پتنت جدید شیائومی از سیستم تصویربرداری سه‌بعدی برای گوشی‌های هوشمند خبر می‌دهد

شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سیستم تصویر سه‌بعدی قابلیت‌های فعلی گوشی‌های شیائومی را بسیار افزایش می‌دهد و ثبت تصاویر سه‌بعدی را برای کاربران بسیار آسان می‌کند.
تبلیغات

به‌گزارش گیزموچاینا، شیائومی روز گذشته (۲ مهر ۱۴۰۰) پتنتی تازه از سیستم تصویربرداری جدیدی ثبت کرده است که به کاربر این امکان را می‌دهد با استفاده از چندین دستگاه متصل به یکدیگر تصاویر سه‌بعدی بگیرد.

پتنت مذکور با شماره‌ی انتشار CN113438462A و عنوان «روش تصویربرداری متصل به چند دستگاه، تجهیزات الکترونیکی و محیط ذخیره‌سازی» شناخته شده است. با نگاهی به توضیحات پتنت، به‌طورکلی سیستم‌ جدید تصاویری که از تعدادی دستگاه متصل به‌هم گرفته شده، ترکیب می‌کند تا تصاویر سه‌بعدی به‌وجود آید. این ویژگی تجربه‌ی کلی عکاسی را افزایش و به کاربر این امکان را می‌دهد تا روش‌های خلاقانه‌ای برای عکاسی از سوژه یا منظره به ثبت برساند.

تصویر ثبت شده با شیائومی ۱۱ لایت فایوجی اِن ای

طبق پتنت ثبت‌شده، فرایند تصویربرداری شامل ارتباط بین دستگاه‌های متصل‌ به‌هم است که ابتدا درخواست اتصال می فرستد و سپس اطلاعات مربوط به تصویربرداری‌ای به‌وجود می‌آید که عکس‌ نهایی را تشکیل می‌دهد. افزون‌براین، دستگاه دارای این ویژگی شامل تصویر پانوراما است که سایر تصاویر روی آن لایه‌لایه می‌شوند. درمجموع، دو دستگاه برای این فرایند تصویربرداری نیاز است. گفتنی است هنوز مشخص نیست که آیا شیائومی واقعا روی چنین سیستمی کار می‌کند یا خیر. بااین‌حال درصورت تحقق آن، احتمالا تصویربرداری با مشارکت چند گوشی‌ جالب خواهد شد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی پتنت ثبت‌شده چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات