اپ استور و اپ گالری دو اپلیکیشن‌ کیبورد مجازی را به دلیل سرقت اطلاعات حذف کرده‌اند

یک‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود دو اپلیکیشن کیبورد مجازی Lflytek و Sogou به دلیل جمع‌آوری اطلاعات کاربران و تحویل آن‌ها به سازمان‌های امنیتی و نظامی چین از اپ استور اپل و اپ گالری هواوی حذف شده‌اند.
تبلیغات

طی ماه‌های گذشته اخبار بسیاری منتشر شد که شرکت‌های چینی از طریق سخت‌افزار یا نرم‌افزارهای خود اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کاربران بدون اطلاع آن‌ها و فروش به شرکت‌های تبلیغاتی یا تحویل به سازمان‌های امنیتی و نظامی چین می‌‌کنند. 

در همین راستا، فشارهای مردمی در چین به قدری افزایش یافته است که سازمان‌های مختلف مجبور به اعمال نظارت بیشتر روی فعالیت‌های شرکت‌های چینی شده‌اند. GSMArena خبر می‌دهد که دو اپلیکیشن ارائه‌ی کیبورد مجازی، از اپ استورهای چین حذف شده‌اند. دلیل حذف این دو اپلیکیشن که Lflytek و Sogou نام دارند جمع‌آوری اطلاعات و تحویل آن به سازمان‌های نظامی و امنیتی چین بوده است.

در بخش شرایط حریم خصوصی Lflytek ذکر شده است که اطلاعات کاربران به دلایل امنیت ملی و امنیت دفاع ملی چین جمع‌آوری می‌شود؛ اما این موضوع به قدری بازخورد منفی داشته است که Lflytek از اپ گالری هواوی و اپ استور اپل حذف شده است. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن به رسانه‌ها گفته‌اند بخش جمع‌آوری اطلاعات کاربر از اپلیکیشن حذف شده است و منتظر هستند که نسخه‌ی به‌روزشده‌ی اپلیکیشن توسط سازمان رگولاتوری چین مورد تأیید قرار بگیرد و دوباره به اپ استورها اضافه شود؛ اما هنوز واکنشی به اتهامات وارده نشان نداده‌اند.

کاربرانی که دو اپلیکیشن ذکرشده را روی گوشی هوشمند یا تبلت داشته باشند، همچنان قادر به استفاده از آن‌ها خواهند بود؛ اما تا زمانی که نسخه‌ی به‌روزشده‌ی Lflytek و Sogou توسط سازمان رگولاتوری چین مورد تأیید قرار نگیرد، امکان به‌روزرسانی نخواهند داشت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات