درآمد بخش امنیتی مایکروسافت برای اولین بار به‌صورت مستقل اعلام شد

سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت برای اولین‌بار توانست درآمد بخش امنیتی خود را به‌صورت مستقل در گزارش مالی خود اعلام کرد. به‌گفته‌ی ردموندی‌ها، درآمد این بخش ۷ درصد از درآمد کل شرکت را شامل می‌شود.
تبلیغات

در گزارش مالی مایکروسافت، اولین‌بار درآمدزایی بخش امنیت این شرکت را شاهد بودیم. به‌گزارش TechSpot، بخش امنیت مایکروسافت در دوازده ماه گذشته درآمد ده‌میلیارددلاری را تجربه کرد که درمقایسه‌با سال گذشته ۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. هم‌اکنون، بخش امنیت مایکروسافت ۷ درصد از درآمد کل این شرکت را تشکیل می‌دهد.

این ۱۰ میلیون دلار از بخشها و محصولاتی مانندAzure Active Directory ،Azure Sentinel ،Azure Monitoring ،Azure Information Protection ،Office 365، Microsoft Defender for Endpoint، Microsoft Information and Governance و Microsoft Cloud App Security کسب شده است.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت افزایش درخواست خدمات امنیت سایبری را شاهد بوده است. به‌همین‌دلیل، مایکروسافت در ده سال آینده در این حوزه سرمایه‌گذاری زیادی انجام خواهد داد.

در گزارش مالی مایکروسافت که هفته‌ی گذشته منتشر شد، به درآمد بی‌سابقه‌ی بخش بازی و ایکس‌باکس هم اشاره شده بود. درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۰ به ۴۳٫۱ میلیارد دلار رسید و سود این شرکت هم ۱۵٫۵ میلیارد دلار بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات