم به آن دست پیدا کنم این است که مردم را با دیدن این تصویر لبخند بزنند. همچنین می‌توانم به شما بگویم که وایلون تنها موجودی نبود که آن روز کثیف به نظر می‌رسید؛ صاحبش پترا و من نیز آن روز بسیار کثیف بودیم!

«من عاشق سگ‌ها هستم چون ...» - مقام دوم

صلح و آرامش (Peace And Quiet) اثر لوکا گومبوس از مجارستان

سگ: لیا (نژد کولی)

من لوکا گومبوس، دختری ۱۷ ساله از مجارستان هستم. دو سگ دارم و عاشق زمانی هستم که با آن‌ها سپری می‌کنم؛ پیاده‌روی طولانی در طبیعت، دویدن، پرتاب فریزبی، آموزش ترفند و موارد دیگر که همه آن‌ها لذت‌بخش هستند. لحظات فراموش‌نشدنی بی‌شماری را در کنار هم گذرانده‌ایم و حدود ۳ سال پیش به اهمیت ثبت کردن این لحظات پی بردم. از آن زمان بارها از سگ‌هایم عکس گرفته‌ام و آن‌ها هنوز هم دلیل اصلی خرید این دوربین هستند.این عکس خاص در اولین تعطیلات ما به‌عنوان یک خانواده کامل گرفته شده است. پدر و مادرم من و دو سگم، چند روزی را دور از خانه با هم گذراندیم. یک روز، هنگامی که در حال چرت زدن بودیم، متوجه شدم هر دو سگ من سر خود را روی ملافه‌ گذاشته‌اند. چیز خاصی در این لحظه وجود داشت، شاید به این دلیل که تجربه‌ی دیدن چنین رفتاری از آن‌ها را نداشتم. به همین دلیل، فورا فهمیدم که این لحظه را از دست نخواهم داد و آن را جاودانه خواهم کرد.

سگ‌های سالخورده - عکاس برتر، برنده نهایی و مقام اول 

رؤیای مرلین (Dreaming Merlin) اثر دنیس سیچوکی از سوئیس

سگ: مرلین (نژاد پودنگو نجات‌یافته، ۱۴ ساله)

من خوش‌شانس بودم که این درخت زیبا و بزرگ را در نزدیکی خانه خود در سوئیس پیدا کردم. حتی خوش‌شانس‌تر که فرصتی برای عکس گرفتن از سگ‌های فوق‌العاده در کنار گیاه زیبای مگنولیا پیدا کردم. مرلین یکی از سگ‌هایی بود که مدل عکس من در این مکان شد. او یک پودنکو ۱۴ ساله است که از یک پناهگاه نجات‌یافته و خوشحال است که زندگی خود را از دو سال پیش در یک خانه دوست‌داشتنی در سوئیس آغاز کرده است. از آنجایی که مرلین ناشنوا است، عکاسی از او کار آسانی نبود و چالش‌های خاص خود را داشت. به دلیل شرایط خاص او، من نمی‌توانستم با صدا نظرش را جلب کنم. البته به این کار نیازی نبود زیرا او با رفتار و حرکاتش لحظات زیبایی را به من ارائه داد که در این تصویر می‌توانید یکی از آن‌ها ببینید. این مرلین است، زیبا، خیال‌اندیش و خردمند. یک سگ پیر خارق‌العاده با این همه جذابیت که می‌توانید در تصویر او را مشاهده کنید.

سگ‌های مددرسان - برنده افتخاری

یاران زندگی (Friends For Life) اثر لوسیانا وراس از برزیل

سگ: گایا، گلدن ریتریور

در این تصویر سعی کردم تمام تعامل، همدلی‌ و دوستی‌ موجود بین رائول و گایا را ثبت کنم. سگ‌های مددرسان به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند؛ اما همه آن‌ها به یک اندازه در زندگی کسانی که واقعاً به کمک، همراهی و عشق زیاد احتیاج دارند، خاص و مهم هستند. گایا بخشی از یک پروژه مهم بوده و برای یاری رساندن به افرادی که روی صندلی چرخ‌دار هستند آموزش کامل دیده است. من این شانس را داشتم که تمام دوره آموزش او را دنبال کرده و لحظات باورنکردنی را ثبت کنم.گایا در مراحل آموزش خود همیشه مشارکت بسیاری نشان داده و فداکاری‌هایی کرده است. همچنین این حیوان باهوش هنگام آموزش بسیار لذت می‌برد، گویا می‌دانست که مأموریت زندگی او چقدر مهم است و این اتفاق برای او خوشحال‌کننده بود. سگ‌های مددرسان قادر هستند زندگی افراد را از طریق عشق بی‌قیدوشرط خود متحول کنند.

سگ‌های در حال بازی - مقام دوم

بیا با هم طناب‌بازی کنیم! (!Let's Jump Rope Together) اثر زولتان ککسکس از انگلستان

سگ: ربل (نژاد جک راسل کراس)

من یک عکاس مجارستانی هستم که در شهر زیبای ایستبورن در شرق ساسکس زندگی می‌کنم. حدود ۷ سال است که عکاس هستم و در زمینه عکاسی پرتره، عروسی و مسافرت فعالیت می‌کنم. برای من عکاسی از سگ‌ها حدود ۵ سال پیش آغاز شد، هنگامی که دختری به نام اگنس با من تماس گرفت تا از توله سگ چهارماهه او به نام آلفی، عکس بگیرم. این عکس‌برداری در زندگی شخصی و شغلی من بسیار تأثیرگذار بود. اگنس اکنون نامزد من و آلفی بهترین دوست من است. همچنین من از آن زمان به‌صورت حرفه‌ای از سگ‌ها عکس‌برداری می‌کنم.اکنون توضیحاتی درباره‌ی تصویر ارائه می‌دهم. دختری که در تصویر می‌بینید کاتلین است و سگش ربل نام دارد. او در واقع یک مربی است که به سگ‌ها آموزش می‌دهد. ما در یک شهر زندگی می‌کنیم اما توسط شبکه‌های اجتماعی با هم آشنا شدیم. پس از اینکه فیلم‌های او را از انجام این ترفندهای عالی با سگ‌هایش دیدم، می‌دانستم که باید از آن‌ها عکس بگیرم. از بین کارهایی که او به سگ‌ها آموزش می‌دهد، طناب‌بازی برای من از بقیه موارد جذاب‌تر بود. فکر می‌کنم چالش‌برانگیزترین قسمت برای ثبت این تصویر، یافتن فاصله کانونی و زاویه مناسب برای گرفتن این صحنه بود، به گونه‌ای که بتواند جذابیت آن را همان‌طور هست نشان بدهد. من عاشق عکاسی در مقابل خورشید هستم. درست است که در این  حالت کمی از جزئیات صحنه ثبت نمی‌شود اما من واقعا فضای این گونه تصاویر را دوست دارم.

سگ‌های در حال بازی - مقام سوم

لذت زندگی (The Joy Of Living) اثر آنجلا بلواسکا از آلمان

سگ: بابی (نژاد ردیژن ریج‌بک)

این عکس سال گذشته در یکی از جلسات عکس‌برداری مورد علاقه من گرفته شده است. آنچه در عکس مشاهده نمی‌کنید این است که بابی چشم دیگر خود را از دست داده است. هنوز هم او یکی از مهربان‌ترین و خوشحال‌ترین سگ‌هایی است که من از او عکس گرفته‌ام. او به‌جای ژست گرفتن، ترجیح داد با برگ‌ها بازی کند یا روی دامن من بنشیند.

سگ‌های نجات‌یافته - مقام سوم

نگاهی که در آغوش می‌گیرد (A Look That Embraces) اثر لوسیانا ورااس از برزیل

سگ: مایک (نژاد نامشخص، نجات‌یافته)

من یک عکاس از ریودوژانیروی برزیل هستم. از کودکی عاشق سگ‌ها بودم؛ اما سرانجام در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفتم علاقه خود به عکاسی و حسم به سگ‌ها را ترکیب کرده و به‌صورت حرفه‌ای در رشته عکاسی از حیوانات خانگی فعالیت کنم. هدف من از عکاسی این است که از طریق لنزم احساس عشق، دوستی و سپاسگزاری را بین سگ‌ها و صاحبانشان ثبت کنم. عشق من به سگ‌ در عکس‌هایی که از آن‌ها ثبت می‌کنم مشهود است و من همیشه در جست‌وجوی یک داستان هیجان‌انگیز هستم که از طریق عکاسی آن را تعریف کنم. خوشبختانه در بیشتر مواقع داستان‌های جدید را پیدا می‌کنم.این‌گونه بود که من با مایک، یک سگ نجات‌یافته که توسط فردی به سرپرستی گرفته شده بود ملاقات کردم. این حیوان به دلیل بدرفتاری‌هایی که در گذشته متحمل شده، دارای زخم‌های جسمی و عاطفی بود؛ اما با توجه به این گذشته تلخ، مایک اعتماد را انتخاب کرد و توسط میلنا به سرپرستی گرفته شد. اتفاقاتی که در گذشته برای مایک رخ داده، او را نسبت به همه چیز وحشت‌زده و مشکوک کرده بود؛ اما این حیوان دوست‌داشتنی هیچ‌وقت موجودیت خود را گم نکرد و همیشه منتظر یک آغوش صادقانه بود؛ او احساس آرامش را در آغوش میلنا یافت.امروز مایک زندگی بسیار شادی را در کنار خانواده‌ای پر از عشق و احترام دارد. مایک هنوز اجازه نمی‌دهد کسی به او نزدیک شود؛ اما او به من اجازه داد که این کار را انجام بدهد و از او عکس بگیرم. من با عکس‌هایم داستان غلبه‌ی او نسبت به احساس ترسش و عشقی که به ملینا دارد را تعریف می‌کنم. سگ‌های نجات‌یافته قدرت دوست داشتن بدون قید و شرط و تغییر شکل زندگی ما را دارند.

سگ‌های سالخورده، - برنده افتخاری

تا پایان زمان (Till The End Of Time) اثر مونیکا ون در مادن از هلند

سگ: میراکل (نژاد ویزلا مجارستانی)

چند ماه پیش، ایده‌ای در ذهنم شکل گرفت و برای عملی کردن آن در صفحه فیسبوک خود فراخوانی برای جذب مدل سگ‌های بزرگ‌سال منتشر کردم. این ایده با واکنش‌های زیادی از سوی کاربران مواجه شد و عکس‌های متعددی از سگ‌های زیادی دریافت کردم؛ بنابراین انتخاب یک سگ برای این پروژه برای من بسیار دشوار بود اما وقتی میراکل را دیدم فهمیدم او گزینه‌ای است که به دنبالش می‌گشتم! وقتی او را دیدم، خیلی ذوق کردم زیرا سگ‌های بزرگ‌سال را دوست دارم. آن‌ها خرد و تجربه زندگی دارند و شما می‌توانید این مسئله را در چهره‌های زیبای آن‌ها نیز ببینید.برای ثبت این تصویر به یک پارکینگ گاراژی رفتیم. در آنجا یک پنجره بزرگ زیبا وجود داشت که می‌خواستم از آن برای ثبت یک عکس هنری استفاده کنم. میراکل واقعا فهمید که من می‌خواهم چه کاری انجام بدهم؛ او متوجه شد که قصد دارم با استفاده از یک تصویر، داستان تعریف کنم.

سگ‌های سالخورده - مقام سوم

راضی (Contented) اثر سوزان لنگ از انگلستان

سگ: اوزی (نژاد تازی، نجات‌یافته، ۱۴ ساله)

اوزی سگ تازی من بود که در این تصویر سرش را روی میز قهوه گذاشته و خوابیده است. این کاری بود که او به‌ندرت انجام می‌داد؛ بنابراین فرصت کمی برای عکس‌برداری داشتم. این اتفاق معمولاً هنگامی رخ می‌داد که او از مبل پایین می‌آمد، سپس تصمیم می‌گرفت دوباره دراز بکشد. در لحظه ثبت این تصویر، نوری که از پنجره می‌آمد درست بود و به من کمک کرد تا عکس را بگیرم. این یکی از تصاویر مورد علاقه من از او است و خوشحالم که این عکس را دارم زیرا ۶ ماه بعد او را به علت سرطان از دست دادم.

توله سگ‌ها - مقام سوم

طلوع تاریکی با نوآ (Dark Dawn With Noah) اثر لوته ون آلدرن از هلند

سگ: نوآ (نژاد لابرادور ریتریور)

عکس‌برداری از نوآی کوچک بسیار سرگرم‌کننده بود. هر چند وقت یک‌بار توجهش به چیزی جلب می‌شد و به همین دلیل شروع به دویدن می‌کرد. یکی از صبح‌های ماه دسامبر، تاریک و بارانی بود؛ هنوز هم قطرات باران روی گیاهان اطرافمان وجود داشت. وقتی ما عکس‌برداری کردیم، نوآ به دلیل دویدن در میان گیاهان کاملاً خیس شده بود. بین آن لحظات دیوانه‌وار چند ثانیه آرام شد و استراحت کرد؛ دقیقا همان لحظه من این عکس را گرفتم. او نشست و به صاحبش نگاه کرد. از حالات بامزه چهره‌اش می‌توان فهمید که از گشتن در دنیا و کشف چیزهای جدید بسیار خوشحال است.

سگ‌ها در محل کار - مقام دوم

در میان تپه‌ها و خلنگ‌زار (Among Hills And Heather) اثر کتی بهان از انگلستان

سگ: بل (نژاد اسپرینگر اسپانیل انگلیسی)

بل همیشه هوشیار، از ساعاتی که در این مکان بودیم برای کاوش در مناطق باترمر Lake District استفاده می‌کرد و من نیز در حال ثبت تصاویر مختلفی از او در این خلنگ‌زار زیبا بودم. این تصویر هنگامی ثبت شد که او برای لحظات کوتاهی مکث کرد. تماشای بل هنگام بازیگوشی در طبیعت بسیار جذاب و لذت‌بخش بود.

سگ‌های در حال بازی - برنده افتخاری

یک تعقیب برفی (A Snowy Chase) اثر لوئیز فارل از انگلستان

سگ‌ها: مگ و جیک (به ترتیب سه‌رنگ و سیاه‌وسفید، نژاد کولی، نجات‌یافته)

من عکاس حیوانات خانگی هستم که از انواع موجودات چهارپای پشمالو که دنیا را برای انسان‌ها با معنی می‌کنند، عکس‌برداری می‌کنم. اگر انسان‌ها بخواهند با حیوانات خانگی خود عکس بگیرند، این کار را نیز انجام می‌دهم. هم‌اکنون در حال گرفتن تخصص در رشته عکس‌برداری اکشن هستم، به همین دلیل دوست دارم از حیوانات، به‌خصوص سگ‌ها، هنگامی که با لبخند در حال انجام کارهایی که دوست دارند هستند، عکس بگیرم. هر ماه یک الی دو بار به‌صورت داوطلبانه از سگ‌های مرکز نجات حیوانات در برکشایر (DBARC) عکس می‌گیرم و سعی می‌کنم با این کار فرایند سرپرستی و اسکان این حیوانات را سریع‌تر کنم.یک مسئله همیشه مرا شگفت‌زده می‌کند. معلوم نیست که این سگ‌های نجات‌یافته چه مشکلاتی را پشت سر گذاشته‌اند؛ اما آن‌ها اکثر مواقع شاد و خوشحال به نظر می‌رسند. احساس می‌کنم که این وظیفه‌ی من است که شادی آن‌ها را از گشت‌وگذار در یک زمین آزاد ثبت کنم. این همچنین راهی است که می‌توانم با استفاده از آن، از سگ‌های نجات‌یافته تشکر کنم.دو کولی موجود در این تصویر عضوی از خانواده من هستند. جفتشان هنگامی که توله بودند به دست من رسیدند. مگ (۹ ساله، سه‌رنگ) از DBARC آمد و جیک (۲ ساله، خال‌خالی) هنگامی که به مرکز نجاتی با نام The Border Collie Spot در برکشایر رفته بودم، من را انتخاب کرد. آن‌ها به زیبایی با یکدیگر بازی می‌کنند. این تصویر هیجان آن‌ها را از بازی در اوایل سال جاری و لگد زدن برف به تصویر می‌کشد. دوست دارم ببینم که آن‌ها از زندگی به‌طور کامل لذت می‌برند.

توله سگ‌ها -  مقام اول

دوقلوهای کوچولو (The Little Twins) اثر مونیکا ون در مادن، هلند

سگ‌ها: میسی و وینو (نژاد ویمارانر)

یک پرورش‌دهنده سگ و من این جلسه عکس‌برداری را در یک مرکز خرید انجام دادیم و این کار بسیار لذت‌بخش بود. عکاسی از دو توله سگ در کنار هم بسیار دشوار است، چه برسد به اینکه بخواهید از تعداد زیادی از این حیوانات بامزه در یک مرکز خرید عکس‌برداری کنید. همه دوست داشتند توله سگ‌ها را نوازش کنند زیرا آن‌ها بسیار شیرین و بامزه بودند. هنگامی که خوزه (پرورش‌دهنده) دو توله را کنار هم قرار داد، آن‌ها با لیسیدن شروع به شستن یکدیگر کردند.

سگ‌های مددرسان - مقام سوم

با من در امان هستی (...You’re Safe With Me) اثر ملیسا باستین اثر انگلستان

سگ: کوینتوس (نژاد لابرادودل)

اولین‌بار در تابستان گذشته با رزی و سگ همراه او، کوینتوس در کاخ بلنهایم آشنا شدم. نظر من به سمت تعدادی سگ جلب شده بود که داشتند با بازی در رودخانه خود را خنک می‌کردند، مخصوصاً کوینتوس که به‌وضوح در حال لذت بردن از وقت استراحت خود بود. من و رزی پس از آن روز نیز با یکدیگر در ارتباط بودیم و چند بار نیز با هم ملاقات کردیم تا ببینم کوینتوس در زندگی روزمره چه کمک‌هایی به صاحب خود می‌کند. کارهایی که این سگ مددرسان قادر به انجام آن‌ها است شامل گذاشتن لباس‌ها در ماشین لباسشویی، باز کردن در، آوردن وسایل از یخچال و دیگر موارد این‌چنینی می‌شود. برای ثبت این تصویر به سنت گایلز در آکسفورد رفتیم، جایی که کوینتوس نشان داد چگونه به رزی برای مواجه با موانع مختلف در یک مکان عمومی کمک می‌کند. قصد داشتم پیوند شگفت‌انگیز او و رزی و تعهدش به یاری‌رساندن را به تصویر بکشم. این حس را می‌توان از نگاه او در عکس مذکور مشاهده کرد. کوینتوس نماینده بسیاری از سگ‌هایی است که در نقش کمکی خدمت می‌کنند. آن‌ها متعهد، ایثارگر و یک همراه عالی هستند.من یک عکاس مستقر در آکسفوردشایر هستم و در گرفتن پیوند بی‌نظیری که حیوانات با انسان دارند تخصص دارم. فرقی نمی‌کند در ورزش، محیط کار یا زندگی روزمره، آرزوی من این است که خاطره‌ای ماندگار از این رابطه ایجاد کنم که برای سال‌های آینده ارزشمند باشد.

عکاس جوان (کمتر از ۱۱ سال) - مقام اول

سگ دریایی (Sea Dog) اثر سابین وولپرت از آمریکا

سگ: جورجی (نژاد هاوانسی، ۴ ساله)

نام من سابین است و در کالیفرنیای شمالی در یک جامعه روستایی بزرگ شده‌ام. از زمانی‌که به یاد می‌آورم یک سگ می‌خواستم و سرانجام در ۷ سالگی توله‌ سگی که دوست داشتم را به‌عنوان کادوی تولد گرفتم، نام او جورجی است. من از نه‌سالگی شروع به عکاسی کردم. از ثبت لحظات لذت می‌برم، به‌خصوص زمان‌هایی که با جورجی هستم. این عکس یک نمونه عالی است. آن را در ساحلی نزدیک خانه‌ام گرفتم. جورجی داشت می‌دوید. او توده‌ای جلبک دریایی را برای من آورد و من آن را روی سرش گذاشتم. انتظار داشتم که او را از سر خود به پایین بیندازد؛ اما مثل اینکه قصد نداشت این کار را انجام بدهد و از بودن جلبک روی سر خود لذت می‌برد؛ برای همین دوربینم را برداشتم و این عکس را ثبت کردم.

بهترین دوست انسان - مقام اول

متصل (Connected) اثر کت ریس از انگلستان

سگ: اینکا (نژاد مونستالندر)

ما تازه یک جلسه عکاسی را با آنی‌می و سگ او در عصر گرم ژوئن به پایان رسانده بودیم. درحالی‌که هر دوی آن‌ها جلوی آب‌انبار نشسته بودند، لحظه‌ای واقعی بین آن‌ها شکل گرفت و من می‌توانستم آن را ثبت کنم. در نتیجه، دوربینم را از سه‌پایه جدا کردم، دکمه‌ی شاتر را فشار دادم و برای همیشه این لحظه‌ی زیبا و دل‌انگیز را ثبت کردم.در کنار چرخیدن با انی‌می، اینکا چیزی را بیشتر از بازی کردن با توپ تنیس دوست نداشت. این دختر توپ تنیس را برداشت و دوست پشمالوی خود را نزدیک خود نشاند. اینکا با صبوری کنار او نشست و توجه خود را به توپ جلب کرد. هر بار که توپ به هوا پرواز می‌کرد، اینکا می‌پرید و به‌دنبال آن می‌رفت سپس آن را وفادارانه به دوست انسان خود پس می‌داد تا در ازای آن نوازش شود و انی‌می به او بگوید «دختر خوب»!همان‌طور که آن‌ها کنار آب‌انبار نشسته بودند و نور درخشانی از پشت سرشان تابیده می‌شد، می‌دانستم در آن لحظه چیزی جهانی در رابطه با ناگفته‌های یک دختر کوچک و سگ او وجود دارد. به همین دلیل بود که در آن لحظه تصمیم گرفتم پرتره آن‌ها را به‌صورت یک سیلوئت درآورم؛ تصویری بی‌چهره که نشان‌دهنده پیوندی است که نه‌تنها آنی‌می و اینکا بلکه تعداد زیادی از دوستداران سگ در سراسر کره زمین احساس می‌کنند. احساس گرم و مبهمی که وقتی دست خود را دراز و دوست پشمالویمان نوازش می‌کنیم، یکی از بهترین حس‌های دنیا است.

بهترین دوست انسان - مقام دوم

چیزکیک سفید (White Cheesecake) اثر الکساندرا نوویتسکایا از روسیه

سگ: چیزکیک (نژاد پودل)

سلام، اسم من الکساندرا است. باور کنید یا نکنید، این اولین باری است که من از یک انسان در سوژه‌هایم استفاده کردم و پیش‌تر تنها از سگ‌ها عکس می‌گرفتم. این عکس پس از عکس‌برداری تبلیغاتی گرفته شده است. چیزکیک در محیط غیرمعمول چراغ‌های چشمک‌زن و تجهیزات عکاسی کاملاً عصبی شده بود؛ اما این حیوان بامزه فقط احساس آرامش و امنیت برای پریدن به آغوش صاحب محبوبش را لازم داشت.

«من عاشق سگ‌ها هستم چون ...» - مقام سوم

بهترین رفیق (Best Buddy) اثر فلورا ویلسون از انگلستان

سگ: بادی (نژاد نوا اسکوشیا تولینگ رتریور)

من یک نوجوان اهل ولیتشایر هستم و در اوقات فراغتم به‌عنوان سرگرمی به حرفه‌ی عکس‌برداری از سگ مشغول می‌شوم. عاشق طبیعت و گشت‌وگذار هستم و سعی می‌کنم این مسئله را در کنار عشقم به سگ در عکس‌هایم نشان بدهم. اولین‌بار وقتی حدود ۱۱ سال داشتم، عکاسی را آغاز کردم و تقریباً از همه چیز اطرافم عکس می‌گرفتم. پس از مدت‌ها خواهش و التماس سرانجام زمانی‌که ۱۳ ساله شدم توانستم دوربین DSLR خودم را داشته باشم. این مسئله، همراه‌با لذت وجود یک توله سگ جدید، اصول اولیه عکس‌برداری مناسب از سگ‌ها را به من آموخت. البته مطمئنا باید از ریتریور بازیگوش خود نیز تشکر کنم. در مارس سال گذشته کار خود را آغاز کردم و اگرچه امسال مجبور شدم به دلیل درس خود کمی از عکاسی فاصله بگیرم، فکر می‌کنم با تجربه توانسته‌ام رشد و پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته باشم.سگ‌ها فوق‌العاده هستند. طی سه سال اخیر ارتباط بسیار نزدیکی با توله سگ خود برقرار کرده‌ام و او به من چیزهای زیادی را آموخته است. بسیار خوشحالم که توانسته‌ام عشق و علاقه مردم به سگ‌هایشان را از طریق عکاسی کشف کنم.این تصویر از سگ بامزه دوست من که بادی نام دارد گرفته شده است. صاحب او را از طریق یک گروه محلی ملاقات کردم و بادی جزو اولین مشتری‌های من است. این عکس یک تجربه فوق‌العاده بود؛ لوکیشن خیره‌کننده و بادی دوست‌داشتنی بود. دیدن پیوند او و صاحبش حس شگفت‌انگیزی منتقل می‌کرد.

سگ‌ها در محل کار -مقام سوم

زمان شکار (Time For Hunting) اثر نادژدا ایوانوا از روسیه

سگ‌ها: دیو و آفینا (نژاد اشاره‌گر مجاری یا ویزلا)

نام من نادژدا است و یک عکاس حیوانات از سن‌پترزبورگ روسیه هستم. دیو و آفینا سگ‌های دوست من هستند. یک بار با هم به پیاده‌روی رفتیم و دوربینم را به همراه داشتم. هوا عالی بود و سگ‌ها بازی می‌کردند و روی چاله‌های آب می‌دویدند. ناگهان بوی پرنده به مشامشان خورد و بی‌حرکت ایستادند. ابتدا دیو و سپس بعد از او آفینا متوجه این موضوع شدند. خوشبختانه موفق شدم سریع دوربین خود را آماده کرده و این صحنه جذاب را شکار کنم.

در این گزارش ۳۰ عکس خیره‌کننده از سگ‌ها را مشاهده کردید. تعداد تصاویر ارسالی بسیار بیشتر بوده است؛ اما این آثار موفق به کسب مقام شدند. همراهان زومیت لطفا در قسمت نظرات نام عکس مورد علاقه‌ی خود بنویسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات