زاکربرگ برنامه‌ای برای ترک فیسبوک ندارد

شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مارک زاکربرگ برخلاف انتقادهای واردشده به فیسبوک درباره‌ی شفاف‌سازی و مدیریت داده‌های کابران باور دارد شرکتش نیرویی مثبت ایجاد می‌کند؛ چون به مردم بیشتری امکان می‌دهد تا صدایشان را به دنیا برسانند.
تبلیغات

باردیگر خبری مهم درباره‌ی فیسبوک، بین مدیران شبکه‌های خبری ردوبدل می‌شد. البته این‌بار خبر به‌جای شریل سَندبرگ، درباره‌ی مدیرعامل، مارک زاکربرگ است. در لحن صدای سَندبرگ در مصاحبه با شبکه‌ی سی‌اِن‌اِن بیزنِس (CNN Business) دیگر مانند زمانی‌که خبری درباره‌ی کمبریج آنالیتیکا منتشر شد، از عذرخواهی اثری نبود. همان‌طورکه اخیراً دیدیم، او به‌طور مستقیم درباره‌ی ادعاهایی صحبت نکرد که درباره‌ی رفتار فیسبوک مطرح می‌شود؛ اما درباره‌ی مقاله‌ی نیویورک‌تایمز گفت این ادعاها به‌طور کلی دقیق نیستند. شایان ذکر است مقاله‌ی مذکور موج جدیدی از انتقادها را به‌دنبال داشت.

لَری سگال، گزارشگر سی‌اِن‌اِن: تصمیم دارید از ریاست فیسبوک کناره‌گیری کنید؟
مارک زاکربرگ: این خبر درست نیست و فکر نمی‌کنم درحال‌حاضر تصمیمی منطقی باشد.

برعکس، به‌نظر نمی‌آید او علاقه‌ای به تغییر نقش شغلی‌اش داشته باشد یا از ریاست شرکت استعفا دهد. زاکربرگ درباره‌ی مدیر ارشد شرکت سَندبرگ گفت که امیدوار است ده‌ها سال به کارکردن با وی ادامه دهد. در اخباری جداگانه، امشب تِک‌کرانچ (TechCrunch) گزارش داد به یادداشتی دست پیدا کرده که رئیس سیاست‌های حریم خصوصی شرکت، اِلیوت شراژ مسئولیت استخدام دیفاینِرز را قبول کرده است؛ شرکتی که تبلیغات منفی برای رقبا منتشر می‌کرد و جورج سوروس، سرمایه‌گذار میلیونر را به منتقدان این شرکت ربط داد. در یادداشتی، شراژ گفته فیسبوک از او خواسته تا انتقادها را به سوروس مرتبط کنند و اینکه مسئولان دیفاینِرز با روزنامه‌نگاران صحبت کردند و گفتند سوروس تعدادی از منتقدان فیسبوک را تأمین کرده است.

من از استخدام شرکت دیفاینِرز و شرکت‌های مشابه اطلاع داشتم و تأییدشان کردم و از تمدید مجوز حضورشان هم باید مطلع می‌شدم. در دهه‌ی اخیر، سیستمی مدیریتی ساختم که اگر تیمی با پروژه‌ای مشکل داشت، به اعضای تیم برای حل آن متکی باشد. این سیستم در اینجا شکست خورد و من متأسفم که باعث ناامیدی‌تان شدم. من از اشتباهم پشیمانم.

این نامه مشخص نکرد که شرکت‌های مشابه چه کسانی هستند یا چه کارهایی کردند. همچنین سَندبرگ گفت:

تعدادی از کارهایشان را برای من فرستادند و در تعداد کمی از ایمیل‌های دریافتی‌ام به نام دیفاینِرز اشاره شده بود.

به‌روزرسانی (۳۰آبان): طبق گزارش‌ها فیسبوک این یادداشت را منتشر کرده است.

مارک زاکربرگ می‌گوید برخلاف انتقادهای واردشده به شرکت درباره‌ی شفاف‌سازی و مدیریت داده‌های کابرانش باور دارد فیسبوک نیرویی مثبت ایجاد می‌کند؛ چون به مردم بیشتری امکان می‌دهد تا صدایشان را به دنیا برسانند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات