هواوی در مرکز تحقیقات مخفی خود با سیاست‌های آمریکا مقابله می‌کند

جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی که اخیرا تحت فشارهای زیادی از سوی دولت آمریکا قرار گرفته است، آزمایشگاه تحقیقاتی مخفیانه‌ای را برای مقابله با سیاست‌های آمریکا ترتیب داده است.
تبلیغات

هواوی هرچند در سال ۲۰۱۸ فروش بالایی را تجربه کرد، نمی‌توان مدعی شد که این شرکت بهترین سال ممکن را پشت‌سر گذاشت. دولت‌های مختلفی اتهام ناامن بودن تجهیزات مخابراتی هواوی را مطرح کردند و اوایل ماه جاری یکی از مدیران اصلی این شرکت به اتهام همکاری با ایران در دور زدن تحریم‌های آمریکا دستگیر شد؛ اما بر اساس گزارشی جدید از بلومبرگ، شرکت چینی برای مدیریت این وضع برنامه‌هایی دارد.

بر اساس گزارش مذکور، غول چینی دنیای موبایل در شنژن، مقر اصلی خود، مرکز تحقیقات مخفیانه‌ای دارد که به‌طرز کنایه‌آمیزی «کاخ سفید» نام‌گذاری شده است. گفته می‌شود مهندسان هواوی در این مرکز روی برنامه‌های بنیادی این شرکت در خصوص هوش مصنوعی، رایانش ابری و تولید تراشه‌های کاملا اختصاصی کار می‌کنند تا وابستگی این شرکت به شرکت‌های آمریکایی را به حداقل برسانند.

از سوی دیگر، بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت چین نیز هواوی را ملزم به ایجاد راهکارهایی برای مقابله چالش‌های سیاسی و تجاری موجود کرده است. در واقع، در آزمایشگاه مخفی هواوی، فضای مجزایی تحت عنوان «سالن نمایش صنایع هم‌سو» وجود دارد که در آن سناریوهای مختلف برای استفاده‌های فعلی و آتی فناوری‌های هواوی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در حال حاضر، شرکت چینی قطعاتی را در حوزه‌ی خدمات ابری و راهکارهای مربوط به اینترنت اشیاء به شرکت‌های مختلف عرضه می‌کند که پیش‌بینی می‌شود این تجارت امسال در حدود ۱۰ میلیون دلار درآمد را برای هواوی به همراه داشته باشد و در سال‌های آتی نیز روند صعودی در پیش بگیرد.

در خصوص هدف غایی هواوی، باید گفت به‌نظر می‌رسد که دولت چین امیدوار است سناریویی را پیش ببرد که در آن از سخت‌افزار و نرم‌افزار آمریکایی بی‌نیاز شود؛ اما ادامه‌ی تشدید نگرانی‌های امنیتی، این هدف ممکن است مساوی با از دست دادن مشتری در خارج از مرزهای چین باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات