هاروارد؛ اولین دانشگاه معتبر دنیا که روی توکن‌های رمزنگاری شده سرمایه‌گذاری می‌کند

یک‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
دانشگاه هاروارد ایالات متحده‌ی آمریکا که ازنظر علمی یکی از دانشگاه‌های مشهور جهان و در‌عین‌حال، مؤسسه‌ی مالی غیرانتفاعی معتبری به‌شمار می‌آید، با سرمایه‌گذاری روی توکن‌های بلاک‌استاک به‌عنوان اولین دانشگاه مهم جهان وارد صنعت کریپتو شد.
تبلیغات

Chepicap به‌تازگی گزارش داده شرکت «بلاک‌استاک» (Blockstack) که در حوزه‌ی بلاک‌چین فعالیت می‌کند، به‌دنبال کسب درآمد ۵۰ میلیون دلاری ازطریق فروش توکن‌های مجاز است. درحال‌حاضر آنتونیو پامپلیانو، یکی از بنیان‌گذاران و همکاران شرکت مدیریت سرمایه‌ی مورگان کریک، پستی در توییتر خود به‌اشتراک گذاشته مبنی‌بر اینکه دانشگاه هاروارد از محل سیستم موقوفه‌ی مالی‌اش روی فروش توکن بلاک‌استاک سرمایه‌گذاری کرده است.

توکن بلاک‌استاک اولین توکنی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا آن را واجد شرایط تشخیص داده است

هیئت مشاوره‌ی توکن در این دانشگاه هفت عضو دارد که سه نفرشان به‌نام‌های چارلی ساراویا و زاوین دار و رودولفو گونزالس به‌ترتیب از طرف شرکت‌های هاروارد منیجمنت (Harvard Management Company) و لوکس کپیتال (Lux Capital) و فاندیشن کپیتال (Foundation Capital) به این سمَت گمارده شده‌اند. هر سه شرکت از شرکت‌های وابسته به دانشگاه هاروارد و ازجمله شرکای صندوق QP هستند و روی‌هم‌رفته ۹۵,۸۳۳,۳۳۳ توکن از استاک‌بلاک خریده‌اند. سایر اعضای این هیئت که به‌صورت مستقل در آن عضویت دارند، عبارت‌اند از: کوئن لانگندوئن، آرویند نارایانان، آریانا سیمپسون و کاترین توکر.

هنوز مشخص نیست هاروارد چه مبلغی در‌این‌زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ ولی این سرمایه‌گذاری نقطه‌ی عطف مهمی در اقتصاد کریپتو به‌شمار می‌آید؛ چراکه با فراهم‌شدن زیرساخت‌های لازم برای مدیریت پول‌های سازمانی در صنعت کریپتو، این اولین‌باری است که یکی از دانشگاه‌های مهم جهان به‌صورت مستقیم روی توکن کریپتو سرمایه‌گذاری می‌کند.

سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرده به‌احتمال زیاد، دلیل انتخاب بلاک‌استاک تصمیم این شرکت فعال در عرصه‌ی بلاک‌چین مبنی‌بر تبدیل‌شدن به اولین توکنی باشد که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده‌ی آمریکا ثبت شده است و بدین‌ترتیب، فروش توکن را در محیطی کاملا شفاف و قانونمند آغاز کند.

منیب علی (Muneeb Ali)، مدیرعامل شرکت بلاک‌استاک می‌گوید:

انتظار می‌رود توکن بلاک‌استاک اولین عرضه‌ی توکن‌های واجد شرایط SEC در نوع خود باشد. سود حاصل از این عرضه را می‌توان برای سرعت‌بخشیدن به روند توسعه‌ی شبکه‌ی محاسباتی غیرمتمرکز بلاک‌استاک و اکوسیستم اپلیکیشن آن استفاده می‌کرد.

تنها زمان است که می‌تواند نشان بدهد این توکن‌ها چقدر مؤثر عمل خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات