تایم لپس زیبا از ۹۲۹ ساعت باز شدن شکوفه‌ گل‌های مختلف طی سه دقیقه

سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ماجو چودی، ویدئو تایم لپس ۳ دقیقه‌‌ای و فوق‌العاده زیبایی از ۹۲۹ ساعت باز شدن شکوفه‌ی گل‌های مختلف تهیه کرده است.
تبلیغات

ماجو چودی عکاس اهل اسلواک، ویدئو تایم لپس ۳ دقیقه‌ای و کوتاهی از باز شدن شکوفه‌‌ی گل‌های مختلف تهیه کرده است که دیدن آن خالی از لطف نیست. چودی این ویدئوی تایم لپس ۳ دقیقه‌ای را با نام «Flowers Blooming 2» یا «بازشدن شکوفه‌‌ی گل‌ها ۲» به‌اشتراک گذاشته که محصول ۹۲۹ ساعت عکاسی از باز شدن شکوفه‌ی گل‌های مختلف است.

ماجو چودی (Majo Chudý) برای تهیه‌ی این ویدئوی تایم لپس نزدیک به ۹ ماه زمان صرف کرده است و بیش از ۴۰ هزار عکس با دوربین سونی A7 بدون آینه و تمرون (Tamron) با لنز ۲۴-۷۰ میلی متری و گشادگی دیافراگم f/2.8 گرفته است. شاید برایتان جالب باشد، استودیوی خانگی چودی شامل پتوی ساده‌ی مشکی و لامپ معمولی با فویل آلومینیومی است.

تایم لپس

ماجو چودی در مورد ویدئوی تایم لپس خود توضیح می‌دهد: «نمی‌توانستم قبل از بازشدن شکوفه‌ی گل‌ها، زمان باز شدن آن‌ها را برآورد کنم. بنابراین با تعیین بازه‌ی زمانی بین گرفتن عکس‌های مختلف ساده نبود. به‌همین دلیل زمانی بین ۱ تا ۲ دقیقه را انتخاب کردم». طولانی‌ترین زمان بازشدن شکوفه‌ها مربوط به گل ارکیده دندروبیوم بوده که بیش از ۱۰۵ ساعت برابر با چهار‌ونیم روز، طول کشیده است و چودی برای تهیه‌ی تایم لپس باز شدن گل ارکیده مجبور شده تا بیش از ۲ هزار عکس بگیرد.

سریع‌ترین زمان باز شدن شکوفه‌ی گل‌ها در حدود ۷ ساعت طول کشیده که چودی فاصله‌ی زمانی بین عکس‌ها را ۲۰ ثانیه انتخاب کرده است. یکی از کارهای سخت و طاقت‌فرسا در تهیه‌ی تایم لپس، وجود حشرات مختلف در اطراف گل‌ها بوده است که چودی مجبور شده در حین تدوین نهایی، همه‌‌ی آن‌ها را حذف کند. در نهایت، ویدئو تایم لپس نهایی حاصل تدوین ۲۴۶۲۶ عکس است که واقعا زیبا و هیجان‌انگیز است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات