پلیس برزیل موفق به دستگیری باند متخصص باز کردن قفل آیفون شد

یک‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود پلیس سائوپائولو در برزیل، یک باند خلاف‌کار فعال در سرقت آیفون و سوء استفاده از اطلاعات مهم کاربران را دستگیر کرده است.
تبلیغات

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که خلاف‌کارانی بسیار زبده در کشور برزیل وجود دارند که با دسترسی به آیفون‌ها و باز کردن آن‌ها توانسته‌اند به اطلاعات مهم قربانیان از قبیل حساب‌ بانکی دسترسی داشته باشند. روزنامه برزیلی Folha de S.Paulo گزارش می‌دهد که روز گذشته چهار مرد با اتهام حضور در یک باند تخصصی فعال در باز کردن قفل آیفون، دسترسی به حساب‌ بانکی کاربران و سرقت پول آن‌ها، دستگیر و به زندان فرستاده شدند.

طبق گفته‌ی پلیس برزیل، این یکی از مشهورترین و گسترده‌ترین باندهایی است که در مرکز شهر سائوپائولو فعالیت می‌کند. خلاف‌کاران می‌توانند از معایب امنیتی گوشی‌های هوشمند سوءاستفاده کنند و حتی از طریق نرم‌افزارهای تخصصی از سد پیش‌نیازهای امنیتی نظیر تاچ آی‌دی، فیس آی‌دی و رمز عبور عددی بگذرند. رئیس پلیس روبرتو مونتیرو می‌گوید این باند با نرم‌افزار pirate که در دیپ وب خریداری شده، قادر به استخراج اطلاعات آیفون کاربران بوده است. وی در ادامه می‌گوید:

باند از لحظه‌ای که موفق به باز کردن قفل گوشی می‌شود، ارزیابی می‌کند که چه اطلاعاتی داخل آن‌ها است. اگر افراد اطلاعات حساب بانکی [در گوشی] داشته باشند، گروه خلاف‌کار از نرم‌افزار دیگری برای برداشتن داده‌ها و سرقت پول استفاده می‌کنند.

در این گزارش آمده است که بیش از ۸۰ افسر پلیس، ۳۸ اتومبیل و ۱۰ تیم تخصصی با کمک یک واحد هوایی پلیس و سه تیم از اعضای گارد غیر نظامی شهری توانستند به ساختمانی دسترسی پیدا کنند که مجرمان آیفون‌های سرقتی را برای باز کردن به آنجا می‌فرستادند. برخی از مجرمان از مهندسی معکوس استفاده می‌کنند و قادر به انتقال سیم‌کارت به گوشی دیگری هستند؛ اما در بازداشت روز گذشته، این باند از نرم‌افزار ویژه‌ای استفاده می‌کند که تقریبا مشابه آن چیزی است که دولت‌ها برای باز کردن قفل آیفون استفاده می‌کنند.

به دنبال گزارش‌های قبلی، اپل به روزنامه برزیلی قول داده است که حذف تمامی داده‌ها از آیفون‌های سرقت‌شده را برای کاربران آسان‌تر خواهد کرد؛ اما این شرکت جزئیاتی از آنچه دقیقاً اجرا خواهد کرد، ارائه نداده است. در iOS 15 کاربران می‌توانند آیفون خاموش را با استفاده از برنامه Find My ردیابی کنند که می‌تواند قابلیت بسیار مفیدی به‌منظور پیدا کردن آیفون و حتی مجرمان باشد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات