آمریکا چندین حساب‌ رمزارزی مرتبط با داعش و القاعده را توقیف کرد

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با همکاری شماری از سازمان‌ها در آمریکا، میلیون‌ها رمزارز در راستای مقابله با تأمین مالی گروه‌های تروریستی از گروه‌های داعش و القاعده توقیف شد.
تبلیغات

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که سه گروه تأمین مالی آنلاین مرتبط با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش را ازبین برده و میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال را از آن‌‌ها توقیف کرده است. به گفته‌ی سازمان یادشده، این بزرگ‌ترین مصادره‌ی رمزارزی مرتبط با تروریست است.

همچنین، مقامات آمریکا بیش از ۳۰۰ حساب ارز دیجیتال، چهار وب‌سایت و چهار صفحه‌ی فیسبوک مرتبط با این گروه‌های تروریستی را توقیف کرده‌اند.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره‌ی ارتباط تروریست‌ها با دنیای ارز دیجیتال در بیانیه‌ای عنوان می‌کند:

شبکه‌های تروریستی با فناوری سازگار شده‌اند و می‌توانند تراکنش‌های پیچیده‌ی مالی در دنیای دیجیتالی، ازجمله با استفاده از ارزهای دیجیتال انجام دهند.

به‌نظر می‌رسد ابتدا گروه‌های تأمین مالی با استفاده از ترفند‌ها و پلتفرم‌های مختلف، در اینترنت با کارزارهای تروریستی ارتباط برقرار کرده‌اند. یکی از این گروه‌های تروریستی در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایتش، از کاربران خواسته بود بیت کوین اهدا کنند. همچنین، گروه یادشده ویدئوهای آموزشی برای کاربران منتشر کرده بود تا به‌طور ناشناس به یک آدرس بیت کوین بفرستند.

در این جریانات، دفتر دادگستری آمریکا در کلمبیا دو نفر به‌نام‌های محمد آکتی و حسام‌الدین کاراتاش را به جرم پولشویی متهم کرده است. در پرونده‌ی تشکیل‌شده گفته می‌شود القاعده و گروه‌های تروریستی دیگر، از تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی به بها‌نه‌ی اهداف خیریه درخواست بیت کوین کرده بودند.

به‌گفته‌ی وزارت دادگستری آمریکا، فردی به‌نام مراد کاکار به‌عنوان تسهیل‌گر داعش، از وب‌سایت FaceMaskCenter.com برای این گروه پولشویی می‌کرده است. سایت یادشده مدعی فروش تجهیزات محافظ شخصی ازجمله ماسک‌های N95 بود.

دون فورت، رئیس تحقیقات جنایی خدمات درآمد داخلی آمریکا (IRS) می‌گوید:

واحد جرایم سایبری IRS توانست منابع مالی مورد استفاده‌ی گروه‌های تروریستی را ردیابی کند و شبکه‌های مالی و ارتباطی این گروه‌ها را ازبین ببرد.

فعالیت گروه‌های تروریستی در دنیای ارزهای دیجیتال با همکاری تعدادی از سازمان‌های آمریکایی ازجمله خدمات درآمد داخلی، اف‌بی‌آی، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده و دفتر دادگستری آمریکا در کلمبیا متوقف شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات