هک صرافی رمزارزی کوکوین؛ دست‌کم ۱۵۰ میلیون دلار از دارایی‌‌های کاربران سرقت شد

یک‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
صرافی رمزارزی کوکوین اعلام کرد که هکری تمامی دارایی کیف‌ پول‌های داغ این صرافی را سرقت کرده است.
تبلیغات

کوکوین (KuCoin)، صرافی ارز دیجیتال واقع در سنگاپور است. روز گذشته، هک بزرگی در این صرافی رخ داد. کوکوین در بیانیه‌ای با تأیید هک انجام‌شده، اعلام کرد که مهاجمی به سیستم‌های این صرافی نفوذ و تمامی دارایی‌های کیف‌ پول‌های داغ آن را سرقت کرده است.  

کیف‌ پول‌های رمزارزی به دو دسته‌ی سرد و داغ تقسیم می‌شوند. کیف‌ پول‌های داغ، متصل به اینترنت هستند و به‌صورت آنلاین دارایی‌های دیجیتال را مدیریت می‌کنند. در مقابل، کیف‌ پول‌های سرد به‌صورت آفلاین، ارز دیجیتال را نگه‌داری و ذخیره می‌کنند.

صرافی‌هایی مانند کوکوین از کیف‌ پول‌های داغ به‌عنوان سیستم‌ ذخیره‌ی موقت دارایی‌های قابل معامله در پلتفرم خود استفاده می‌کنند که برای عملیات تبدیل و انتقال وجوه کاربرد دارند.

۲۶ سپتامبر (۵ مهر)، کوکوین به برداشت مبالغ قابل‌توجه از کیف ‌پول‌های داغ مشکوک شد و هک درحال انجام را شناسایی کرد. بیت‌کوین، توکن‌های ERC-20 و انواع دیگر توکن‌ها، دارایی‌های سرقت‌شده را تشکیل می‌دهند.

درحال‌حاضر، طبق آدرس‌ اتریوم مرتبط با دارایی‌ هک‌شده، میزان سرمایه‌ی به‌سرقت‌رفته دست‌کم ۱۵۰ میلیون دلار تخمین زده شده است. صرافی هک‌شده، از انتشار جزئیات بیشتر در این‌باره خودداری کرده است.

روزی که هک انجام شد، جانی لیو، مدیرعامل صرافی کوکوین، اعلام کرد که مبالغ ازدست‌رفته را ازطریق کیف‌ پول‌های سرد به کاربران بازمی‌گرداند.

موقتا واریز و برداشت وجه در کوکوین متوقف شده تا تیم تحقیقاتی این صرافی، دلیل نقض امنیتی پلتفرم را شناسایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات