گوشی‌های سامسونگ در آلمان، جایگزین کارت‌های شناسایی می‌شوند

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ با همکاری سه نهاد آلمانی، امکان ذخیره‌ی شناسه‌ی ملی روی گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس ۲۰ را مهیا می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ اعلام کرده است که با دفتر امنیت اطلاعات فدرال آلمان، شرکت چاپ Bundesdruckerei و بخش امنیتی شرکت دویچه تلکام مشارکتی انحصاری داشته است. براساس این همکاری، شناسه‌ی الکتریکی ملی آلمان از اواخر سال جاری میلادی در گوشی‌های این شرکت دردسترس خواهد بود. طرفین، معماری امنیتیِ مبتنی‌بر سخت‌افزاری را توسعه داده‌اند که از زمان عملیاتی‌شدن آن در اواخر سال جاری میلادی، شهروندان را قادر خواهد ساخت تا شناسه‌ی ملی‌شان را به‌صورت شناسه‌ی الکتریکی در گوشی‌هایشان ذخیره کنند.

این چهار سازمان، معماری امنیتی جامعی را با تکیه‌بر سخت‌افزار توسعه داده‌اند. به‌لطف تراشه‌ی امنیتی گوشی‌های هوشمند سامسونگ، امکان ذخیره‌ی اطلاعات درباره‌ی هویت و شناسه‌ی ملی افراد به‌صورت داخلی در گوشی هوشمند مهیا و توانایی کامل کنترل داده‌ها، بدون نیاز به اتصال آنلاین برای کاربران فراهم می‌شود. Bundesdruckerei یک شرکت امنیتی پیشرفته و پیمانکار دولت آلمان است. این شرکت اعلام کرده است که با توجه‌به دیجیتالیزه و موبایلی‌شدن اطلاعات در آینده، چنین اقدامی، اعتماد بالا به اسناد فیزیکی و کاربرپسند بودن گوشی‌های هوشمند را به‌صورت موثری ترکیب می‌کند.

آن‌دسته از شهروندان آلمان که از گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۲۰، اس ۲۰ پلاس و اس ۲۰ اولترا استفاده می‌کنند، قادر خواهند بود شناسه‌ی ملی‌شان را با اپلیکیشنی جداگانه به گوشی‌ اضافه کنند. اپلیکیشن مذکور که شرکت Bundesdruckerei وظیفه‌ی توزیع آن را برعهده دارد، برای بازکردن حساب بانکی یا خدمات خاص دولتی استفاده خواهد شد.

از نظر امنیتی، در سری گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ از اجزای امنیتی یک‌پارچه (eSE) استفاده شده است. در این محصولات، اطلاعات حساس در یک پردازنده‌ جداگانه درون گوشی ذخیره می‌شود. این تراشه با عایق‌بندی مناسب خود، در برابر حملات سخت‌افزاری فیزیکی و تلاش برای کپی‌کردن اطلاعات ذخیره‌شده روی آن مقاوم است. براساس اظهارات سامسونگ، همکاری این شرکت با نهادهای آلمانی تنها آغاز راه است و کاربران در آینده، توانایی ذخیره‌ی سایر مدارک کلیدی همچون گواهی‌نامه، کارت‌های بیمه‌ی درمانی ملی یا حتی کلیدهای آپارتمان و خودروهایشان را روی تراشه‌ی eSE خواهند داشت. این فناوری در آینده، امکان دسترسی آسان‌تر برای تأیید هویت در هنگام رأی‌دادن، بازکردن حساب بانکی یا کار با سوابق پزشکی محرمانه را فراهم می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات