مایکروسافت اج فهرست وب‌سایت‌های بازدیدشده‌ کاربران را به سرویس API بینگ ارسال می‌کند

چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مرورگر مایکروسافت اج
توصیه می‌شود فعلاً قابلیت دنبال‌کردن محتواسازان را در مایکروسافت اج غیرفعال کنید تا مشکل امنیتی این مرورگر برطرف شود.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد مرورگر مایکروسافت اج، آدرس وب‌سایت‌هایی که از آن‌ها بازدید کرده‌اید را به API بینگ ارسال می‌کند. کاربران ردیت برای اولین‌بار هفته‌ی گذشته این مشکل حریم‌خصوصی اج را شناسایی کردند و متوجه شدند جدیدترین نسخه‌ی این مرورگر درخواستی با فهرست همه‌ی URLهای بازدیدشده‌ی کاربر به Bingapis.com ارسال می‌کند. مایکروسافت در پاسخ به این گزارش‌ها اعلام کرده است موضوع را پیگیری خواهد کرد.

کاربری به‌نام Hackermchackface در ردیت برای اولین‌بار این مشکل را شناسایی کرد. او می‌گوید: «جستجو برای ارجاع به فهرست URL جمع‌آوری شده در اج، نتایج بسیار کمی به‌دنبال دارد و هیچ سندی درمورد ویژگی مذکور دردسترس نیست.»

درحالی‌که کاربران ردیت دلیل ارسال فهرست URLهای بازدیدشده‌ در اج به API بینگ را نمی‌دانند، رافائل ریورا، مهندس نرم‌افزار و یکی از توسعه‌دهندگان EarTrumpet توضیحاتی دراین مورد ارائه داده است.

قابلیت Follow creator مرورگر مایکروسافت اج

ریورا در گفت‌وگو با ورج اظهارداشت: «مایکروسافت اج اکنون امکان دنبال کردن محتواسازان را ارائه می‌دهد و این قابلیت به‌طور پیش‌فرض فعال است. به‌نظر می‌رسد هدف مایکروسافت این بوده است وقتی در صفحات خاصی مثل TheVerge، یوتیوب یا ردیت هستید، این موضوع به بینگ اطلاع داده شود. به‌نظر می‌رسد ویژگی مذکور به‌درستی کار نمی‌کند و تقریباً همه‌ی سایت‌های بازدیدشده به بینگ ارسال می‌شوند.»

مایکروسافت برای اولین‌بار سال گذشته ویژگی دنبال کردن سازندگان محتوا را در اج معرفی کرد و سپس یک ماه بعد آن را به‌طور سرتاسری دردسترس کاربران قرار داد. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد همیشه از جدیدترین محتوای کانال‌های موردعلاقه‌ی خود در یوتیوب و سرتاسر وب مطلع شوید. اگر این ویژگی را غیرفعال کنید، URLهای بازدیدشده‌ی شما دیگر برای Bingapis.com ارسال نخواهند شد.

کیتلین رولستون، مدیر ارتباطات مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای گفت: «ما از گزارش کاربران اطلاع داریم و مشغول بررسی موضوع هستیم و اقدامات لازم را برای رسیدگی به هر مشکلی انجام خواهیم داد.»

مایکروسافت هنوز توضیح نداده است که چرا همه‌ی URLهای بازدیدشده‌ی کاربران در مروگر اج، به ‌Bingapis.com ارسال می‌شوند. تا زمانی‌که این شرکت تحقیقات خود را کامل نکرده است، توصیه می‌شود ویژگی دنبال کردن محتواسازان (follow creators) را درحالت غیرفعال قرار دهید. بدین منظور ابتدا وارد بخش Settings شده و در برگه‌ی Privacy, Search and Services گزینه‌ی Services را انتخاب کنید. اکنون گزینه‌ی Show suggestions to follow creators in Microsoft Edge را درحالت خاموش قرار دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات