نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثر کاربران اپل با قابلیت‌های حریم خصوصی موافق هستند

پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
وفاداری به برند اپل پس از عرضه محصولات جدید و ویژگی‌هایی مانند ایرتگ و شفافیت ردیابی برنامه، ۹۳ درصد افزایش یافته است؛ زیرا اکثر کاربران با تغییرات حریم خصوصی در iOS 14.5 موافق هستند.
تبلیغات

اپل‌اینسایدر با استناد به نظرسنجی SellCell، گزارشی تدوین کرده است که براساس آن، درمجموع ۷۳ درصد از شرکت‌کنندگان با تغییرات حریم خصوصی اپل موافق هستند؛ درحالی‌که ۱۸ درصد مخالفت و ۹ درصد نیز از سیاست‌های اپل در حوزه حریم خصوصی مطمئن نیستند. علاوه‌براین، ۳۶ درصد از افراد قابلیت شفافیت ردیابی برنامه‌ها را به‌عنوان ویژگی دلخواهشان در iOS 14.5 انتخاب کرده‌اند.

باز‌کردن قفل گوشی آیفون با اپل واچ با رأی ۲۳ درصد در جایگاه دوم، اطلاع از داده‌های جمع‌آوری‌شده اپلیکیشن مسیریاب اپل با ۱۳ درصد در مکان سوم، پشتیبانی ایرتگ در برنامه Find My با ۸ درصد در رتبه چهارم و پشتیبانی از جوی‌استیک کنسول‌های نسل‌نهمی ایکس‌باکس و پلی استیشن با ۶٫۹ درصد در رتبه پنجم قرار گرفته‌اند.

در‌این‌میان، از کاربران درباره محصولات جدید اپل، ازجمله ایرتگ و مدل‌های جدید آی‌مک ۲۴ اینچی نیز نظرسنجی شد که به‌طورکلی، ۶۱ درصد از پاسخ‌دهندگان بیان کردند که قصد دارند ردیاب اپل را بخرند. براساس داده‌های به‌دست‌آمده، ۵۴ درصد فکر می‌کنند قیمت‌گذاری اپل برای ایرتگ عادلانه است و ۶۷ درصد نیز معتقدند ردیاب مذکور باید به‌همراه آیفون بسته‌بندی می‌شد. همچنین، بیش از نیمی از آن‌ها ایرتگ را جداگانه نمی‌خرند؛ بلکه آن را در بسته چهارعددی می‌خرند.

حدود ۴۲ درصد شرکت‌کنندگان این نظرسنجی از ایرتگ برای ردیابی دستگاه‌هایشان و ۳۴٫۸ درصد از آن برای ردیابی حیوانات خانگی‌شان استفاده می‌کنند. از میان گروه نخست، ۳۰٫۶ برای ردیابی چمدان و ۲۵٫۸ درصد ردیابی دوچرخه و ۲۳ درصد برای ردیابی کیف‌پولشان از ایرتگ استفاده خواهند کرد. جالب است بدانید ۱۵ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند از ایرتگ برای ردیابی کودک بهره می‌برند؛ درحالی‌که ۶٫۹ درصد از افراد معتقدند از این محصول می‌توان برای ردیابی شریک زندگی‌شان محصول مناسبی باشد.

با وجود استقبال فراوان برای تهیه ایرتگ، به‌نظر می‌رسد اشتیاق برای آی‌مک‌های جدید ۲۴ اینچی کمتر از انتظارات است؛ زیرا فقط ۱۴ درصد قصد دارند آی‌مک جدید مجهز به پردازنده M1 را بخرند و ۸۶ درصد باقی‌مانده به خرید این محصول علاقه‌ای ندارند. در میان خریداران بالقوه، آبی محبوب‌ترین رنگ بود و به‌ترتیب نقره‌ای، سبز، بنفش، زرد، صورتی و نارنجی قرار داشت. طبق این نظرسنجی، ۲۴٫۹ درصد از افراد قصد دارند آیپد پرو ۲۰۲۱ را بخرند که از بین آن‌ها، حدود ۶۶٫۲ درصد آیپد ۱۱ اینچی و ۳۳٫۸ درصد آیپد ۱۲٫۹ اینچی را انتخاب می‌کنند.

گفتنی است در نظر‌سنجی یادشده، از کاربران درباره آنچه دوست دارند در گوشی بعدی اپل ببینند، پرسیده شده است که حدود ۲۱ درصد خواستار بازگشت تاچ آی‌دی به سری گوشی‌های آیفون هستند، ۱۷ درصد دوست دارند نمایشگر آیفون بعدی به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شود، ۱۵ درصد به‌دنبال حذف ناچ یا کوچک‌شدن آن هستند و ۱۲ درصد می‌گویند اپل باید شارژر را دوباره به جعبه گوشی‌های آیفون بازگرداند.

در‌پایان، باید به این نکته اشاره کرد که ۹۲٫۶ از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی مذکور اعلام کردند هرگز پلتفرم خود را به اندروید تغییر نخواهد داد. ناگفته نماند نظرسنجی SellCell، از ۴ تا ۱۱ می ۲۰۲۱ (۱۴ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) بیش از ۳،۰۰۰ کاربر آیفون و آیپد ۱۸ سال و بزرگ‌تر را در ایالات متحده آمریکا بررسی کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات