ممنوعیت بیش از ۵۰ اپلیکیشن مرتبط با چین در هند

دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هند بیش از ۵۰ اپلیکیشن دیگر مرتبط با چین را ممنوع می‌کند.
تبلیغات

هند در نظر دارد ۵۴ اپلیکیشن دیگر از جمله Xriver Tencent و Onmyoji Arena NetEase را که توسعه آن به چین مربوط می‌شود، ممنوع کند. این آخرین مورد از سری اقداماتی مشابه در یک سال و نیم گذشته در زمینه امنیت ملی کشور مذکور است.

به گزارش تک‌کرانچ، برخی از اپلیکیشن‌های ممنوعه جدید، که شامل Sweet Selfie HD، Beauty Camera ،Viva Video Editor ،AppLock و Dual Space Lite می‌شوند، شبیه‌سازی شده‌اند یا شباهت‌های دیگری با بیش از ۳۰۰ اپ وابسته به پکن دارند که دهلی نو از اواسط سال ۲۰۲۰، یعنی در بحبوحه تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی بین دو کشور، ممنوع کرده است.

این مسدودسازی در اواخر ژوئن آغاز شد، زمانی که هند تیک‌تاک، مرورگر UC Alibaba و WeChat Tencent و ده‌ها اپ دیگر را که توسعه‌ آن‌‌ها به چین مربوط می‌شد، به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی ممنوع کرد. دهلی نو که هرگز در اطلاعیه‌های مربوطه به صراحت از چین نامی نبرده است؛ روز دوشنبه نیز بیانیه‌ای رسمی در مورد اقدام اخیر خود ارائه نکرد.

دولت هند این ممنوعیت را به بیش از ۲۰۰ اپلیکیشن دیگر از جمله عنوان محبوب PUBG گسترش داده است. این بازی تنها اپ شناخته شده‌ای است که به فروشگاه گوگل پلی و اپ‌استور در هند بازگشته است. چندین شرکت دیگر و اپراتورهای اپلیکیشن تلاش کرده‌اند به نگرانی‌های دهلی نو رسیدگی کنند، اما پس از اینکه دولت هند پاسخ‌ها را ناکافی دانست، روی تصمیم خود برای ممنوعیت آ‌ن‌ها باقی ماند.

هند در بخش نصب اپلیکیشن بزرگ‌ترین بازار جهانی محسوب می‌شود. به گفته شرکت تحلیلی App Annie، سال گذشته، این کشور آسیای جنوبی بیش از ۲۵ میلیارد دانلود داشته است. غول‌های آمریکایی و همچنین شرکت‌هایی از سایر کشورها از جمله چین و کره جنوبی در دهه گذشته به‌شدت روی هند تمرکز کردند، زیرا آن‌ها به‌دنبال منطقه رشد بزرگ بعدی بودند. در مقایسه، تنها تعداد انگشت شماری از شرکت‌های هندی در چین فعالیت می‌کنند.

پس از خودداری هند از لغو ممنوعیت تیک‌تاک، ByteDance (شرکت مادر این اپ) اکثر کارمندان خود در هند را اخراج کرد. مسئله ممنوع شدن اپ مذکور در هند تأثیر زیادی بر درآمد ByteDance نداشت.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات