مجرمان سایبری بیشتر از نام مایکروسافت برای به‌دام‌انداختن قربانیان استفاده می‌کنند

مجرمان سایبری بیشتر از نام مایکروسافت برای به‌دام‌انداختن قربانیان استفاده می‌کنند

براساس گزارشی که سازمان Check Point Research منتشر کرده، در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰، مایکروسافت پراستفاده‌ترین نام برند برای فیشینگ و جرایم سایبری بوده است.

سازمان Check Point Research گزارشی منتشر کرده است که بر اساس آن، فیشینگ به‌واسطه ایمیل همچنان در حال افزایش است و بیشتر مجرمان سایبری سعی می‌کنند گواهی استفاده از آفیس ۳۶۵ را از کارمندانی که در دوران کرونا از خانه کار می‌کنند، بدزدند. بسیاری از این کارمندان هم، کارمندان خود مایکروسافت هستند. درواقع مجرمان خودشان را به‌جای مایکروسافت یا شرکت‌های بزرگ جا می‌زنند تا بتوانند اطلاعات کاربران را به دست بیاورند.

سازمان Check Point Research به این موضوع اشاره دارد که در سه‌ماهه گذشته، شاهد افزایش فیشینگ به‌واسطه ایمیل روی تمام پلتفرم‌های بوده؛ بااین‌حال مایکروسافت بزرگ‌ترین برندی است که مورد حمله قرار گرفته. این حمله‌ها به‌‌ دلیل دورکاری کارمندان برای شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان، بیشتر شده است. در این حمله با ایمیل‌های غیر واقعی از کارمندان در خواست می‌شود گواهی استفاده از آفیس ۳۶۵ خود را مجددا فعال کنند. ایمیلی جعلی که بسیار به ایمیل‌های ارسال شده از سمت مایکروسافت شبیه است.

این سازمان اعلام کرده است که کاربران همیشه باید مراقب چنین ایمیل‌هایی باشند و اطلاعات شخصی خود را حفظ کنند. کاربران باید به ایمیل‌هایی که دریافت می‌کنند و فایل‌هایی که همراه آن ایمیل‌ها فرستاده می‌شود، توجه زیادی کنند؛ مخصوصا ایمیل‌هایی که از آن‌ها درخواست اطلاعات می‌شود.

در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ با نام برندهای زیر فیشینگ صورت گرفته است:

  1. مایکروسافت با ۱۹ درصد فیشینگ‌هایی که در دنیا انجام می‌شود، در ارتباط است.
  2. DHL نزدیک به ۹ درصد
  3. گوگل نزدیک به ۹ درصد
  4. پی پال نزدیک به ۶ درصد
  5. نتفلیکس نزدیک به ۶ درصد
  6. فیسبوک نزدیک به ۵ درصد
  7. اپل نزدیک به ۵ درصد
  8. واتساپ نزدیک به ۵ درصد
  9. آمازون نزدیک به ۴ درصد
  10. اینستاگرام نزدیک به ۴ درصد

منبع mspoweruser

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید