ایده شیائومی: دستگاهی که دوربین‌های مخفی را تشخیص می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو شیائومی / Xiaomi روی بدنه گوشی شیائومی 13T
شیائومی با هدف حفظ امنیت کاربران، احتمالاً دستگاهی برای تشخیص دوربین‌های مخفی می‌سازد.
تبلیغات

به گزارش Xiaomi Today، کسب‌و‌کار نرم‌افزار موبایل شیائومی پتنتی ثبت کرده که می‌تواند به کاربر اطلاع بدهد کسی مخفیانه درحال تماشای اوست. این فناوری احتمالاً وارد نوعی دستگاه پوشیدنی می‌شود.

دستگاه جدید شیائومی با کمک دوربینی ویژه داده‌هایی را در قالب تصویر از محیط اطراف جمع‌آوری می‌کند و زاویه‌ی عکس‌برداری را نیز مشخص خواهد کرد. دستگاه پوشیدنی شیائومی باعث می‌شود که دوربین‌های مخفی یا سایر دستگاه‌های عکاسی نتوانند مخفیانه از کاربر عکس بگیرند و در برابر عکس‌برداری غیر مجاز از کاربر محافظت خواهد کرد.

طبق پتنت جدید شیائومی، این دستگاه‌ پوشیدنی تنها زمانی به عملکرد ضد جاسوسی دست خواهد یافت که دوربین داخلی داشته باشد.

به‌لطف چنین دستگاهی، کاربر می‌تواند از محدوده‌ی دوربین‌های مخفی خارج شود. هنوز مشخص نیست که آیا امکان تشخیص دقیق موقعیت دوربین وجود دارد یا نه.

ساعت هوشمند شیائومی و مچ‌بندهای این شرکت اکنون مجهز به دوربین نیستند. تنها ساعت هوشمند Mi Rabbit است که دوربین دارد؛ اما بعید به‌نظر می‌رسد که مجهز به قابلیت ضد جاسوسی باشد. عینک‌‌‌های هوشمند MIJIA مجهز به دوربین هستند و پتانسیل پشتیبانی از ویژگی ضدجاسوسی را نیز دارند.

شیائومی ممکن است در حال آماده شدن برای راه‌اندازی سری جدیدی از گجت‌های پوشیدنی باشد که از عملکرد ضد جاسوسی پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین مچ‌بند و ساعت هوشمند نسل بعد شیائومی احتمالاً با دوربین‌های داخلی عرضه می‌شوند. قیمت ساعت هوشمند مورد بحث ممکن بسیار زیاد باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات