۵۰ تصویر جذاب شرکت‌کننده در مسابقه عکاسی حیوانات ۲۰۲۰

یک‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 24 دقیقه
اپلیکیشن تلفن همراه آگورا مسابقه جذابی با موضوع عکاسی حیات وحش برگزار کرده است که «حیوانات ۲۰۲۰» نام دارد و افراد بسیاری در آن شرکت کرده‌اند.
تبلیغات

تمام موجودات زنده به یک علت خاص روی زمین زندگی می‌کنند؛ از کوچک‌ترین حشرات گرفته تا بزرگ‌ترین پستانداران، همگی دلیلی برای زنده ماندن دارند و زیستگاه‌هایشان به یکدیگر متصل است. برای حفظ موجودیت آن‌ها و جلوگیری از انقراضشان، باید از تنوع زیستی محافظت کنیم. این وظیفه ما است که متحد شویم و از حقوق حیوانات دفاع کنیم تا بتوانیم شگفتی دنیای طبیعی خود را با نسل‌های بعد قسمت کنیم.

بر اساس گزارش Boredpanda، اپلیکیشن تلفن همراه رایگان Agora عکاسان بین‌المللی را به چالش کشید تا با بهترین عکس‌های موجودات زنده در سراسر کره زمین در مسابقه عکس حیوانات ۲۰۲۰ (#Animals2020) شرکت کنند.

آگورا مسابقه عکس حیوانات ۲۰۲۰ را در تاریخ ۲۸ آگوست راه‌اندازی کرد. عکاسان تا یازدهم سپتامبر فرصت داشتند که شرکت کنند و بهترین عکس‌های خود را از انواع موجودات زنده به اشتراک بگذارند تا شانس انتخاب در بین ۵۰ نامزد نهایی و ورود به مرحله رأی‌گیری را داشته باشند. در نتیجه، ۱۳۸۸۸ عکس از انواع حیوانات به مسابقه ارسال شد که تنوع گسترده و گران‌بهای حیوانات پیرامون ما را نشان می‌دهد.

اوکتاوی رویو، مدیرعامل و بنیان‌گذار Agora، در رابطه با این مسابقه و اهمیت آن گفت:

عکاسی یک رسانه قدرتمند برای ایجاد همدلی و درک عمیق‌تر از جهان پیرامون ما است. فقط یک گونه در کره زمین زندگی می‌کند که می‌تواند چگونگی آینده را انتخاب کند و آن‌گونه ما هستیم!

تبریک به عکاس اندونزیایی که با آی‌دی jjnmatt@ اثر خود با نام Iguana را به اشتراک گذاشت. این عکس بیشترین آرا را در برنامه Agora به دست آورد و او به‌عنوان برنده‌ی این مسابقه اعلام و از طرف مسئولان این اپلیکیشن جایزه برتر ۱۰۰۰ دلاری به او اعطا شد.

در ادامه ۵۰ تصویر برتر ثبت‌شده توسط شرکت‌کنندگان این مسابقه را مشاهده می‌کنید. در زیر بعضی از این آثار توضیحاتی از زبان خود هنرمند درج شده است که می‌توان با خواندن آن‌ها اطلاعات بیشتری درباره‌ی عکس ثبت‌شده به دست آورد. شما همراهان زومیت در پایان این گزارش، تصویری که بیشتر از دیگر گزینه‌ها توجه شما را به خود جلب کرده است انتخاب کنید.

ایگوانا (Iguana) اثر jjnmatt@

مکان: جاکارتا، اندونزی

ایگوانا زیبایی و منحصر‌به‌فرد بودن طبیعت را منتقل می‌کند.

عشق مادری (Motherlove) اثر olmospatricia@

مکان: استرالیا

خانواده (Family) اثر mannylibrodo@

مکان: سورین، تایلند

استان سورین به خاطر فیل‌هایش مشهور است. سفر به این استان بدون بازدید از دهکده فیل Ban Ta Klang بی‌معنا است. من می‌خواستم نشان بدهم که چگونه فیل‌ها با وجود اندازه غول‌آسا، به نماد زیبایی، لطافت و ظرافت تبدیل شده‌اند.

بچه میمون (Baby Monkey) اثر prabuds@

مکان: کدویا اوتارا، اندونزی

جانسپار (Devotion) اثر saiful0007@

مکان: کلیسای ارمنی، داکا قدیمی، بنگلادش

حیات وحش
من و دوستم در صحن کلیسا مشغول گپ زدن بودیم. ناگهان متوجه این سگ شدم که روی مزار صاحبش دراز کشیده بود. بلافاصله به خانه رفتم تا دنبال دوربین خود بگردم و با اجازه مقامات کلیسا، عکس گرفتم.

متمرکز (Focused) اثر leo.wies@

مکان: آلمان

من اغلب برای تمرین عکاسی از حیات وحش به پارک وحشی محلی می‌روم. کشف سیاه‌گوش در طبیعت در منطقه من غیر ممکن است؛ بنابراین بسیار خوشحال شدم که در پارک مذکور فرصت دیدن این حیوان باشکوه و زیبا را پیدا کردم. چشم‌های تیز سیاه‌گوش من را تحت تأثیر قرار داد. در روز ثبت این تصویر برف می‌آمد و هوا بسیار سرد بود، به همین دلیل پارک تقریباً خالی بود.محوطه مخصوص سیاه‌گوش در این پارک محدود است، اما آن‌ها موجودات بسیار مرموزی هستند و هر روز خود را نشان نمی‌دهند. در پارک خالی جایی برای نشستن پیدا کردم و پس از مدتی با کاپشن ضخیم روی زمین دراز کشیدم. تقریباً ۲ ساعت طول کشید تا توجه سیاه‌گوش‌ها را به خود جلب کردم و یکی از آن‌ها به‌آرامی به سمت من آمد. لحظه‌ای که عکس را گرفتم احساس کردم با این موجود زیبا تماس چشمی برقرار کرده‌ام. این احساس واقعاً ترسی در من ایجاد کرد. قصد من از ثبت این عکس، منعکس کردن این احساس به افراد بیشتری بود. بیننده باید تصور کند که با این موجود زیبا تماس مستقیم چشمی برقرار می‌کند.در این بخش از متن خود می‌خواهم یادی کنم از تمام عکاسان حقیقی حیات وحش که تصاویر بسیاری از این موجودات ثبت کرده‌اند. من برای زمان و دانش آن‌ها در کار و همچنین اشتیاقشان احترام زیادی قائلم. فکر می‌کنم این پارک‌ها فرصت خوبی برای تمرین تصویربرداری از حیوانات هستند اما کسی که این کار را انجام می‌دهد باید همیشه ذکر کند که عکس‌ها در یک پارک گرفته شده‌اند و در حیات وحش بیرون نیستند. در غیر این صورت، مخاطبان ممکن است برداشت اشتباهی از زحمات عکاس داشته باشند و آن را ناخواسته با تصاویر ثبت‌شده در حیات وحش واقعی مقایسه کنند.

به سوی تاریکی (Into The Darkness)  اثر alan_gallo@

مکان: دریاچه Dobbiaco، ایتالیا

قو، نوری است که از تاریکی عبور می‌کند.

برخوردی در کمپ ما (Encounter At Our Campsite) اثر hi.jewi@

مکان: کامچاتکا، روسیه

ما در طی سفری که به کامچاتکا انجام دادیم، چند روز به بازدید از آتش‌فشان تولباچیک پرداختیم. بعد از شام، ناگهان این روباه در اردوگاهمان ظاهر شد. بسیار آرام و کنجکاو بود و رفتاری کاملا صلح‌طلبانه و دوستانه داشت. این حیوان آمد، ما را تماشا کرد و رفت تا در خاکستر آتش‌فشان بازی کند. لحظه‌ای غافلگیرکننده، غیرمنتظره و مهیج بود که واقعاً قلبم را لرزاند. من می‌خواهم زیبایی مادر طبیعت را با این الگوهای شگفت‌انگیز نشان دهم و این روباه وحشی آرام، احساس دل‎‌انگیزی را که در این لحظه داشتم به نمایش می‌گذارد.

خشمگین (Fierce) اثر pitokung@

مکان: جاکارتا، اندونزی

#animals2020 مسابقه
در این تصویر یک ببر سوماترای باشکوه قرار دارد که در نور آفتاب صبح چرخ می‌زند. گاهی اوقات، فقط باید صبر داشت و منتظر لحظه مناسب نشست.

شکوفایی خلنگ‌زار مه‌آلود (Misty Heather Field In Full Bloom) اثر glennanthonie@

مکان: لارن، هلند

هر سال فصل شکوفایی خلنگ‌زار از راه می‌رسد. امسال این اتفاق با وجود مه غلیظی که سراسر زمین را پوشانده بود و یک رأس گاو بلندقامت که در آن مکان قدم می‌زد، از همیشه ویژه‌تر شد.

روباه قطبی (Arctic Fox) اثر photoepb@

مکان: ایسلند

روزها به ‌دنبال این کوچولو می‌گشتم که ناگهان از شیشه اتومبیل دیدم که این حیوان بامزه روی زمین سراشیبی در حال بازی کردن است. درحالی‌که مشغول غذا خوردن بودم، دویدم و در فاصله‌ی یک متری از آن دراز کشیدم، به این ترتیب موفق شدم این لحظه باشکوه را ثبت کنم.

همراه مادر (With Mom) اثر sofyanefendi@

مکان: پارک ملی وای‌کامباس، اندونزی

من این عکس را در صبح هنگام غذا دادن به ده‌ها فیل توسط پرسنل پرستاری در پارک ملی گرفته‌ام.

عکس شماره سیزده

تمام طیف‌های آبی (All The Shades Of Blue) اثر makyandmatt@

مکان: جیلی منو، اندونزی

می‌خواستم قدردانی و عشق خود را به اقیانوس، زیبایی دنیای زیر آب و اهمیت محافظت از اقیانوس‌هایمان به نمایش بگذارم. ما فقط با وسایل دوربین خود به جیلی منو رفته بودیم، بنابراین مجبور شدیم تجهیزات غواصی سطحی را اجاره کنیم. پاهای ما پر بود از تاول و خونریزی داشتیم، ما با مشکلات جوی شدیدی می‌جنگیدیم اما نمی‌توانستیم در برابر زیبایی اقیانوس مقاومت کنیم. آب بسیار شفاف بود، لاک‌پشت‌های زیادی وجود داشت، نور کاملاً عالی بود و هیچ‌کس در اطراف دیده نمی‌شد. این غواصی قطعا یک اتفاق به‌یادماندنی است!

عبور خرس (Bear Crossing) اثر blakehobson@

مکان: بخش شماره ۱۵، کانادا

بیشتر از این کانادایی نمی‌شود!

ایسلندی (Icelandic) اثر  samuelemiccoli@

مکان: کرکجوفل، ایسلند

ما نزدیک کوه‌های معروف در حال قدم زدن بودیم که گروهی اسب‌ ایسلندی‌ها شروع به دویدن در مسیر ما کردند. به محض اینکه نزدیک شدند، ایستادند تا اجازه بدهند از آن‌ها عکس بگیریم و سپس ناپدید شدند. زیبایی یک کشور تنها آتش و یخ نیست؛ بلکه حیواناتی که در آنجا زندگی می‌کنند نیز بخشی از آن هستند.

دلقک‌ماهی (Anemonefish) اثر alexdemartin@

مکان: جزیره سیپادان، مالزی

جزیره سیپادان یک پارک دریایی طبیعی است که زندگی در آن جریان دارد. هنگامی که من به شقایق دریایی نگاه می‌کردم، به نظر می‌رسید این خانواده از دلقک‌ماهی‌ها جلوی دوربین ژست گرفته‌اند.

مادر میمون پروبوسسیس (Mother Bekantan) اثر irawansubingar@

مکان: سیساروا، اندونزی

به زمستان برسید (Reach The Winter) اثر dangthao@

مکان: مغولستان

اواخر فصل پاییز بود، کاملا مشخص است که گوزن شمالی چقدر از باریدن دوباره برف خوشحال است.

جغد انبار فرود آمده است (The Barn Owl Has Landed) اثر philrobson@

مکان: نورتومبرلند، انگلستان

#animals2020 مسابقه

رژه شیر ماده (Lioness Pride) اثر freeilli@

مکان: اتوشا، نامیبیا

موضوع این مجموعه تصاویر، بزرگ‌ترین رژه شیرها است که در سفرهای آفریقایی خود دیده‌ام. احتمالاً ۳۰ عضو در این جمع حضور داشتند که در آن‌ها توله، ماده‌شیر و ۲ نر دیده می‌شدند. سافاری به صبر و حوصله زیاد و مقداری شانس نیاز دارد. ممکن است فکر کنید ردیابی حیوانات واقعاً آسان است؛ اما اینطور نیست. این لحظه واقعاً مانند یک صحنه از فیلم بود. وقتی که شیرهای ماده را دیدم که به سمت ما می‌آیند و در ترکیب‌بندی عالی قرار دارند، بسیار ذوق کردم.شیرهای ماده هسته اصلی گروه هستند؛ زیرا وظیفه شکار و پرورش توله‌ها را دارند. مانند بیش از ۵ هزار گونه پستاندار دیگر، دسته‌های شیر مثل یک جامعه پدرسالار شکل می‌گیرند. اگر اهل سافاری هستید، سعی کنید ابتدا شیرهای ماده را دریابید؛ زیرا هیجان‌انگیزترین اقدامات در اطراف آن‌ها اتفاق می‌افتد.

توله سگ لابرادودل نوزاد (Newborn Labradoodle Puppy) اثر Silvija_Collins@

مکان: دوبلین، ایرلند

سگ خانوادگی ما (نژاد لابرادودل استرالیایی) دو روز قبل از گرفتن این عکس وضع حمل کرد و چند توله بامزه به دنیا آورد. ما دو بچه کوچک (۲ و ۴ ساله) داریم که بسیار هیجان‌زده بودند و مشتاقانه انتظار دیدن توله‌ها را می‌کشیدند. آن‌ها در طول بارداری سگ ما از آن مراقبت می‌کردند، برایش آواز می‌خواندند و به آن اطمینان می‌دادند که همه چیز خوب پیش خواهد رفت. وقتی توله سگ‌ها به دنیا آمدند، بچه‌ها بسیار هیجان‌زده شدند اما به قدری این حیوانات تازه متولدشده کوچک بودند که آن‌ها نمی‌توانستند لمسشان کنند؛ بنابراین شوهر من یک توله سگ خواب را در کف دست‌هایش قرار داد و آن را به دختران نزدیک‌ کرد. کودکان ما برای این حیوان کوچک لالایی می‌خواندند و همسرم توله سگ را برای آن‌ها نگه داشته بود. این صحنه بسیار آرام و زیبا به نظر می‌رسید. این توله سگ‌ها در آشپزخانه ما با مراقبت مداوم بچه‌ها و خودمان بزرگ شدند. بسیاری از عکس‌های من روی پیوند بین بچه‌های کوچک و حیوانات خانگی آن‌ها، عشق، مراقبت و محبت متمرکز است.

برخورد نزدیک (Close Encounter) اثر onkwelphoto@

مکان: چامونی، فرانسه

من از اینکه برای اولین ‌بار یک بز کوهی را از نزدیک مشاهده کردم، خیلی خوشحال شدم. پس از یک ساعت و نیم پیاده‌روی، شک داشتم که بتوانم یکی از آن‌ها را ببینم. به معنای واقعی کلمه یک دقیقه بعد، در پیچ یک صخره بزرگ، یک بز کوهی قرار داشت که دقیقا کنار من بی‌سروصدا مشغول چرا بود.

نمای نزدیک پافین (Puffin Close Up) اثر hb_photography@

مکان: جزیره اسموکر، ولز، انگلستان

من عاشق حیات وحش و عکاسی از آن هستم. می‌خواستم پرتره‌ای بی‌نظیر و قدرتمند از یک پافین ثبت کنم که این پرنده توجه من را به خود جلب کرد.  این پافین به شکلی ایستاده بود که برای ثبت یک تصویر پرتره، فوق‌العاده به نظر می‌رسید.

پاندای جوان (Young Panda) اثر polatina@

مکان: مرکز پرورش پاندا، چنگدو، چین

حیات وحش
یک روز بارانی بود و بسیاری از پانداها قصد قدم زدن نداشتند. چه کاری می‌توانستم انجام بدهم؛ غیر ممکن است که یک حیوان وحشی را مجبور به نمایش یا ژست گرفتن کنم! از اینکه در حال بازدید این مکان بودم بسیار احساس خوبی داشتم و شکرگزار بودم. ناگهان این پاندای جوان از جنگل بیرون آمد. این بهترین لحظه‌ای بود که به یاد می‌آورم و خوشحالم که توانستم آن را با دوربین خود ثبت کنم.

گرگ‌ها (Wolves) اثر spanikar@

مکان: مونترال، کانادا

پادشاه مدودا (Madoda King) اثر frenchcliche@

مکان: منطقه گوندوانا، آفریقای جنوبی

شیرها نیز می‌توانند مدل‌های فوق‌العاده‌ای باشند!

آب شیرین (Freshwater) اثر @cymot

مکان: باغ وحش پارک حیوانات جوروگ، اندونزی

باغ وحش جوروگ مقصد محبوب مردم محلی ما است و اغلب برای اهداف آموزشی دانش‌آموزان جهت معرفی حیوانات و محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اورانگوتان (Orangutan) اثر adingkuswara@

مکان: تانجونگ، اندونزی

اسب‌ها (Horses) اثر bahrambayat@

مکان: ایران

#animals2020 مسابقه

اسب‌ها (Caballos) اثر mariafcabaleiro@

مکان: آستوریاس، اسپانیا

ما این اسب‌ها را طی یک سفر خانوادگی جاده‌ای در امتداد ساحل آستوریا پیدا کردیم. با عکس خود، می‌خواستم احساس محافظت و عشق را منتقل کنم.

آن را به من بده (Give It To Me) اثر beyond_imagina@

مکان: جیپور، هند

رژیم غذایی معمولی رزوس ماکاک شامل ریشه‌ها، میوه‌ها، دانه‌ها، پوست درخت و همچنین حشرات و حیوانات کوچک است.

شامپانزه (Chimp) اثر mohamedtazi@

مکان: باغ وحش سویا، اسپانیا

این شامپانزه در حال لذت بردن از صبحانه بود که ناگهان از غذا خوردن دست کشید و مانند مدلی که برای یک جلسه عکس‌برداری ژست گرفته است به من نگاه کرد.

برج زرافه (A Tower Of Giraffe) اثر _kennycـ@

مکان: منطقه حفاظت از حیوانات وحشی Imire ، زیمبابوه

عکس‌برداری از حیات وحش می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. غیر قابل پیش‌بینی بودن حیوانات این کار را بسیار ناامیدکننده و در عین حال بسیار لذت‌بخش می‌کند. عکس‌برداری در حیات وحش بدین شکل است که صحنه‌ی دیدنی را مشاهده می‌کنید؛ اما زمانی‌که دوربین خود را آماده می‌کنید، تمام می‌شود. با اشاره به این مسئله، من سپاسگزارم که این زرافه‌ها به اندازه کافی مهربان بودند و آنقدر ایستادند تا بتوانم این لحظه کامل را به تصویر بکشم. همچنین توانستم با قرار دادن درخت در تصویر، ترکیب جذاب‌تری ثبت کنم.

لحظه (Moment) اثر alexcao@

مکان: کوانگ نگایی، ویتنام

من دو آرزو دارم که همیشه به ‌دنبال محقق کردن آن‌ها هستم؛ یکی از آرزوهای من این است که بتوانم همه تصاویر زیبا از استان خودم یعنی کوانگ نگایی را جمع‌آوری کنم و آن‌ها را با جهان به اشتراک بگذارم. من می‌خواهم نه‌تنها از صحنه‌های زیبا در سرزمینم محافظت کنم، بلکه دوست دارم همین کار را برای حیات وحشی که به طرز وحشتناکی شکار می‌شود نیز انجام بدهم.

ببر کوچک (Little Tiger) اثر johnnydee@

مکان: چونگ کینگ، چین

او دقیقا مانند یک ببر کوچک به نظر می‌رسید؛ بسیار باشکوه!

بازی سایه (Shadow Game) اثر borsch@

مکان: فنلاند

چندین آهو در جاده قدم می‌زدند. آن‌ها ده‌ها اتومبیل را که از آنجا عبور می‌کردند نادیده گرفتند.

نظاره گر خوش‌اقبال (Privilege Witness) اثر josuozkaritz@

مکان: ماچو پیچو، پرو

در حال قدم زدن در این مکان دیدنی منحصر‌به‌فرد بودم که به این لاما رسیدم که آرام روی چمن‌ها استراحت می‌کرد. در این مکان شلوغ توریستی، خوش‌شانس بودم که این حیوان زیبا را در یک مکان خالی و بدون صدا یافتم و هیچ‌کس این لحظه قدرتمند، اتصال من و طبیعت را قطع نکرد. گاهی اوقات لاماها هنگام آزار و اذیت رفتار پرخاشگرانه‌ای نشان می‌دهند؛ اما به نظر می‌رسید این دوست منتظر من است تا این لحظه را جاودانه کنم. او مانند یک مدل حرفه‌ای ژست گرفت و هیچ شکایتی قبل، در حین یا بعد از تصویربرداری نداشت. هنگامی که این تصویر را ثبت کردم، کمی در آن مکان ایستادم و به این هدیه طبیعت فکر کردم. من و یک لاما در ماچو پیچو تنها بودیم.

گاو کوهستانی (Highland Cow) اثر above_and_beyond_visuals@

مکان: انگلستان

آیا شما قبلاً یک گاو کوهستانی سفید دیده‌ بودید؟ خیلی وقت‌ها نمی‌توان شاهد حیوانی با رنگ غیر معمول بود؛ خصوصا زمانی‌که صحبت از نژاد یک گاو کوهستانی می‌شود که عموما دارای رنگ تیره است. تماشای این گاو که با رنگ خاص خود در مرکز دسته قرار داشت، بسیار شگفت‌انگیز بود. به نظرم نکته اخلاقی عکس مذکور این است که مهم نیست چقدر شما یا چیز دیگری غیر معمول به نظر می‌رسد، شما مطمئنا از بقیه افراد متمایز خواهید بود. این اصلا مسئله‌ی بدی نیست. آن را بپذیرید و اجازه ندهید کسی غیر از این به شما بگوید.

رخنه‌ی نهنگ گوژپشت (Humpback Whale Breaching) اثر reneliniger@

مکان: مولولابا، استرالیا

#animals2020 مسابقه
من هر سال حداقل یک بار به تماشای نهنگ‌ها می‌روم. فصل مهاجرت نهنگ‌ها به‌طور معمول از ژوئن تا اکتبر طول می‌کشد، در این مدت می‌توانید از ساحل یا روی اقیانوس درون قایق نهنگ‌ها را تماشا کنید. تماشای این غول‌های آرام که اغلب در حال انجام کار خود هستند، شگفت‌انگیز است. البته بعضی مواقع این موجودات علاقه‌ای به شناختن ما انسان‌ها پیدا می‌کنند و به همین دلیل بیشتر از همیشه به ما نزدیک می‌شوند. این صحنه همیشه من را شگفت‌زده می‌کند.

به چی نگاه می‌کنی؟ (What Are You Looking At) اثر kyunghwalee@

مکان: کره جنوبی

زمانی‌که این گل سرانجام شکوفا شد، بسیار خوشحال شدم؛ زیرا توانستم بفهمم این گیاه سمی است یا خیر؛ با دیدن رفت‌و‌آمد‌ زیاد زنبورهای عسل، متوجه شدم که این گل گرده‌های زیادی دارد. فیشرز راگورت (Fischers Ragwort) یک گیاه غذایی معروف و محبوب است که کره‌ای‌ها دوست دارند در بهار از آن بخورند. این گل تقریباً شبیه مارش ماریگلد (Marsh Marigold) است؛ یک گیاه سمی که هرساله باعث مرگ انسان‌ها می‌شود.

نبرد افتخار (Honor Fight) اثر jordisark@

مکان: اندونزی

دوستان (Friends) اثر superiaia@

مکان: منطقه حفاظت‌شده Moremi، بوتسوانا

گاهی اوقات آن‌قدر به‌دنبال زیبایی در موارد بزرگ هستیم که از دیدن شگفتی‌های مخفی‌شده در چیزهای کوچک، غافل می‌شویم. ما چندین ساعت در این منطقه منتظر شیرها بودیم؛ خورشید تقریبا در حال غروب کردن بود و ما فقط می‌خواستیم پیش از تاریکی هوا چند عکس از پادشاه جنگل بگیریم. نزدیک مکانی که ما به انتظار نشسته بودیم، گورخر و غزال وجود داشت، اما اثری از شیرها نبود. در یک لحظه، پرنده‌ای کوچک توجه من را جلب کرد. این موجود روی پشت یک گورخر نشسته بود و با صدای بلند چهچه می‌زد. همان زمان بود که تصمیم گرفتم این لحظه را ثبت کنم؛ شیرها هیچ‌وقت نیامدند. گاهی اوقات آن‌قدر به‌دنبال زیبایی در موجودات بزرگ هستیم که از شگفتی پنهان در چیزهای کوچک چشم‌پوشی می‌کنیم.

گوساله و مادر (Calf And Mother) اثر nateqpham@

مکان: کوانگ بین، ویتنام

من حدود نیم ساعت قبل از غروب آفتاب به ساحل رسیدم و یک گله گاو را دیدم که در اطراف ساحل پرسه می‌زدند. درحالی‌که داشتم عکس می‌گرفتم، توسط این حیوانات دنبال شدم!

خوک آبی کنجکاو (Curious Seal) اثر adventureahead@

مکان: ونکوور، کانادا

این خوک آبی روی صخره‌ای دراز کشیده بود و از تابش آفتاب بعد از ظهر لذت می‌برد. این موجود هر زمان که فردی از آن قسمت عبور می‌کرد، با کنجکاوی به آن‌ها نگاهی می‌انداخت.

مادر و جوان او (Mother And Her Young) اثر danrose@

مکان: پارک گوزن‌های برکلی، گلاسترشایر، انگلستان

می‌خواستم پیوند نزدیک یک حیوان جوان با مادرش را ثبت کنم.

کشاورزان (Farmers) اثر jorgebacelar@

مکان: مورتوسا ، پرتغال

این کشاورز سیلوینا با بوقلمون سیاه خود در یک قاب حضور دارد. بوقلمون سیاه حدود ۵۰۰ سال پیش هنگام بازگشت کاشفان اسپانیایی از اولین سفر خود به آمریکای مرکزی، به پرتغال آورده شد. این افراد در طی کشفیات خود دریافتند که آزتک‌ها دو نوع حیوان خانگی دارند: بوقلمون سیاه و سگ. اسپانیایی‌‌ها از این پرنده غول‌پیکر شگفت‌زده شدند. در اروپا ۵۰۰ سال پیش، پرنده‌ای به این اندازه پیدا نمی‌شد. قبل از بازگرداندن طلا، آن‌ها پرندگان را با قایق به کشور خود آوردند و اکوسیستم کشت و غالب کوهستانی در شبه‌جزیره ایبری دقیقاً همان چیزی را که بوقلمون‌ها نیاز داشتند را فراهم کرد. این پرندگان خیلی راحت و سریع از اسپانیا به پرتغال منتقل شدند، جایی که این سنت بیش از ۵۰۰ سال بعد تا به امروز زنده مانده است.

خرمگسی در حال استراحت روی کاکتوس (Mosca Descansando En Un Cactus) اثر lafotodeeva@

مکان: پارک د لا پالوما، بنالامادنا، مالاگا، اندلس، اسپانیا

من برای فرار از این شرایط همه‌گیری کرونا با پسر دو سال و نیمه‌ام بیرون رفتم. مثل همیشه، دوربینم را در دست داشتم. ناگهان دیدم پسرم با دقت در حال نگاه کردن به چیزی است. او حشرات را بسیار دوست دارد،؛ بنابراین من نزدیک‌تر شدم و دیدم این خرمگس روی گل کاکتوس کوچک نشسته است. احساسات پسرم من را مجذوب خود کرد. در این عکس فهمیدم که جزئیات کوچک مهم هستند.

شنا کردن (Swimming) اثر nikopictures@

مکان: سانتا کروز، کالیفرنیا ، ایالات متحده آمریکا

روی یک پل قدم می‌زدم که این گروه از خوک‌های آبی را مشاهده کردم.

شکار یک عقاب (An Eagle Hunting) اثر joeshellyy@

مکان: پارک ملی کروگر، آفریقای جنوبی

#animals2020 مسابقه

شنای زمستانی (Winter Swim) اثر joncleave@

مکان: ایسلند

من این نهنگ گوژپشت باشکوه را در یک فلات شمالی واقع در ایسلند آن هم در فصل زمستان مشاهده کردم.

نظر شما همراهان زومیت درباره‌ی تصاویر شرکت‌کننده در مسابقه‌ی حیوانات ۲۰۲۰ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات