ویدئو تبلیغاتی جالب اپل با محوریت حریم خصوصی منتشر شد

جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل آگهی جدیدی متمرکز بر حریم خصوصی را به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد چگونه ویژگی شفافیت رهگیری برنامه، انواع ردیابی را در گوشی‌های هوشمند متوقف می‌کند.
تبلیغات

شب گذشته، اپل در کانال یوتیوبی‌اش ویدئو جالبی را به اشتراک گذاشت که آن را می‌توان پاسخی به رقبا و مخالفان قابلیت‌های خصوصی درنظر گرفت. اگر اخبار فناوری را دنبال کرده باشید، می‌دانید مدتی است که قابلیت‌های حریم خصوصی iOS و سایر سیستم‌عامل‌های غول دنیای فناوری به مزاج شرکت‌های تبلیغاتی که عمده درآمدشان از ردیابی کاربران برای ایجاد تبلیغات هدفمند است، خوش نیامده و با کمپین‌های خود سعی در مقابله با این ویژگی‌ها دارند. اکنون، اهالی کوپرتینو نیز با انتشار ویدئویی به بهترین شکل ممکن ویژگی ATT را برجسته کرده‌اند.

در ویدئوی مذکور می‌بینید که هنگام انجام کارهای روزمره، یک کاربرِ گوشی‌های هوشمند به‌دنبال تبلیغات می‌رود. در طول ویدئو، کارهای روزمره و تعاملات که به معنای انعکاس برنامه‌های رایج است، منجر به این می‌شود که افراد اطلاعات بیشتری درباره او جمع‌آوری کنند و آن را حتی در مکانی خصوصی همچون خانه نیز دنبال کنند.

سرانجام، کاراکتر اصلی توسط گروه بزرگی از مردم محاصره می‌شود که همه اطلاعات او را جمع می‌کنند. اما وقتی او آیفون خود را بیرون می کشد و قابلیت ATT را فعال می‌کند، همه آن‌ها ناپدید می‌شوند.

تماشا در یوتیوب

آگهی یادشده بخشی از کارزار تبلیغاتی حریم «حریم خصوصی، این آیفون است» محسوب می‌شود و از ویدیویی مشابه که در اواخر آوریل منتشر شد، پیروی می‌کند.

گفتنی است اپل ATT را در iOS 14.5 و به‌عنوان بخشی از سیاست‌های حفظ حریم خصوصی منتشر کرد. این یک تغییر نسبتا ساده، اما مهم است که قبل از ردیابی کاربران در برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها، باید ابتدا از آن‌ها اجازه گرفته شود. این ویژگی اگرچه توسط گروه‌های حقوق دیجیتالی و حریم خصوصی مورد ستایش قرار گرفته است، اما شرکت‌های وابسته به تبلیغات همچون فیسبوک به‌شدت با آن مخالف هستند.

گزارش تحلیلی در اوایل ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) نشان داد که ۹۶ از کاربران آیفون برای انصراف از ردیابی برنامه‌ها از ATT استفاده می‌کنند. یک نظرسنجی جداگانه از کاربران گوشی‌های هوشمند در ایالات متحده نشان داد که اکثریت افراد از حریم خصوصی اپل پشتیبانی می‌کنند و حداقل ۳۶ درصد گفتند که ATT ویژگی مورد علاقه iOS 14.5 آن‌ها است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات