گوگل تا پایان سال ۲۰۲۱ احراز هویت دوعاملی را برای بیش از ۱۵۰ میلیون حساب کاربری فعال می‌کند

چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل می‌خواهد با فعال‌سازی خودکار احراز هویت دوعاملی برای بیش از ۱۵۰ میلیون حساب کاربری، از دستیابی افراد سودجو به اطلاعات خصوصی کاربران جلوگیری کند.
تبلیغات

درحالی‌که انتخاب رمزعبوری متشکل از حروف بزرگ و کوچک به‌همراه اعداد می‌تواند از حساب کاربری تا حد زیادی محافظت کند، پژوهش‌ها نشان می‌دهد که حتی چنین رمزعبوری نیز برای درامان‌ماندن اطلاعات خصوصی کاربران کافی نیست. شاید این موضوع را سران گوگل از هر شرکت دیگری بهتر درک کنند؛ شرکتی که درآمد اصلی آن برمبنای ارائه‌ی خدمات مختلف به کاربران در فضای مجازی است.

درک درست از خطرهای موجود در زمینه‌ی حفظ امنیت حساب‌های کاربری سبب شده است تا راهکارهای مختلفی ارائه شود. یکی از این راهکارها احراز هویت دوعاملی (Two Factor Authentication) یا به‌اختصار 2FA نام دارد که در آن، از کاربر خواسته می‌شود پیش از دسترسی به حساب کاربری، کد ارسالی به گوشی هوشمند یا تبلت را وارد کند.

TechSpot می‌نویسد گوگل از بیش از دومیلیون کاربر یوتیوب فعال در زمینه‌ی تولید محتوا خواسته است احراز هویت دوعاملی را فعال کنند. همچنین، این شرکت قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۱، ویژگی احراز هویت دوعاملی را به‌صورت خودکار برای بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر فعال کند.

احراز هویت دو عاملی

سران گوگل می‌گویند روزانه بیش از یک‌میلیارد رمزعبور چک می‌شود تا از امنیت اطلاعات شخصی کاربران اطمینان حاصل شود. بااین‌حال، عواملی مانند استفاده‌ی مجدد از رمزعبور در وب‌سایت‌های مختلف باعث می‌شود که رمزعبور کاربران در سرویس‌های مختلف گوگل دراختیار هکرها و افراد سودجو قرار گیرد.

در همین زمینه، گوگل می‌خواهد احراز هویت دوعاملی را اجرا کند و از کاربران بخواهد هویتشان به‌صورت فرایند دومرحله‌ای تأیید شود. در این فرایند، ابتدا رمزعبور کاربر خواسته می‌شود و پس از ورود رمزعبور صحیح، کدی به دستگاه (گوشی هوشمند یا تبلت) کاربر ارسال خواهد شد. کاربر فقط در صورتی می‌تواند به حسابش دسترسی داشته باشد که کد ارسالی را وارد کند.

طبق تازه‌ترین خبرها، گوگل می‌خواهد چنین روشی را به‌صورت پیش‌فرض در نظر بگیرد؛ بنابراین، به‌زودی برای ورود به حساب خود در هریک از سرویس‌های گوگل به احراز هویت دوعاملی نیاز خواهید داشت.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی تصمیم جدید گوگل چیست؟ آیا احراز هویت دوعاملی را هم‌اکنون روی حساب کاربری‌تان در سرویس‌های مختلف گوگل فعال کرده‌اید؟ فکر می‌کنید چنین اقدامی چقدر می‌تواند به افزایش ضریب امنیت حساب کاربری کمک کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات