برندگان مسابقه عکاسی زیر آب: تصاویری خیره‌کننده‌ از اعماق دریا

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 18 دقیقه
مسابقه‌ی عکاسی زیر آب، مجموعه‌ای از سیزده تصویر برنده‌‌ را به همراه تعدادی از تصاویر که برنده‌ی جایزه‌ی افتخاری شده‌اند، منتشر کرد.
تبلیغات

حتما بسیاری از افراد را دیده‌اید که اکتشافات فضایی را بسیار شگفت‌انگیز می‌دانند و برای کشف فضا و دیدن تمام ابعاد آن، هیجان بیش از اندازه‌ای نشان می‌دهند. بااین‌حال، تا زمانی‌که اقیانوس‌های وسیعی برای کشف کردن وجود دارند، آیا برای رفتن به فضا زود نیست؟ چرا باید به فضا برویم، در حالی‌که تاکنون بیش از هشتاد درصد اقیانوس‌ها همچنان کشف‌نشده باقی‌ مانده‌اند؟

عکاسی از زیر آب به همان اندازه که مهیج و ترسناک به‌ نظر می‌رسد، دشوار است. عکاس باید غواصی را نیز کامل یاد گرفته باشد تا بتواند برای عکاسی زیر آب دوام بیاورد. این نوع عکاسی از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ زیرا از طریق آن افراد بیشتری درباره‌ی زیستگاه حیوانات زیر آب آگاهی پیدا می‌کنند و می‌توان در حفظ حیوانات بی‌نظیر ساکن محیط زیر آب تفاوت ایجاد کرد. اگر افراد بیشتری از اقیانوس‌ها عکس بگیرند و آن‌ها را به‌ اشتراک بگذارند، علاقه به غواصی و تلاش برای حفظ و نگه‌داری اقیانوس‌های جهان افزایش می‌یابد.

مجله‌ی «Scuba Diving»، برندگان مسابقه‌ی عکاسی زیر آب از طریق لنز را اعلام کرد. این مسابقه که شانزده سال از برگزاری آن می‌گذرد، مجموعه‌ای از سیزده تصویر برنده‌ی مسابقه‌ را به همراه تعدادی از تصاویر که برنده‌ی جایزه‌ی افتخاری شده‌اند، منتشر کرد. این تصاویر برای انتشار در تالار مشاهیر در این رقابت انتخاب شده‌اند. در جدیدترین سری این مسابقه، تصویر یک کوسه نهنگ که بیش از پنجاه ماهی را در دهان خود جای داده است، برنده‌ی جایزه‌ی بزرگ مسابقه‌ی عکاسی زیر آب شد.

Through Your Lens به معنای «از میان لنزهای شما»، یک مسابقه‌ی عکس است که توسط Scuba Diving Magazine برگزار می‌شود. ۲۰۲۰، شانزدهمین سالی است که این مسابقه برگزار می‌شود و جهان اقیانوس‌ها و دریاها را به تصویر می‌کشد. این سری از مسابقات با بیش از ۲۶۰۰ تصویر ارسالی، بالاترین تعداد ارسال عکس را در طول تاریخ خود جشن می‌گیرد. از میان ۲۶۳۶ تصویر ارسالی، هیئت داوران ۱۳ تصویر برنده و همچنین ۱۵ عنوان افتخاری را در چهار گروه رفتار، دوربین فشرده، ماکرو و زاویه‌ی دید گسترده انتخاب کردند.

برنده‌ی جایزه‌ی بزرگ امسال، ایوانز باودین بود که عکس خیره‌کننده‌ای از تعداد بسیار زیادی ماهی رمور در حال لرزیدن در دهان یک کوسه‌نهنگ ماده‌ی دوازده متری در باخای کالیفرنیای مکزیک گرفت. برندگان جایزه‌ی اول دسته‌های دیگر به شرح زیر است:

  • ژول کیسی با عکسی از اسب دریایی که در خلیج بندر فیلیپ استرالیا تغذیه می‌کند، در دسته‌ی «رفتار» برنده شد.
  • توبیاس فریدریش با عکسی از یک گیاه خارپوست نوجوان روی یک برگ درخت خرما در آنیلائو، فیلیپین و در دسته‌ی «دوربین فشرده» به جایزه دست پیدا کرد.
  • جفری هاینز با عکسی از اسب دریایی و مارتین استرمیسکا با عکسی از اشعه‌ی خورشید در زیر آب، برنده‌ی دو دسته‌ی گروه «ماکرو» و «زاویه‌ی باز» شدند.

در این مقاله، تعدادی از تصاویر برگزیده در این مسابقه را که برخی از منحصربه‌فردترین نگاه‌ها به دنیای آب و جهان اقیانوس‌ها است، با شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

تصویر تقدیرشده

  • نام عکاس: مارتین استرمیسکا
  • مکان تصویر: اشتایر، اتریش

عکاس در توضیح این تصویر می‌گوید:

در «گرونر اتریش» پارکی وجود دارد که در فصل پاییز می‌توانید روی نیمکت‌های آن بنشینید و از صدای پرندگان لذت ببرید؛ ولی اگر در فصل تابستان گذرتان به این منطقه افتاد، باید برای دیدن همین پارک زیر آب بروید و شنا کنید؛ زیرا برای روزهای گرم تابستان، یک پارک شگفت‌انگیز در زیر آب‌ به وجود می‌آید. این پارک در منطقه استیروس در حوالی دریاچه‌ی گرونر اتریش قرار دارد. دور تا دور دریاچه با کوه‌های «هوچسچواب» (Hochschwab) احاطه شده است. در طول زمستان برف کوه‌های دریاچه گرونر را سفیدپوش می‌کند. مساحت دریاچه حدود ۱۹۹ متر مربع و پاییز و زمستان بهترین فصل برای وقت‌گذرانی در اطراف آن است.در اوایل بهار، درحالی‌که قله‌های کوه در اطراف روستای Tragoess، هنوز پوشیده از برف است، پوشش چمنزار دریاچه‌ی سبز شکوفا می‌شود. فقط چندماه بعد از این تاریخ، وقتی دمای هوا در شب به زیر صفر نمی‌رسد، برف ذوب می‌شود و به نهرها می‌رود تا دریاچه را با آب شفاف و تمیز پر کند. علفزار، با گل‌های تازه‌شکفته و چمن‌های سبز و غنی، دچار آب‌گرفتگی می‌شود. پس از آب شدن کامل برف‌ها، تمام نیمکت‌ها، مسیرهای سنگی، پل‌ها و درختان اطراف بزیر آب می‌روند. در این آب خرچنگ و چندگونه ماهی قزل‌آلا زندگی می‌کند. به این دریاچه، دریاچه‌ی سبز نیز می‌گویند.

برنده‌ی جایزه‌ی بزرگ مسابقه‌ی عکاسی زیر آب

  • نام عکاس: ایوانز باودین
  • مکان تصویر: باخا کالیفرنیا، مکزیک

عکاس در توضیح این تصویر می‌گوید:

در ژوئن سال ۲۰۲۰ با یک مجوز ویژه، برای ثبت زندگی دریایی و اثرات کاهش ترافیک دریایی به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹، به یک سفر دریایی اعزام شدم. پس از دو ساعت ماندن در آب که با همراهی کوسه‌ها انجام شد، کاپیتان در قایق فریاد زد: «کوسه‌نهنگی دقیقا در پشت سر تو قرار داد.» زمانی‌که برگشتم، یک کوسه‌نهنگ دوازده متری را پشت سر خودم دیدم و تعجبم زمانی بیشتر شد که متوجه شدم بیش از پنجاه ماهی رمورا، از سواری رایگان در دهن این ماهی لذت می‌برند.

تصویر تقدیرشده

  • نام عکاس: کریس گوگ
  • مکان تصویر: بونیر

عکاس در توضیح این تصویر می‌گوید:

بعد از مدت‌زمانی‌ که به اندازه‌ی ابدیت به نظر می‌رسید، فلامینگوها تغذیه‌ی خود را در گل‌ولای ماسه‌ای که از طلوع آفتاب بی‌حرکت در آن خوابیده بودم، از سر گرفتند. آن‌ها همچنان که موج‌دار و به‌سختی عبور می‌کردند، کمی شن و ماسه را که روی لنز دوربین من قرار داشت، لگد زدند. یکی از آن‌ها که خلاق و شجاع بود، متوجه وجود ماسه روی لنز دوربین من شد و تلاش کرد آن را بلند کند. این اقدام، فرصتی بسیار کوتاه برای من فراهم کرد تا با آن دسته از فیلترهای منحصر‌به‌فرد، چشم‌های زرد او را به تصویر بکشم.

برنده‌ی مقام اول در دسته‌ی دوربین فشرده

  • نام عکاس: توبیاس فریدریش
  • مکان تصویر: آنیلائو، فیلیپین

عکاس در توضیح این تصویر می‌گوید:

من به‌عنوان سفیر برند دوربین SeaLife، علاوه بر تنظیمات DSLR برای گرفتن چند عکس جانبی، همیشه یک DC2000 به همراه دارم. برای من بسیار جالب بود ببینم با دوربین بسیار کوچکی مانند SeaLife، چه چیزی می‌توانم ثبت کنم و این ثبت تصویر، چقدر می‌تواند به کیفیت تصاویری که با DSLR ثبت می‌کنم، نزدیک باشد. این موجود شگفت‌انگیز روی یک برگ درخت خرما نشسته بود و یک موضوع بسیار خوب برای آزمایش به نظر می‌رسید. غواصی در نزدیکی Anilao فیلیپین و با همراهی مایک بارتیک انجام شد.

تصویر تقدیرشده

  • نام عکاس: مارک هنائور
  • مکان تصویر: جزیره آمورگوس، یونان

عکاس در توضیح این تصویر می‌گوید:

این تصویر در یونان و در جزیره‌ی آمورگوس ثبت شده است. آمورگوس یکی از جزیره‌های یونان است که با وسعت ۱۲۶٫۳۴۶ کیلومتر مربع و جمعیت ۱۹۷۳ نفر، در استان اژه‌ی جنوبی در شهرستان ناکسوس قرار دارد. این جزیره در شرقی‌ترین نقطه‌ی دریای اژه در ناحیه سیکلدیز قرار گرفته و غارهای زیادی در امتداد ساحل آن وجود دارد. تاریکی غارها در تضاد با رنگ آبی معمول دریای اژه است. یونان همچنین بهشتی برای غواصی آزاد است. این جزیره فرصتی کامل برای تخیل ارائه می‌دهد و به خلق تصاویری شاعرانه کمک می‌کند.

تصویر تقدیرشده

  • نام عکاس: ماسیمو جورجت
  • مکان تصویر: ژاردینس دلارینا، کوبا

عکاس در توضیح این تصویر می‌گوید:

در مجمع‌الجزایر کوبا و در میان حراها، یک کلونی کوچک تمساح آمریکایی زندگی می‌کند. برای ساختن یک سری عکس، مجبور شدم سه روز با آن‌ها در آب حرکت کنم و جریان‌ها، نور و شفافیت آب را مطالعه کنم. سپس منتظر ماندم تا تمساح در موقعیت مناسبی در برابر نور پس‌زمینه قرار بگیرد. ایده این بود که بهترین انعکاس بین بازتاب خورشید و رنگ آب وجود داشته باشد.

برنده‌ی مقام سوم در دسته‌ی دوربین فشرده

  • نام عکاس: انریکو سوموگی
  • مکان تصویر: آنیلائو، فیلیپین

عکاس در توضیح این تصویر می‌گوید:

هنگام غواصی در آنیلائو، فیلیپین، از داخل لنز دوربینم متوجه یک بطری آبجو به‌ظاهر خالی در شن شدم. اما به نظر می‌رسید چیزی در آنجا زندگی می‌کند. من شروع به عکاسی از ماهی گابی لیمویی کردم که در آنجا زندگی می‌کرد. پس از مدتی، متوجه شدم سایه‌ای در پس‌زمینه ایجاد شده است. پس از چند ثانیه، شیرماهی خردسالی را دیدم که بیرون می‌آید. دقیقا زمانی‌که ماهی گابی شروع به خمیازه کشیدن کرد، شاتر را فشار دادم و شیرماهی نیز به دوربین نگاه کرد.

تصویر تقدیرشده

  • نام عکاس: مارتینا آندرس
  • مکان تصویر: دریای سرخ

عکاس در توضیح این تصویر می‌گوید:

به‌عنوان یک غواص، هرگز اولین کوسه‌ی بزرگی که دیده‌اید، فراموش نخواهید کرد. من برای همیشه، از رو‌به‌رو شدن با این کوسه‌ی سفید اقیانوسی در دریای سرخ احساس خوشبختی می‌کنم. همان‌طور که به آخرین دقایق شیرجه رفتن نزدیک می‌شدیم، کوسه و همراهانش به‌آرامی دور ما حلقه زدند. آن‌ها قبل از اینکه دوباره به رنگ آبی درآیند، با آرامش به تک‌تک ما نگاه کردند.

برنده‌ی مقام سوم در دسته‌ی ماکرو

  • نام عکاس: رابرت استنسفیلد
  • مکان تصویر: بانکو چینچورو، مکزیک

عکاس در توضیح این تصویر می‌گوید:

نوامبر ۲۰۱۹، من برای ۱۴ روز غواصی در بانکو چینچوروی مکزیک با دوست خوبم هیکو از ماهاهوال، در آمیگوس دل مار ثبت ‌نام کردم. به‌عنوان شوخی، هیکو برای من هدفی قرار داد که ببینم در طول مدت حضورم در آنجا می‌توانم چند گونه‌ی مختلف را با دوربین ثبت کنم. با وجود اینکه غواصی در آنجا بیشتر به لنزهای زاویه‌ی دید عریض نیاز دارد، من لنز ۱۰۵ میلی‌متری را انتخاب کردم تا کمی بیشتر به آن دسترسی داشته باشم. در غواصی دوم، زمانی‌ که خودم را برای یک عکس با زاویه‌ی کم از گروهی مارماهی آماده می‌کردم، به پایین نگاه کردم. در آن لحظه متوجه شدم این کوسه بسیار مطمئن به من نگاه می‌کند. من به‌آرامی به سمت بالا و عقب‌تر حرکت کردم و تغییر مکان دادم و سپس یک سری عکس از او ثبت کردم.

برنده‌ی مقام دوم در دسته‌ی دوربین فشرده

  • نام عکاس: مارسلو یوهان اوگاتا
  • مکان تصویر: تنگه لمبه، اندونزی

عکاس در توضیح این تصویر می‌گوید:

آیا تا به حال احساس کرده‌اید که یک ماهی می‌تواند به شما لبخند بزند؟ جالب‌ترین نکته در مورد این غواصی این بود که مدت‌زمان طولانی طول کشید تا متوجه شوم خوک‌ماهی درون بشکه‌ی اسفنجی وجود دارد. من چشمانم را به اسفنج چسبانده بودم تا خرچنگ اسکات مویی را پیدا کنم. فقط بعد از مدتی متوجه شدم که این ماهی با استتار و لبخندی بر لب، از کنار دوربین من رد می‌شود.

برنده‌ی مقام اول در دسته‌ی زاویه دید گسترده

  • نام عکاس: مارتین استرمیسکا
  • مکان تصویر: پورتو مورلوس، مکزیک

عکاس در توضیح این تصویر می‌گوید:

روی سطح در ورودی سنوت، من هنوز خبر نداشتم چه فضایی در زیر استخر کوچک قرار دارد. فقط هنگامی که پایین آمدم و در خارج از منطقه‌ی آفتاب روشن قرار گرفتم، فضای تاریک آشکار شد. هنگامی که چشمانم به تاریکی عادت کرد، ابعاد عظیم فضا را درک کردم. دوست من که در بالای آن ابر آویزان شده و توسط تابش خورشید، اندکی روشن شده است، بسیار کوچک به نظر می‌رسید؛ به‌طوری‌که تمام غواصی را با عکاسی از راه دور انجام دادم، و تلاش کردم تصویر غواص کوچک را در آن فضای عظیم شکار کنم.

برنده‌ی مقام سوم در دسته‌‌ی زاویه دید گسترده

  • نام عکاس: رافائل لیورنس
  • مکان تصویر: باخا کالیفرنیا ، مکزیک

عکاس در توضیح این تصویر می‌گوید:

من این عکس را اکتبر گذشته در باخای کالیفرنیا گرفتم. این اولین‌ باری بود که در آنجا حضور داشتم؛ بنابراین چند روز طول کشید تا اعتماد بیشتری به دریا و حیواناتی که در آنجا زندگی می‌کنند، به دست آورم. من بسیار خوش شانس بودم؛ زیرا در آن زمان تعداد زیادی ماهی ساردین در آنجا مشغول رد شدن بودند. بنابراین شیرهای دریایی نیز دائماً در حال بازی و شکار آن‌ها بودند. برای گرفتن این عکس مدت‌ها در اعماق کم شناور و به ‌دنبال لحظه‌ی مناسب برای فشار دادن دکمه بودم. وقتی زمان آن رسید، من دو شیر دریایی را دیدم که ابتدا از دور شنا کردند و سپس به سمت یکدیگر رفتند. ساردین‌ها برای فرار از شکار به همان طریق حرکت می‌کردند. بنابراین آن‌ها خطوط موجی موازی خلق کردند و من آن‌ها را به تصویر کشیدم.

برنده‌ی مقام سوم در دسته‌ی رفتار

  • نام عکاس: توماس ون پویمبروک
  • مکان تصویر: مرسی علم، مصر

عکاس در توضیح این تصویر می‌گوید:

این عکس در آبی بسیار کم‌عمق در دریای مرسی علم مصر ثبت شده است. مرسی علم نام شهر و شهرستانی در استان بحرالاحمر مصر است. درحالی‌که در ماه عسل بودیم، نمی‌توانستیم در برابر تماس آب مقاومت کنیم. بنابراین من و همسرم هر روز صبح غواصی می‌کردیم. یک روز مقدار زیادی لجن توجه من را جلب کرد. فقط یک فرصت بسیار کوتاه برای عکاسی داشتم؛ زیرا گل‌و لای در همه جا پخش می‌شد. این ماهی از مخلوط‌های کوچک ماسه تغذیه می‌کرد. پس از چند ثانیه، نور خورشید ناپدید شد و ما همچنان از دریای سرخ زیبا و ماه عسلمان لذت بردیم.

تصویر تقدیرشده

  • نام عکاس: انریکو سوموگی
  • مکان تصویر: آنیلائو ، فیلیپین

عکاس در توضیح این تصویر می‌گوید:

من برای ثبت این تصویر، تکنیک شاتر آهسته را با یک فلش همراه‌ با چراغ قوه معمولی و رنگی امتحان کردم.

برنده‌ی مقام دوم در دسته‌ی ماکرو

  • نام عکاس: یوری ایوانف
  • مکان تصویر: بالی، اندونزی

عکاس در توضیح این تصویر می‌گوید:

خرگوش دریایی، یکی از مدل‌های مورد علاقه‌ی من برای عکاسی زیر آب است. من آن‌ها را «رنگ‌های زنده‌ی دریا» یا «ملکه‌های برفی» می‌نامم. در اینجا، نوعی خرگوش یا حلزون دریایی به نام «iriomotense Phyllodesmium» دیده می‌شود که از یکی از غذاهای مورد علاقه‌ی خود یعنی مرجان تغذیه می‌کند. این عکس در عمق ۳۲ متری گرفته شده است. زمان اختصاص داده‌شده برای عکاسی در آن عمق بسیار محدود است؛ بنابراین من چهار بار برای گرفتن این عکس غواصی کردم.

برنده‌ی مقام دوم در دسته‌ی زاویه دید گسترده

  • نام عکاس: مارک هنائور
  • مکان تصویر: جزیره‌ی آمورگوس، یونان

عکاس در توضیح این تصویر می‌گوید:

غرق شدن کشتی المپیا در فیلم آبی بزرگ، اثر لوک بسون، در سال ۱۹۸۸ به تصویر کشیده شد. این کشتی در نزدیکی ساحل جزیره‌ی آمورگوس در یونان به زمین برخورد کرد و غرق شد. راز این تصویر در همگام‌سازی نهفته است. برای موفقیت، پرتوی از نور خورشید به جلوی کشتی تابید تا مناظر زیر آب را روشن کند؛ سپس یک موج با زاویه‌ی مناسب روی لنز دوربین رسید تا از بالا و پایین نمای خوبی داشته باشد و در نهایت، غواص باید موقعیت خود را به سمت لاشه‌ی کشتی حفظ کند. این تصویر با تلاش بسیار زیادی ثبت شد.

تصویر تقدیرشده

  • نام عکاس: انریکو سوموگی
  • مکان تصویر: نامشخص

تصویر تقدیرشده

  • نام عکاس: آندری شپاتاک
  • مکان تصویر: دریای ژاپن

عکاس در توضیح این تصویر می‌گوید:

Sepiola birostrata، یکی از دو گونه ماهی دریایی ساکن شمال دریای ژاپن است. این ماهی، در طول روز در ته ماسه پنهان و فقط به‌طور تصادفی پیدا می‌شود و شب‌هنگام به شکار می‌رود. این ماهی‌ها با وجود اندازه‌ی کوچکشان، شکارچی‌های خوبی هستند و میگو و خرچنگ صید می‌کنند. معمولاً تعداد زیادی از آن‌ها در ماه جولای، بالاتر از کف شنی و در عمق ۱۵ تا ۴۰ فوتی وجود دارند. من موفق شدم در هنگام شیرجه‌ی شبانه‌، این زیبایی را پیدا کنم. رنگ آن به‌سادگی زرق‌و‌برق‌دار است.

تصویر تقدیرشده

  • نام عکاس: شان اشتاینگر
  • مکان تصویر: جزیره تونگا

عکاس در توضیح این تصویر می‌گوید:

یک نهنگ کوهان‌دار از آب‌های زمردی و آبی تونگا عبور می‌کند ، مادر و اسکورتش ، آن را از نزدیک همراهی می‌کنند. همان‌طور که لویاتان‌ها به‌طور مستقیم زیر من حلقه می‌زدند ، این نهنگ برای هوای تازه به سمت سطح بالای آب رفت. من باله‌های آزادشده‌ی خود را جمع کردم تا برای عکس گرفتن از آن آماده شوم. ناگهان مادر این نهنگ ظاهر شد تا کودک خود را از غریبه‌ای که من باشم دور کند.

تصویر تقدیرشده 

  • نام عکاس: لورین فرتی
  • مکان تصویر: نامشخص

تصویر تقدیرشده

  • نام عکاس: دنیس ویتستون
  • مکان تصویر: پالم بیچ، فلوریدا

عکاس در توضیح این تصویر می‌گوید:

من این تصویر ماهی پرنده اسکادران را در ۳۱ ماه می ۲۰۲۰، هنگام غواصی در اطراف تکه‌ی سارگاسوم ثبت کردم؛ زمانی‌که در حال غواصی فقط چند فوت زیر سطح آب‌های سیاه در پالم بیچ فلوریدا بودم. هنگام وارد شدن گروهی از این ماهی‌ها، دوست خوبم من را از آمدن آن‌ها مطلع کرد و من در عرض چند دقیقه توانستم تصویری از آن‌ها را ثبت کنم.

برنده‌ی مقام اول در دسته‌ی رفتار

  • نام عکاس: ژول کیسی
  • مکان تصویر: خلیج بندر فیلیپ، استرالیا

عکاس در توضیح این تصویر می‌گوید:

این تصویر در هنگام غواصی روزانه در اسکله‌ی بلرگوئری خلیج بندر فیلیپ استرالیا ثبت شد. این اسب دریایی سرکوتاه در حال تغذیه در نزدیکی سطح آب بود و آزادانه از یک قطعه‌ی شناور علف هرز به قطعه‌ی بعدی شنا می‌کرد. من مطمئن نیستم اسب دریایی به‌اشتباه و به ‌جای یک قطعه علف هرز، پای لوله ماهی را گرفت یا این اتفاق عمدی بود. لوله ماهی بلافاصله تلاش کرد از چنگ اسب دریایی خلاص شود. این تعامل فقط حدود ده ثانیه طول کشید؛ مدت‌زمانی ‌که برای گرفتن یک عکس کافی بود.

تصویر تقدیرشده

  • نام عکاس: فرانکو تولی
  • مکان تصویر: نامشخص

عکاس در توضیح این تصویر می‌گوید:

ماهی‌های سودانتیا، عمدتا از ماده‌ها و نرهای غیر بومی تشکیل شده است. در برخی از زمان‌های سال می‌توان جنگی که در آن ماهی‌های نر برای دفاع از حرمسرای خود انجام می‌دهند، تماشا کرد.

برنده‌ی مقام اول در دسته‌ی ماکرو

  • نام عکاس: جفری هاینز
  • مکان تصویر: وست پالم بیچ، فلوریدا

عکاس در توضیح این تصویر می‌گوید:

شما هرگز نمی‌دانید هنگام غواصی در آب‌های سیاه، چه پیدا خواهید کرد. یک شب ممکن است یک ماهی لاروی کوچک ببینید و شبی دیگر کوسه ماکو یا ابریشمی باشد. اما بیشتر در حال جست‌و‌جوی موجودات ریز شناور در میان پلانکتون‌ها هستید. همراه‌ با جریان آبی که بیش از حد عمیق است، پایداری و تمرکز کلید موفقیت در یافتن سوژه‌ در هنگام حرکت است. حدود ۴۵ دقیقه پس از ۹۰ دقیقه غواصی، من شروع به ردیابی توده‌های کوچکی از سارگاسوم کردم که همیشه شناور هستند. در یک غواصی در آب‌های سیاه، این اسب دریایی را در سومین توده‌‎ای که بررسی کردم، یافتم.

برنده‌ی مقام دوم در دسته‌ی رفتار

  • نام عکاس: جری آریاگا
  • مکان تصویر: خلیج آمبون، اندونزی

عکاس در توضیح این تصویر می‌گوید:

ما در لجن درخشان خلیج آمبون غواصی می‌کردیم. من در زیر شناورهای ماهیگیری در Laha، یکی از مکان‌های مورد علاقه‌ی غواصی من در منطقه، در حال شنا بودم. از گوشه‌ی چشم مارمولکی دیدم که به‌طور ناگهانی از بالای تخته سنگ پرید و خیلی سریع بود. من سریع‌تر شنا کردم و بالاخره مارمولک را پیدا کردم. در نهایت، موفق شدم این تصویر را درست قبل از شنا کردن مارمولک با غذای خوشمزه‌اش ثبت کنم.

تصویر تقدیرشده

  • نام عکاس: رناتا رومئو
  • مکان تصویر: شرم‌الشیخ، مصر
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات