شایعه: نسخه‌ی نهایی اندروید 12 برای سری پیکسل به‌زودی منتشر خواهد شد

سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس شایعات، کد منبع نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۲ در بخش پروژه‌ی متن‌ باز اندروید قرار گرفته است؛ اما سری پیکسل طی هفته‌های آینده آپدیت نسخه‌های نهایی اندروید ۱۲ را دریافت خواهد کرد.
تبلیغات

اگر تجربه‌ی سال‌های گذشته را در نظر بگیریم، گوگل کمی در انتشار نسخه‌ی نهایی و پایدار اندروید ۱۲ دیر کرده است. غول فناوری طبق عادت پیشین، نسخه‌ی نهایی و پایدار اندروید را در اواخر ماه سپتامبر منتشر می‌کرد، اما همان‌طور که مشاهده می‌شود، ماه سپتامبر گذشته است و هنوز خبری از انتشار نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۲ برای سری پیکسل گوگل نیست.

اما گوگل نسخه‌ای پایدار از اندروید ۱۲ را به بخش پروژه‌ی متن‌ باز اندروید افزوده که تنها برای توسعه‌دهندگان قابل دسترس است و کاربران همچنان باید منتظر انتشار به‌روزرسانی برای سری پیکسل بمانند.

طبق گزارش GSMArena، سران گوگل در مورد انتشار نسخه‌ی پایدار و نهایی اندروید ۱۲ برای محصولات سری پیکسل توضیح خاصی نداده‌اند و تنها گفته شده است که دارندگان گوشی‌های هوشمند پیکسل برای دریافت نسخه‌ی پایدار اندروید ۱۲ باید چند هفته‌ای منتظر بمانند.

در حال حاضر هیچ‌یک از سران شرکت گوگل در مورد علت تأخیر در انتشار نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۲ توضیحی نداده‌ است؛ اما حدس زده می‌شود که مشکلات پیش‌آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا و فعالیت کارمندان گوگل به‌صورت دورکاری دلیل اصلی تأخیر در انتشار نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۲ باشد. چنین موضوعی را تنها گوگل تجربه نکرده است و محصولات مختلفی طی ماه‌های اخیر با مشکل تأخیر در عرضه مواجه شده‌اند که از آن جمله می‌توان به صنعت بازی‌ ویدئویی و سینما اشاره کرد.

گوگل اعلام کرده است که گوشی‌های هوشمند سامسونگ، وان‌پلاس، اوپو، ریلمی، تکنو، ویوو و شیائومی در اواخر سال ۲۰۲۱ آپدیت بزرگ اندروید ۱۲ را دریافت خواهند کرد؛ موضوعی که تازگی ندارد و اصولاً محصولات شرکت‌های شخص ثالث پس از چند ماه از انتشار نسخه‌ی جدید اندروید برای سری پیکسل، قادر به دریافت آن خواهند بود.

اگر از دارندگان گوشی‌های هوشمند سری پیکسل هستید باید برای تجربه‌ی نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۲ چند هفته‌ی دیگر صبر کنید. انتشار کد منبع نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۲ می‌تواند به شرکت‌های دیگر اجازه بدهد که توسعه‌ی رابط کاربری هماهنگ‌شده با سیستم‌عامل جدید گوگل را شروع کنند. نظر شما کاربران زومیت در این رابطه چیست و تأخیر در انتشار نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۲ چه دلایلی می‌تواند داشته باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات