گوگل حذف تاریخچه جستجو را آسان‌تر می‌کند

چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در تازه‌ترین دور اعمال تغییرات در نظارت‌های حریم شخصی خود، حذف تاریخچه‌ی جستجو را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.
تبلیغات

در صورتی که کاربر وارد حساب کاربری گوگل خود شده باشد، غول جستجو، پیشینه‌ی هر آنچه را که وی به جستجوی آن بپردازد، ذخیره می‌کند. کاربران می‌توانند تاریخچه‌ی محلی مرورگر خود را پاک کنند؛ اما انجام این کار موجب حذف داده‌ها از روی سرورهای گوگل نمی‌شود. هرچند افراد می‌توانند با مراجعه به صفحه‌ی حساب گوگل، یک جریان فعالیت از تاریخچه‌ی جستجوی خود را پیدا کنند؛ اما گوگل از امروز حذف این تاریخچه را از درون بخش جستجو به‌شدت آسان‌تر می‌کند.

کاربران اکنون می‌توانند تاریخچه‌ی جستجو را درون جستجوی گوگل مشاهده و نسبت به پاک‌سازی آن اقدام کنند. از این پس نظارت‌های حریم شخصی گوگل، در تنظیمات پنهان نخواهد بود و این شرکت حتی دسترسی سریع‌تر به نظارت‌هایی همچون غیرفعال‌سازی شخصی‌سازی تبلیغات یا حتی جلوگیری از وب‌سایت‌های گوگل برای ذخیره‌ی فعالیت را فراهم می‌کند. در نهایت، این تغییرات با هدف آگاه‌سازی جزئی کاربران گوگل نسبت به کنترلی که روی حساب کاربری خود دارند، طراحی شده‌اند.

گوگل تغییرات یادشده در جستجو را از امروز چهارشنبه، ۲ آبان ۱۳۹۷ در دسکتاپ و وب موبایل اعمال می‌کند و به‌روزرسانی‌های iOS و اندروید را نیز در هفته‌های آتی در دسترس کاربران این سیستم‌عامل‌ها قرار خواهد داد. غول جستجو همچنین به‌منظور ایجاد تغییر و تحول در نظارت‌های حریم شخصی خود قصد دارد تا همین تغییرات را سال آینده برای خدماتی نظیر نقشه‌ها نیز اعمال کند.

نظارت‌های تازه‌ی حریم شخصی گوگل زمانی از راه می‌رسند که توجه به فعالیت غول‌های فناوری در زمینه‌ی حفاظت از حریم شخصی به طور فزاینده‌ای شدت یافته است. فیسبوک امسال با رسوایی حریم شخصی بزرگی مواجه شد و به تازگی نیز دسترسی گروهی از هکرها به اطلاعات حساب ۵۰ میلیون کاربر فیسبوک، بحران دیگری را برای این شرکت رقم زد. در این میان گوگل نیز به دلیل نقص حریم شخصی گوگل پلاس با فشار فزاینده‌ای از سوی کنگره‌ی آمریکا روبه‌برو است. تغییرات تازه‌ی حریم شخصی غول جستجو در همان روزی از راه می‌رسند که تیم کوک، مدیرعامل اپل خواستار وضع قوانین فراگیر حریم شخصی فدرال شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات