جان مک‌آفی احتمالا بازداشت شده است

پنج‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
مدیر کمپین انتخاباتی جان مک‌آفی از احتمال بازداشت مؤسس شرکت امنیتی مک‌آفی خبر می‌دهد. مک‌آفی به‌تازگی اعلام کرده برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا می‌خواهد نامزد شود.
تبلیغات

جان مک‌آفی، مدیر و مؤسس شرکت امنیتی مک‌آفی و سازنده‌ی اولین آنتی‌ویروس تجاری دنیا، مدتی است که ناپدید شده است. اکانت توییتری که او برای کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی کرده، در مجموعه‌توییتی اعلام کرد که او احتمالا بازداشته شده است.

راب رامیرز، مدیر کمپین مک‌آفی که این حساب کاربری اشاره‌شده را مدیریت می‌کند و این مجموعه‌توییت را منتشر کرده است، می‌گوید اگر او به‌زودی آزاد نشود، اطلاعات مخفی‌شده‌ای در سراسر جهان دارد که آن‌ها را منتشر خواهد کرد.

جان مک‌آفی

جان مک‌آفی از سال ۲۰۱۲ و بعد از اینکه در پرونده‌ی اتهام قتل در کشور بلیز تبرئه شد، اعلام کرده است می‌خواهد رئیس‌جمهور شود. هفته‌ی گذشته، وی در توییتر اعلام کرد تنها جرمی که مرتکب شده، فرار مالیاتی است و ادعا کرد سایر اتهام‌های مطرح‌شده در آن پرونده، پاپوش دولت ایالات متحده‌ی آمریکا برای ساکت‌کردن او بوده‌ است.

راب رامیرز در توییتر مک‌آفی نوشت:

دلایل خوبی دارم که ثابت می‌کنند جان مک‌آفی و چند نفر از همراهانش را مقام‌های بازداشت کرده‌اند.

او در توییت دیگری نوشت:

اگر جان به کنترل وضعیت بعدی خود پاسخ ندهد، سلسه اتفاق‌هایی آغاز خواهند شد که نمی‌توانم مقابل آن‌ها بایستم. جان اطلاعات مخفی دراختیار افرادی در سراسر دنیا قرار داده است که من هویت و مکان این افراد را نمی‌دانم. اگر مشخص نشود جان کجاست، آن‌ها اطلاعات مذکور را منتشر خواهند کرد.

رامیرز به خبرگزاری CNET گفت اطلاعات بیشتری درباره‌ی بازداشت مک‌آفی ندارد؛ اما تلاش می‌کند به‌ هر نحوی او را پیدا و آزاد کند. در مجموعه‌توییتی که رامیرز منتشر کرده، اطلاعاتی درباره‌ی این موضوع منتشر نشده است که کنترل وضعیت بعدی جان مک‌آفی چه زمانی انجام خواهد شد.

ژوئیه‌ی گذشته، مک‌آفی اعلام کرد سازمان اطلاعاتی آمریکا (CIA) تلاش کرده است او را بازداشت کند. او عکسی از خودش و همسرش منتشر کرد؛ در‌حالی‌که اسلحه در دست داشتند. وی نوشت:

در‌حال‌حاضر، روی دریا هستیم. به‌زودی اطلاعات بیشتری ارائه می‌کنم.

سه روز بعد او در توییترش نوشت برای ۴.۵ روز در هوای بد روی دریا بوده است. او اعلام کرد به‌زودی برخواهد گشت. رامیرز به CNET گفت نمی‌تواند اطلاعاتی درباره‌ی زمان و برنامه‌های انتشار اطلاعات مخفی که اعلام کرده منتشر کند. او گفت:

می‌توانم بگویم برای پاسخ‌دادن به شرایطی مثل این، از قبل آماده شده‌ایم. این پاسخ شامل افراد در حال جابه‌جایی زیادی می‌شود که از وجود یکدیگر خبر ندارند. جان احمق نیست.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات