رونمایی گوگل از سرویس مدیریت امنیت گوشی هوشمند برای کسب‌وکارهای کوچک

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل در ادامه تلاش‌ برای ارتقای امنیت اکوسیستم اندروید و با همکاری نمایندگان فروش منتخب، راهکار ملزومات سازمانی اندروید را برای کسب‌و‌کارهای کوچک آمریکا و انگلیس ارائه کرد.
تبلیغات

گوگل امروز از راهکار امنیتی و مدیریت گوشی هوشمند با نام «ملزومات سازمانی اندروید» (Android Enterprise Essentials) رونمایی کرد. البته برخلاف نام انتخاب‌شده، این راهکار در حقیقت به سازمان‌های کوچک و متوسط کمک خواهد کرد. بر اساس توضیحات گوگل، راهکار ارائه‌شده از تجارب گوگل در تولید ابزارهای امنیتی و مدیریت وسایل سازمانی مبتنی بر اندروید که پیش از این برای سازمان‌های بزرگ ارائه شده‌اند، بهره برده است تا راهکار ساده‌تری برای کسب‌و‌کارهای دارای بودجه محدود فراهم کند.

سرویس جدید شامل امکانات اساسی مدیریت گوشی به همراه ویژگی‌هایی جهت حفظ امنیت داده‌های سازمان‌های کوچک روی گوشی هوشمند کارمندان از طریق ملزم کردن آن‌ها به استفاده از صفحه قفل و رمزنگاری داده‌ها است. ملزومات سازمانی اندروید با استفاده از سرویس محافظت گوگل پلی، امکان جلوگیری از نصب برنامه‌های خارج از فروشگاه گوگل را فراهم می‌کند و به مشاغل کوچک اجازه می‌دهد از راه دور همه داده‌های شرکت را از دستگاه به‌سرقت‌رفته یا مفقودشده پاک‌سازی کنند.

آن‌گونه که گوگل تشریح می‌کند، عموما شرکت‌های کوچک داده‌های مشتریان خود را روی دستگاه‌های قابل حمل مدیریت می‌کنند؛ اما استفاده از بسیاری از راهکارهای مدیریت از راه دور ارائه‌شده برای دستگاه‌ها امروزی، برای صاحبان مشاغل کوچک بیش از اندازه پیچیده است. همچنین راه‌اندازی این سرویس‌ها پیچیدگی زیادی دارد.

ملزومات سازمانی اندروید از طریق حذف مراحل فعال‌سازی دستی هر دستگاه، سعی در ساده‌سازی فرایند راه‌اندازی این راهکار دارد. با توجه به این موضوع که سیاست‌های امنیتی از راه دور روی دستگاه اعمال می‌شود، کارمندان مجبور به انجام تنظیمات روی تلفن همراه خود نخواهند بود. در عوض کسب‌وکارهایی که خواهان استفاده از راهکار جدید گوگل هستند، دستگاه اندروید مورد نیاز خود را تنها از نمایندگان فروش و توزیع‌کنندگانی تهیه می‌کنند که سیاست‌های لازم را از قبل روی دستگاه اعمال کرده‌اند.

راهکار جدید به‌صورت پیش‌فرض جهت کمک به سازمان‌های کوچک طراحی شده است؛ اما به گفته گوگل، در سازمان‌های بزرگ‌تر که خواهان گسترش امکانات حفاظتی اولیه هستند و برای دستگاه‌هایی که نیاز به راهکار مدیریت پیشرفته ندارند، امکان ارائه این خدمات وجود خواهد داشت. سرویس جدید امکان کمک به سازمان‌ها جهت تأمین امنیت مجموعه دستگاه‌های موبایل خود پیش از مهاجرت به راهکارهای جامع‌تر ارائه‌شده توسط شرکت‌های دیگر را فراهم می‌کند.

گوگل در چند سال اخیر با ارائه برنامه‌هایی مانند «اندروید برای کار» و «پیشنهاد‌های سازمانی اندروید»، همکاری متمرکز جهت حذف بدافزارها از فروشگاه گوگل، راهکارهای امنیتی پیشرفته دستگاه برای کاربران با ریسک بالا، راهکارهای مدیریت نقطه پایانی و موارد دیگر، تلاش کرده است موقعیت دستگاه‌های اندرویدی در استفاده سازمانی را ارتقا بخشد.

به گفته گوگل، ارائه اولیه ملزومات سازمانی اندروید با کمک ساینکس در آمریکا و تک دیتا از انگلیس به‌عنوان نمایندگان فروش انجام خواهد شد. امکان دسترسی به این سرویس به‌وسیله نمایندگان فروش بیشتر در سراسر دنیا، از اوایل سال ۲۰۲۱ فراهم خواهد شد. همچنین گوگل در ژانویه میزبان رویداد رونمایی آنلاین و دمو برای مشتریان علاقه‌مند خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات