هند استفاده از ۲۰۰ برنامه چینی را به‌دلیل «نگرانی از رفتار تهدیدآمیز» ممنوع کرد

دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ممنوعیت برنامه های چینی در هند
دولت هند بیش‌ از ۲۰۰ اپلیکیشن چینی را به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی و سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران ممنوع کرد.
تبلیغات

دولت هند اقداماتی را علیه تعدادی از اپلیکیشن‌های چینی مرتبط با شرط‌بندی و وام‌دهی انجام داده است. وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند (MeitY) پس‌ از تجزیه‌وتحلیل کامل ۲۸۸ برنامه‌ی چینی در مجموع ۲۳۰ برنامه را به‌طور فوری و اضطراری ممنوع اعلام کرد. این تصمیم براساس توصیه‌های وزارت کشور به‌دلیل دسترسی احتمالی برنامه‌های مذکور به داده‌های شخصی شهروندان هندی اتخاذ شده است.

ممنوعیت صدها برنامه‌ی چینی در هند پس‌ از آن انجام می‌شود که گزارش‌هایی متعددی مبنی‌بر اخاذی و آزار و اذیت ازطریق اپلیکیشن‌های وام‌دهی کوچک مطرح شده بود. در برخی موارد نرخ بهره‌ی سالانه‌ی وام‌های دریافتی کاربران تا ۳۰۰۰ درصد افزایش یافته است و در صورتی‌ که بدهکاران قادر به بازپرداخت نباشد، درمعرض پیام‌های تهدیدآمیز و حتی انتشار عکس‌های خصوصی قرار می‌گیرند. این مورد به‌طرز غم‌انگیزی حتی باعث خودکشی تعدادی از شهروندان در ایالت آندرا پرادش و تلانگانا هند شد.

به گزارش گیزموچاینا، ایالت‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی هند در پاسخ به گزارش‌های کاربران درمورد اخاذی و تهدید آن‌ها، خواستار اقدام علیه برنامه‌های چینی شدند. ۹۴ مورد از اپلیکیشن‌های ممنوعه ازطریق فروشگاه‌های برنامه دردسترس بودند و سایر برنامه‌ها نیز ازطریق پیوندهای شخص‌ثالث منتشر شده‌اند. دولت هند همچنین با انتشار توصیه‌نامه‌ای خطاب به شهروندان اعلام کرد شرط‌بندی و قمار در اکثر نقاط این کشور غیرقانونی است و تبلیغات پلتفرم‌هایی که چنین خدماتی ارائه می‌دهند براساس قانون حمایت از مصرف‌کننده‌ که سال ۲۰۱۹ تصویب شد و همچنین طبق مقررات شبکه‌ی تلویزیون کابلی ۱۹۹۵ و قوانین فناوری اطلاعات ۲۰۲۱، غیرقانونی در نظر گرفته می‌شود.

ممنوعیت اپلیکیشن‌های چینی در هند پس‌ از اقداماتی صورت می‌گیرد که علیه برخی برنامه‌های مطرح چینی از جمله تیک‌تاک، Xender و PubG Mobile انجام شده بود. این برنامه‌ها قبلاً به‌دلیل تهدید برای حاکمیت و امنیت هند ممنوع شده بودند. ممنوعیت جدید طبق بخش 69A قانون فناوری اطلاعات هند اعمال شده است زیرا سرورهای چینی، اطلاعات حساس کاربران را به‌روش‌های نادرست دریافت و از آن‌ها استفاده کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات